Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hommel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hommel


    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D70)
    Lens Focal Length: 90,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/320 sec
    F-Number: F14,0
    ISO: 200
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

  • #2
    Re: Hommel

    Een hele mooie, maar ik krijg niet goed gezien waar de scherpte precies ligt. Niet op het koppeke, denk ik.
    oefenen = leren
    Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

    Comment


    • #3
      Re: Hommel

      Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
      Een hele mooie, maar ik krijg niet goed gezien waar de scherpte precies ligt. Niet op het koppeke, denk ik.
      Inderdaad, ik moet het zelf toegeven dat deze beter kan ik denk zelf dat de scherpte op het onderste deel van de hommel ligt.
      Vliegen enz.. die lukken redelijk maar die hommels blijven maar niet lukken ze goed scherp te krijgen. Ik blijf proberen tot ik ze heb

      Mvg,
      Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

      Comment


      • #4
        Re: Hommel

        Die beestjes blijven spijtig genoeg ook nooit stil zitten. Als je Gaia niet aan de deur wilt tenminste
        Groetjes,
        Tim

        Comment


        • #5
          Re: Hommel

          Denk ook dat de scherpte hier net rechts van de rechtse vleugel ligt. Maar wie ben ik om daarover te zeuren, ik kan ze zelfs zo nog niet maken .
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Hommel

            Voor mij een hele goeie! Doe dit maar eens na...
            Study Photographs, not pixels! (Thom Hogan)
            Olympus E620/EPL1/9-18mm/14-42mm/14-54mm/50mm2.0macro/40-150mm/70-300mm/Sigma 105mm2.8macro

            Comment


            • #7
              Re: Hommel

              het is een beetje zoeken naar detail, maar toch een goeie
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #8
                Re: Hommel

                Je scherpte ligt inderdaad verkeerd...maar denk dat we dat allemaal wel eens tegenkomen...willens nillens...
                Ik vind het zeker de moeite dat je er verder op oefent...gaan nog mooie foto's van komen

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Hommel

                  Een mooie maar zoals reeds gezegd,mist een beetje aan scherpte,wel heel mooi van compo en kleur,die beestjes zijn niet zo gemakkelijk te doen he,zelf ben ik er nog nooit in geslaagd iets deftigs neer te poten over bijtjes en insecten,ben volop aan het oefenen Grtjes Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hommel

                    Spijtig van het scherptepunt maar zeker een goede poging. Ook geen gemakkelijke beestjes om te fotograferen.
                    Photography is an art of observation.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hommel

                      Veel foto's maken en het past wel eens Het licht, Bg, compo zit al mee.
                      Ik jaag hier ook met regelmaat op een scherp kopje
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hommel

                        Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
                        Een hele mooie, maar ik krijg niet goed gezien waar de scherpte precies ligt. Niet op het koppeke, denk ik.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Verbruggen Bekijk bericht
                        Inderdaad, ik moet het zelf toegeven dat deze beter kan ik denk zelf dat de scherpte op het onderste deel van de hommel ligt.
                        Vliegen enz.. die lukken redelijk maar die hommels blijven maar niet lukken ze goed scherp te krijgen. Ik blijf proberen tot ik ze heb

                        Mvg,
                        Oorspronkelijk geplaatst door Timpi Bekijk bericht
                        Die beestjes blijven spijtig genoeg ook nooit stil zitten. Als je Gaia niet aan de deur wilt tenminste
                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Denk ook dat de scherpte hier net rechts van de rechtse vleugel ligt. Maar wie ben ik om daarover te zeuren, ik kan ze zelfs zo nog niet maken .
                        Groetjes
                        Oorspronkelijk geplaatst door carlvds Bekijk bericht
                        Voor mij een hele goeie! Doe dit maar eens na...
                        Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                        het is een beetje zoeken naar detail, maar toch een goeie
                        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        Je scherpte ligt inderdaad verkeerd...maar denk dat we dat allemaal wel eens tegenkomen...willens nillens...
                        Ik vind het zeker de moeite dat je er verder op oefent...gaan nog mooie foto's van komen

                        Groetjes
                        Marc
                        Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                        Een mooie maar zoals reeds gezegd,mist een beetje aan scherpte,wel heel mooi van compo en kleur,die beestjes zijn niet zo gemakkelijk te doen he,zelf ben ik er nog nooit in geslaagd iets deftigs neer te poten over bijtjes en insecten,ben volop aan het oefenen Grtjes Francine
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                        Spijtig van het scherptepunt maar zeker een goede poging. Ook geen gemakkelijke beestjes om te fotograferen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                        Veel foto's maken en het past wel eens Het licht, Bg, compo zit al mee.
                        Ik jaag hier ook met regelmaat op een scherp kopje
                        Dank voor de eerlijke en fijne reactie's

                        Mvg, Verbruggen
                        Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

                        Comment

                        Working...
                        X