Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statische electriciteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: statische electriciteit

    Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
    Ben het hier volledig eens met laatbloeier.
    Voor jou zal dit een leuke foto zijn om zeker te bewaren, maar daar blijft het ook bij.
    Het is een momentopnamen voor in een familiealbum, maar niet om op een forum te zetten waar foto's beoordeeld worden op een "artistieke/technische manier"


    Vermoedelijk moet je zelf wel lachen als je hem ziet, en dat moest ik ook als ik het haar zag, maar zou je er zelf (vóór je hem hier plaatste) een afdruk van laten maken om aan de muur te hangen??
    Zo nee, dan denk ik dat het niet echt de moeite is om m hier te plaatsen, mensen die het jongetje op de foto niet kennen hebben helemaal niets met deze foto, als hij dan technisch niet goed zit, zit er voor een onbekende weinig in.

    Bewaren voor familiebijeenkomsten dus

    TENZIJ je natuurlijk zelf niet goed weet waaraan het lag dat hij onscherp is, maar dan moet je wel wat gegevens bijvoegen.

    Dit is het hem nu net ik weet het niet waaraan het ligt! De gegevens heb ik zowizo bijgevoegd.
    De perfecte kiekjes horen volgens mij hier niet thuis. Ik kan zeer goed kritiek verdragen graag zelfs daaruit kan ik leren, maar als hier enkel perfecte foto's verwacht worden is de naam beginnersforum verkeerd gekozen. 't Is precies om te ontmoedigen. Maar wees gerust...heb heel de voormiddag lopen oefenen en dat krijgen jullie morgen voorgeschteld
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #17
      Re: statische electriciteit

      In dit forum kun je als beginnende fotograaf je eerste foto's plaatsen. Ook een foto waarvan je niet echt tevreden bent maar welke je toch graag wil laten zien kun je hier kwijt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: statische electriciteit

        Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
        TENZIJ je natuurlijk zelf niet goed weet waaraan het lag dat hij onscherp is, maar dan moet je wel wat gegevens bijvoegen.

        Dit is het hem nu net ik weet het niet waaraan het ligt! De gegevens heb ik zowizo bijgevoegd.
        De perfecte kiekjes horen volgens mij hier niet thuis. Ik kan zeer goed kritiek verdragen graag zelfs daaruit kan ik leren, maar als hier enkel perfecte foto's verwacht worden is de naam beginnersforum verkeerd gekozen. 't Is precies om te ontmoedigen. Maar wees gerust...heb heel de voormiddag lopen oefenen en dat krijgen jullie morgen voorgeschteld
        Had niet gezien dat je de gegevens er al bijstaan had
        Ik heb mij verkeerd uitgedrukt, maar mijn bedoeling van wat ik zei is als volgt:
        Als ik hier een foto post... denk ik meestal.. JA DIE IS GEWELDIG! Ik zal eens zien wat ze ervan zeggen... en dan komen de comments en wordt het al heel wat minder geweldig Maar dat is toch zo n btje typisch beginners, je zou m al aan de muur gaan hangen en ineens zeggen ze dan, dit is niet goed, dat is niet goed en moet je concluderen en aan jezelf toegeven dat er toch wel wat foutjes inzaten en de foto toch niet zo geweldig is...

        Als het nu een van je eerste posts was kon ik me nog voorstellen dat je misschien absoluut geen ervaring had, maar ik dacht niet dat dat het geval kon zijn en dat je zelf ook wel gezien had dat dit plaatje eigelijk meer een familie-album kiekje is dan een foto voor een forum.

        Stel nu dat je met het probleem zit dat je echt dikwijls wazige foto's trekt en echt niet weet wat je misdoet, kan ik wel begrijpen dat je de foto post met dan de uitdrukkelijke vraag erbij waar het aan kan liggen.. maar zo had ik deze foto ook niet geinterpreteerd.

        Begrijp je wat ik wil zeggen? Want op forums iets uitleggen is niet altijd even makkelijk Ik wil zeker niet zeggen dat hier alleen perfecte foto's mogen staan, want mijn foto's zijn ook verre van de perfecte foto's! Maar je moet toch een beetje starten met een wauw gevoel als je een foto hier post.. om daarna dan wat af te zakken.
        Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
        Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

        Comment


        • #19
          Re: statische electriciteit

          Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
          Stel nu dat je met het probleem zit dat je echt dikwijls wazige foto's trekt en echt niet weet wat je misdoet, kan ik wel begrijpen dat je de foto post met dan de uitdrukkelijke vraag erbij waar het aan kan liggen.. maar zo had ik deze foto ook niet geinterpreteerd.

