Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oefening op panning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oefening op panning

    Beste BD'ers,

    ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om tijdens de triathlon van Brugge het pannen wat verder in te oefenen. Graag jullie mening. Tips zijn uiteraard ook welkom!



    ---- BD Essential Exif ----

    Lens Focal Length: 17,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/100 sec
    F-Number: F9,0
    ISO: 400
    Compensation: EV -1/3
    ExposureProgram=Shutter priority
    Metering Mode=Spot
    Flash=Off
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

  • #2
    Re: Oefening op panning

    Prachtig gelukt!

    Comment


    • #3
      Re: Oefening op panning

      Goed gelukt maar er mag iets meer bewegingsonscherpte zijn op de achtergrond.

      Stap 1: Zet uw camera op tijdvoorkeuze
      Stap 2: Zet uw snelheid voorkeuze kleiner dan uw lens lengte. Aanbevolen tussen 1/15 en 1/50 sec.
      Stap 3: Zet uw camera op "Continuous Shoot". Dit verzekerd u enkele opnamen in één tijd en de kans op een " hit " is hoger.
      Stap 4: Zet uw camera op "AF-C" mode
      Stap 5: Als je onderwerp je camera passeert stel scherp en druk af.Omdat je camera is ingesteld op "Continuous Shoot" mode, hou je ontspanknop ingedrukt en blijf je onderwerp volgen.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Oefening op panning

        heel goed gelukt
        en Heylo: merci voor de reuze uitleg!
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Oefening op panning

          Knap gelukt
          mvg,
          Sandorfi.
          Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

          Comment


          • #6
            Re: Oefening op panning

            Het oefenen lijkt u al wel te lukken
            mooi gedaan
            grt Rosie
            GROETJES ROSIE
            Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
            panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

            Comment


            • #7
              Re: Oefening op panning

              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              Goed gelukt maar er mag iets meer bewegingsonscherpte zijn op de achtergrond.

              Stap 1: Zet uw camera op tijdvoorkeuze
              Stap 2: Zet uw snelheid voorkeuze kleiner dan uw lens lengte. Aanbevolen tussen 1/15 en 1/50 sec.
              Stap 3: Zet uw camera op "Continuous Shoot". Dit verzekerd u enkele opnamen in één tijd en de kans op een " hit " is hoger.
              Stap 4: Zet uw camera op "AF-C" mode
              Stap 5: Als je onderwerp je camera passeert stel scherp en druk af.Omdat je camera is ingesteld op "Continuous Shoot" mode, hou je ontspanknop ingedrukt en blijf je onderwerp volgen.
              Dank je wel Heylo,
              ik heb dit programma even afgedrukt zo,n lesje is goud waard
              grt,
              Pimpeltje
              Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
              Pimpel

              Comment


              • #8
                Re: Oefening op panning

                Ik vind dit al een hele goede hoor

                Hulde

                Grt,
                Pimpeltje
                Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                Pimpel

                Comment


                • #9
                  Re: Oefening op panning

                  Al een heel mooie hoor, Grtjes Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oefening op panning

                    Je zit op de goede weg Nelita. Deze mag er zeker wezen Een minpuntje is die man met de rode jas die bijna opgaat in de rode wielrenner. Bedoel daarmee, opletten vooraf waar je uw beeld gaat schieten
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oefening op panning

                      Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                      Goed gelukt maar er mag iets meer bewegingsonscherpte zijn op de achtergrond.

                      Stap 1: Zet uw camera op tijdvoorkeuze
                      Stap 2: Zet uw snelheid voorkeuze kleiner dan uw lens lengte. Aanbevolen tussen 1/15 en 1/50 sec.
                      Stap 3: Zet uw camera op "Continuous Shoot". Dit verzekerd u enkele opnamen in één tijd en de kans op een " hit " is hoger.
                      Stap 4: Zet uw camera op "AF-C" mode
                      Stap 5: Als je onderwerp je camera passeert stel scherp en druk af.Omdat je camera is ingesteld op "Continuous Shoot" mode, hou je ontspanknop ingedrukt en blijf je onderwerp volgen.
                      Heylo, bedankt voor deze nuttige tips!
                      Ik heb alle stappen uitgevoerd zoals hierboven beschreven, behalve stap 2... Het is wellicht daarom dat de bewegingsonscherpte op de achtergrond eerder aan de kleine kant is. Bij een volgende gelegenheid ga ik hier zeker rekening mee houden. Als de sluitertijd langer wordt, zal ik wellicht meer "mislukte" foto's krijgen, maar oefening baart kunst he. 'k Zal hier in de komende maanden wat proberen aan te werken...

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Je zit op de goede weg Nelita. Deze mag er zeker wezen Een minpuntje is die man met de rode jas die bijna opgaat in de rode wielrenner. Bedoel daarmee, opletten vooraf waar je uw beeld gaat schieten
                      Vandaar dat de titel ook begint met "oefening". 'k Had hier niet meteen de bedoeling om met een prachtfoto naar huis te gaan, want daarvoor waren er te veel storende elementen (man met rode jas, auto, politielinten,...). Er was trouwens veel te veel volk om echt foto's te kunnen schieten zonder storende elementen en wegens tijdsgebrek heb ik ook niet echt kunnen zoeken naar alternatieve plaatsen. Ik denk dat het bvb wel mogelijk was om de fietsers zonder storende elementen te trekken buiten het historische stadscentrum, maar ja, geen tijd dus... Jammer!


                      Bedankt aan iedereen voor de reacties!
                      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oefening op panning

                        Ik vind het ook een mooie "oefening"!
                        Heylo bedankt voor het schema ik ga het zeker zelf ook zo eens proberen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oefening op panning

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                          Vandaar dat de titel ook begint met "oefening". 'k Had hier niet meteen de bedoeling om met een prachtfoto naar huis te gaan, want daarvoor waren er te veel storende elementen (man met rode jas, auto, politielinten,...). Er was trouwens veel te veel volk om echt foto's te kunnen schieten zonder storende elementen en wegens tijdsgebrek heb ik ook niet echt kunnen zoeken naar alternatieve plaatsen. Ik denk dat het bvb wel mogelijk was om de fietsers zonder storende elementen te trekken buiten het historische stadscentrum, maar ja, geen tijd dus... Jammer!


                          Bedankt aan iedereen voor de reacties!
                          Storende elementen ? Nelita, in een straatgebeuren zijn er bijna geen storende elementen. Waarom zou er geen volk mogen opstaan, toeschouwers zeg maar. Kan heel boeiend zijn en geeft een andere inhoud aan je beeld (panning) Ik wou dit maar even aankaarten over die rode jas als tip voor de toekomst. En ondanks het "kaartje" zal je nog voor verrassingen komen te staan - zo simpel is het nu ook weer niet !
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oefening op panning

                            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Storende elementen ? Nelita, in een straatgebeuren zijn er bijna geen storende elementen. Waarom zou er geen volk mogen opstaan, toeschouwers zeg maar. Kan heel boeiend zijn en geeft een andere inhoud aan je beeld (panning) Ik wou dit maar even aankaarten over die rode jas als tip voor de toekomst. En ondanks het "kaartje" zal je nog voor verrassingen komen te staan - zo simpel is het nu ook weer niet !
                            OK, begrepen G.R! Nogmaals bedankt voor de tip!
                            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oefening op panning

                              Zeker een geslaagde panning
                              Canon EOS 550d - 18-55mm IS + 55-250mm IS

                              Mijn Flickr pagina

                              Comment

                              Working...
                              X