Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sfeerbeeldjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sfeerbeeldjes

Gisteren een feestje gehad, hierbij een paar sfeerbeeldjes

Lens Focal Length: 15,20 mm ()
    Shutter Speed: 1/160 sec
    F-Number: F4,7
    ISO: 800

Lens Focal Length: 9,30 mm ()
    Shutter Speed: 1/500 sec

Update 2:

F-Number: F4,3
    ISO: 100

Toestel stond op automatisch, dus waarom deze exifs: omdat mijn machientje die het beste vond (ik snap die ISO 800 zelf eigenlijk ook niet goed) ;-)

Laat maar komen!
    Last edited by laatbloeier; 27 juni 2011, 21:19.
    oefenen = leren
    Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Re: sfeerbeeldjes

vind Assepoester wel leuk gedaan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ja, die eerste is wel heel opvallend leuk

en idd ook die hoge iso --?
      je zou denken dat normaal gezien je machine het beter weet...
      heb je hem in RAW?

en je tweede: mss de mensjes iets zwarter maken, zodat je enkel hun sielouwet ziet
      (ja, ik weet het, ik ben vandaag in een fonetische mood)

en je handtekening...
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
        ja, die eerste is wel heel opvallend leuk

en idd ook die hoge iso --?
        je zou denken dat normaal gezien je machine het beter weet...
        heb je hem in RAW?

en je tweede: mss de mensjes iets zwarter maken, zodat je enkel hun sielouwet ziet
        (ja, ik weet het, ik ben vandaag in een fonetische mood)

en je handtekening...
        Sorry, (nog) niks in raw, gaat niet met dat dingetje van mij.
        Zwarter maken: kan ik vanavond misschien eens proberen
        Die handtekening: wat scheelt ermee, die is toch niet te groot dacht ik?
        oefenen = leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
          Sorry, (nog) niks in raw, gaat niet met dat dingetje van mij.
          Zwarter maken: kan ik vanavond misschien eens proberen
          Die handtekening: wat scheelt ermee, die is toch niet te groot dacht ik?
          ja, probeer eens zwarter te maken

je handtekening is niet echt te groot, maar op die foto, op die plaats.. valt ie wel echt op, en ik denk niet dat dat de bedoeling is.
          ('k heb ook nog foto's met (c) dpm hoor, maar het stoorde meer mijn foto's en heb het zodus weggelaten)
          ik probeer...

Comment

Hallo Miet, Je schoentjes vind ik mooi bedacht om hiervan een opname te maken. Doch er zit een waas op je beeld veroorzaakt door het tegenlicht op je lens. Op je vraag voor de tweede : bij dergelijke lichtmeting gaat je toestelletje (dat nochtans een goede compact is) meten op de lucht (blauw) met dit resultaat als gevolg. Het kan mooi zijn maar kan ook serieus tegenvallen !
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

De schoentjes. Voor mij doen die het. Assepoester als je nog in sprookjes gelooft, maar
              volgens mij een duik in de struiken. Tikkeltje ondeugend. En goed dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Hallo Miet, Je schoentjes vind ik mooi bedacht om hiervan een opname te maken. Doch er zit een waas op je beeld veroorzaakt door het tegenlicht op je lens. Op je vraag voor de tweede : bij dergelijke lichtmeting gaat je toestelletje (dat nochtans een goede compact is) meten op de lucht (blauw) met dit resultaat als gevolg. Het kan mooi zijn maar kan ook serieus tegenvallen !
                De ISO 800 (daar heb je het toch over, he?) zit bij de eerste, niet bij de tweede, vandaar dat ik het raar vind. Daar is nl. geen lucht te zien, en die is weliswaar onder een schaduw gemaakt, maar toch bij een bijzonder heldere dag.
                oefenen = leren

Comment

1: als 't mijn foto was, zou ik hem zo weggooien: boos over waas en ruis, overbelicht en onscherp.
                  Nu hier kijk ik naar wat me geboden wordt: en al die 'gebreken' dragen juist bij aan de wat geheimzinnige ( tikkeltje ondeugende) sfeer, en ik geniet ervan

Comment

Update van 2 toegevoegd...
                    oefenen = leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
                      De ISO 800 (daar heb je het toch over, he?) zit bij de eerste, niet bij de tweede, vandaar dat ik het raar vind. Daar is nl. geen lucht te zien, en die is weliswaar onder een schaduw gemaakt, maar toch bij een bijzonder heldere dag.
                      Nee, de ISO is een lichtwaarde en heeft niets te maken met lichtmeting ! Proberen : blauwe lucht wordt door je toestel ervaren als tamelijk helder (veel licht) en hierdoor krijg je onderbelichting. Meet je licht op het gras in dit geval, hou het vast (knopje half ingedrukt houden) en maak de compositie en druk af (druk door).
                      Zo ook in je schaduw (donker), daar zal je toestel een overbelichting aan geven. Deze zou je vooraf moeten corrigeren (onderbelichten). Makkelijk gezegd zeker
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik dacht ook in de tweede onzuiverheden op je toestel waar te nemen, in de update zijn die verdwenen ! Update is beter
                        mvg Bruno D.G.
                        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

je update:
                          ik probeer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                            Ik dacht ook in de tweede onzuiverheden op je toestel waar te nemen, in de update zijn die verdwenen ! Update is beter
                            Dank je wel. De onzuiverheden zijn me pas bij de bewerking voor de update opgevallen, en daar heb ik ze dan ook weggepoetst.
                            De ISO-kwestie is me nog altijd niet heel duidelijk. Wel dat de kinderen op de berg van in het begin onderbelicht waren (dat was de bedoeling, dat je silhouetten kreeg ). Maar ik begrijp nog altijd niet waarom het toestel bij de eerste foto voor ISO 800 heeft gekozen. Er was zeker voldoende licht (volgens mij) voor ISO100. Op basis waarvan kiest zo'n technologie dan de meest geschikte ISO?
                            oefenen = leren

Comment

Working...
                            X