          Begrijp je wat ik wil zeggen? Want op forums iets uitleggen is niet altijd even makkelijk Ik wil zeker niet zeggen dat hier alleen perfecte foto's mogen staan, want mijn foto's zijn ook verre van de perfecte foto's! Maar je moet toch een beetje starten met een wauw gevoel als je een foto hier post.. om daarna dan wat af te zakken.
          Ofwel een waw-gevoel, en dan eens effe kijken of het inderdaad echt zo waw is (valt idd wel eens vies tegen ), ofwel een concrete vraag. En dan is het best handig dat die vraag ineens ook gesteld wordt, he Al is het maar 'ik voel dat er iets niet klopt, maar ik krijg niet gezien wat. Jullie wel?' Dat is een heel andere insteek dan of .

          En nog eens: het is best een leuke foto, hoor. Guitig snoetje. Maar niet om aan de muur te hangen (zo heb ik er zelf ook niet eens veel, hoor).
          oefenen = leren
          Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

          Comment


          • #20
            Re: statische electriciteit

            Bij sommige camera's wordt een boekje bijgeleverd waarin staat hoe alles werkt.
            Ingewikkeld genoeg en ik kijk er zelf alleen maar in als ik een vraag heb. Vaak staat
            achterin nog een lijstje van hoe de problemen op te lossen. Daarvan kan je gebruik maken.
            Of, zoals sommige mensen kernachtig samenvatten: RTFM.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #21
              Re: statische electriciteit

              Sien,

              je hebt gelijk...dit onderdeel van het forum is de beginnershoek...
              Ik denk uit alle commentaren die je al gekregen hebt dat niemand tracht of getracht heeft jou te ontmoedigen...integendeel...ook denk ik, uit de 91 post's die je reeds plaatste en met al de raad die je reeds kreeg dat we toch al enige verbetering moesten/mochten zien...
              Ik begrijp sommige mensen die in huidig topic reageerden heel goed...
              Zelfs Plaatwerker zijn "RTFM" is al in mijn hoofd opgekomen...
              Zal het even voor jou in het Nederlands vertalen(is namelijk Engelse term)..."Lees eens de handleiding van je fototoestel" (Vrije vertaling )
              Maar iedereen bleef beleefd...Alhoewel uit niets blijkt dat je met de raad die je reeds kreeg iets gedaan hebt...De vraag die ik stelde in vorige post van jou, of er misschien iets met je toestel of met je ogen mis zou kunnen zijn blijft onbeantwoord...
              Wat schort er in feite, waarom slaag je er niet in om je foto's op een hoger niveau te krijgen..??? De wil om te verbeteren ? Of heb je gewoon te weinig tijd om er actief mee bezig te zijn ?
              Dit is echt het laatste wat ik daarover te zeggen heb. Tenzij er wat medewerking zou komen van uit jouw hoekje...

              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #22
                Re: statische electriciteit

                Ik vind het inderdaad ook eerder een foto om in een fmiliealbum te stoppen dan om op een fotografieforum te plaatsen.
                Het concept is goed. De compo kan voor discussie zorgen. Maar de scherpte lijkt me iets onbetwistbaar.
                Mijn inziens bestaan er andere forums en dergelijke meer om zo'n foto te delen.
                Voor mij is dit een Facebook- of Netlogfoto, maar geen BD-foto.

                mvg,
                Bart

                PS: waarom geen groter diafragma met een kortere sluitertijd? Die f/7.1 en 1/125 lijken me niet echt ideaal om zoiets vast te leggen.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #23
                  Re: statische electriciteit

