Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik kom nog even terug op het gebruik van de kaardebol .
Het ging over de middeleeuwen , en Napoleon ging toen ook nog niet op stap met een tomtom
grt,
Pimpeltje
Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
Mag ik u vragen hoe je de achtergrond zwart hebt gekregen : met een kaartje of photoshop. Wil je dat liever voor jezelf houden, dan is dat ook geen probleem.
Mag ik u vragen hoe je de achtergrond zwart hebt gekregen : met een kaartje of photoshop. Wil je dat liever voor jezelf houden, dan is dat ook geen probleem.
gr,
Je zult me op mijn woord moeten geloven
zo heb ik hem gefotografeerd zonder kaartje of iets dergelijks ik zal de exif even bij zetten
ISO 100
1/640 SEC
TV dus het diafragma paste zichzelf aan
F 5.6
Daarom was de achtergrond zo egaal donker
hopelijk heb ik een beetje duidelijkheid geschapen
grt,
en bedankt voor de reactie
Pimpeltje
Pimpel
Ik heb het zo geleerd en gelezen dus als het niet juist is uit mijn les dan jok ik mee
Ik ga het nog even na kijken , de methode die jij beschrijft is van veel later denk ik
Bedankt voor je reactie
grt,
Pimpeltje
Ik heb zelf ook nog eens alles zorgvuldig nagegaan.
Mijn verklaring blijkt een verzinsel van anderen te zijn.
De stekels van de kaardebol zijn te zwak voor het echte kaarden maar weer uitstekend om
bij het gevolde laken alle oppervlakte draadjes één kant op te schuieren. Dat bevorderde
de waterdichtheid als de stof in kleding werd gebruikt met de haartjes naar beneden.
Ik heb zelf ook nog eens alles zorgvuldig nagegaan.
Mijn verklaring blijkt een verzinsel van anderen te zijn.
De stekels van de kaardebol zijn te zwak voor het echte kaarden maar weer uitstekend om
bij het gevolde laken alle oppervlakte draadjes één kant op te schuieren. Dat bevorderde
de waterdichtheid als de stof in kleding werd gebruikt met de haartjes naar beneden.
Super kerel
Bedankt voor je schrijven IK GA AKKOORD MET JE UITEENZETTINGgrt,
Pimpeltje
Pimpel
Comment