Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net voor de bui

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Net voor de bui

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Mooie foto hoor met die dreigende wolken. Er is inderdaad geen overbelichting, maar ik begrijp perfect wat Nelita bedoelt. Het is ook mijn mening, dat als je gewoon het 'huizengedeelte' van deze foto wat meer pit, iets donkerder, iets meer contrast geeft, de foto nog mooier wordt. Na deze bewerking verlies je nog steeds het effect van de nog door zon beschenen daken niet, maar de kleuren worden beter.
    Groetjes
    Dit is inderdaad wat ik bedoel. Geen overbelichting (als je naar het histogram kijkt), maar het huizengedeelte is te licht (volgens mij he). Dit gedeelte kan - zoals Djivan schrijft - meer pit, contrast gebruiken en mag iets donkerder.
    Sorry, 'k heb mij wat verkeerd uitgedrukt in de vorige posts.
    Last edited by Nelita; 13 juni 2011, 11:23.
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Volgens mij is er nergens overbelichting en inderdaad de huizen zijn aan de lichte kant.
      Dat maakt voor mij de foto juist zo goed, het contrast tussen de donkere wolken en de lichte huizen. 't is een kwestie van persoonlijke smaak denk ik.
      Mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

Comment

Maar ik volg Plaat werker ,
        Het Histogram is prima sinds ik dit van hem heb geleerd kijk ik er ook steeds naar ,
        Maar een prachtig plaatje hoor en zo goed met deze mooie dreigende lucht
        Super !!!!
        grt,
        Pimpeltje
        Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
        Pimpel

Comment

Bedankt allemaal. Het contrast op de foto was al een klein beetje aangepast, op de onbewerkte foto zijn de huizen nog een stuk lichter. Misschien dat ik het contrast nog iets meer kan verscherpen, maar veel kan ik er (naar mijn gevoel) niet meer mee schuiven. Ik verwijt mezelf nog steeds dat ik alle foto's tijdens die vakantie in JPEG geschoten heb en niet in RAW, maar soit, al doende leert men.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
            Ja, dat kan, maar een blend van 2 foto's kan ook he...
            Inderdaad, daar had ik niet aan gedacht
            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            [SIZE="2"]Er is absoluut geen sprake van overbelichting.
            Inderdaad, geen theoretische overbelichting. Maar het onderste deel van de foto is wel té licht in vergelijking met de wolken. Zoals Nelita en ik het bedoelde en zoals Djivan uitlegde komt de foto mooier over.
            Merci en groetjes
            Insta | Flickr | Facebook

Comment

Een schoontje! De naderende bui mooi vastgelegd!
              Canon EOS 550d - 18-55mm IS + 55-250mm IS

Mijn Flickr pagina

Comment

Heb nu al enkele malen de foto bekeken en steeds opnieuw ontdek ik weer iets anders.
                Het lijkt ook alsof het allemaal miniatuur is, ik vind het een prima foto .

grtjs
                Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Working...
                X