Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Die overbelichting was mij zelf nog niet opgevallen, maar ik kijk er nu wel met een beter oog naar. Ik kan de belichting nog wel wat verminderen, maar misschien dat de wolken dan ietsjes te donker worden.
Die overbelichting was mij zelf nog niet opgevallen, maar ik kijk er nu wel met een beter oog naar. Ik kan de belichting nog wel wat verminderen, maar misschien dat de wolken dan ietsjes te donker worden.
Aan blending heb ik mij nog niet gewaagd.
Als je PS(E) hebt kun je proberen om de voorgrond (huizen) te selecteren en daar selectief de belichting wat te verminderen. Kan wel een mooi resultaat opleveren, denk ik.
Dat zat ik mij ook af te vragen. En telkens de bevestiging van die opmerking voorbij kwam scrolde ik nog effe terug naar de foto, maar ik zag niks overbelicht. Zelfs de witte partijtjes in de huizen zijn niet eens een klein beetje uitgebrand, dus volgens mij nergens overbelicht.
Er is wel een duidelijk contrast tussen de huizen die nog zonlicht krijgen en de donkere wolken. Maar da's net wat de foto mooi/interessant maakt.
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Mooie foto hoor met die dreigende wolken. Er is inderdaad geen overbelichting, maar ik begrijp perfect wat Nelita bedoelt. Het is ook mijn mening, dat als je gewoon het 'huizengedeelte' van deze foto wat meer pit, iets donkerder, iets meer contrast geeft, de foto nog mooier wordt. Na deze bewerking verlies je nog steeds het effect van de nog door zon beschenen daken niet, maar de kleuren worden beter.
Groetjes
Comment