                  Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  toestel staat op all servo, bij deze foto moest ik nogal snel zijn want kleine wilde niet stil staan. Is idd onscherp maar wou deze toch met jullie delen
                  All Servo blijft inderdaad op het onderwerp focussen.
                  En dat jij snel moet zijn, da's duidelijk en dat weet je blijkbaar. Dan zou je ook de conclusie moeten trekken dat ook jouw fototoestel snel moet zijn. En je kan veel vertellen over 1/125 sec. maar zeker niet dat het een snelle sluitertijd is.
                  Misschien is dit wel een foto die je wil delen, maar hij lijkt me enkel om met vrienden en familie te delen. Niet echt om op een fotoforum te plaatsen, want volgens mij weet je zelf gewoon dat de foto totaal niet geslaagd is.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  Ik ben heel erg blij met uw reactie en geef je groot gelijk. Een kind op de trampoline met zijn haar rechtop vraagt idd om een snelle reactie. mi gaat het hier dikwijls veel te veel om de bewerking en om bewerkte foto's. Onderwerp doet er toch ook toe?
                  het is hier wel BEGINNERShoek nietwaar
                  Die snelle reactie heb ik al beantwoord.
                  Kijk, of het hier naar jouw mening te veel om de bewerking gaat dan om wat er op de foto te zien is, dat is jouw goed recht. Maar je kan er misschien ook eens even bij stilstaan dat dit een fotografieforum is. En hier worden dus foto's beoordeeld. Zowel op bewerking, als op onderwerp, als op de technische kant en op de compo. Dat dit de beginnershoek is, dat heeft er weinig mee te maken. Ofwel post je hier een foto ter beoordeling, ofwel post je er geen. Een foto posten, enkel met de bedoeling om hem "met ons te delen", zonder meer, omdat jij het een leuke foto vindt... dat lijkt me niet de bedoeling van dit forum, zelfs niet in de beginnershoek.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  Dit is het hem nu net ik weet het niet waaraan het ligt! De gegevens heb ik zowizo bijgevoegd.
                  De perfecte kiekjes horen volgens mij hier niet thuis. Ik kan zeer goed kritiek verdragen graag zelfs daaruit kan ik leren, maar als hier enkel perfecte foto's verwacht worden is de naam beginnersforum verkeerd gekozen. 't Is precies om te ontmoedigen. Maar wees gerust...heb heel de voormiddag lopen oefenen en dat krijgen jullie morgen voorgeschteld
                  Als je een probleem/fout vaststelt bij een foto, dan kan je hem hier posten en stel je er onmiddellijk een concrete vraag bij. Daarmee vermijdt je sowieso al opmerkingen die je eigenlijk liever niet hoort.
                  Alweer schrijf je hier "volgens mij"... Maar volgens mij denk jij te vaak aan "mij", en te weinig aan hen die hier de moeite nemen om naar een foto te kijken, en er dan een min of meer zinnige commentaar proberen over neer te pennen (typen in dit geval ) Niemand heeft ooit beweerd dat hier enkel perfecte foto's mogen verschijnen. Maar een bèètje kritisch zijn op je eigen foto's, voor je beslist er eentje te posten is zeker geen slecht idee... Niemand probeert te ontmoedigen, maar volgens mij kan jij moeilijk negatieve kritiek aan, en wil je vooral positieve commentaren horen. Hier worden (nogmaals) geen perfecte foto's verwacht, maar ook geen mislukte foto's die zonder verdere uitleg of concrete vragen worden gepost. Achteraf zeggen dat je weet dat ie onscherp is en niet weet waaraan het ligt is natuurlijk een heel makkelijke vluchtweg.

                  Misschien moet je eens ons aller vriend Google aanspreken met de woorden "basisbegrippen fotografie", "basisprincipes fotografie"... Misschien gaat er wel een totaal nieuwe wereld voor je open als je die basisregels eens doorneemt.

                  mvg,
                  Bart
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #24
                    Re: statische electriciteit

                    wat kan ik zeggen, ze staat hier nu, dus mea culpa mea culpa;
                    maar ik stuur er morgen véééééél betere (hopelijk)
                    dus lieve forumbezoekers ik zal het nooit meer doen

                    @brombeer : 'k weet het echt niet zijn mijn oude ogen of mijn oude bibberhanden, we doen echt wel ons best hoor!
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #25
                      Re: statische electriciteit

                      Sien,

                      'k weet het echt niet zijn mijn oude ogen of mijn oude bibberhanden, we doen echt wel ons best hoor!
                      dat is ook de reden...waarom er zoveel mensen moeite doen om je te helpen...Maar toon ons eens dat het geen water naar de zee dragen wordt...
                      Heb je daar echt niemand in de buurt die je eens een handje kan toesteken om je toestel beter te leren kennen ? Je hoeft daar zeker niet op te antwoorden...het is meer een "hint" dan een vraag. Je gaat echt wel "iets" moeten investeren hoor...Al was het maar de handleiding van je toestel eens doornemen....
                      Ben benieuwd...

                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #26
                        Re: statische electriciteit

                        Sien, hier even kort hoe ik begonnen ben. Misschien helpt het je? Toestel geleend, boekje er bij, lezen en direct proberen. Eerst op automatisch alle standen, leren mikken en schieten. Volgende stap alle andere mogelijkheden eens bekijken en uit proberen. Een foto maken op automatisch en kijken welke instellingen je toestel gebruikt is ook een hulpmiddel om de andere mogelijkheden uit te testen. Pas later de eerste post op BD van een foto die ik toch niet slecht vond. Hoe meer foto's ik plaats en de kritiek bekijk hoe minder ik tevreden ben van mijn eigen werk. Ik bekijk hier vele foto's en volg ook de commentaar die ze krijgen. Dit neemt wel enkele uurtjes per week in. Soms staat er een uitleg bij die te technisch is om echt te begrijpen voor iemand die minder van fotografie af weet. Maar al doende leert men
                        Wat zie je op andere mensen hun foto's ? Kijk ook naar de gebruikte instellingen voor bv. een actiefoto of een landschap. Je zal merken dat die heel anders zijn naar gelang het soort foto dat je wil maken. In volle zon of in een te donkere omgeving fotograferen maakt het je enkel moeilijker om tot een redelijk resultaat te komen. Probeer deze situatie's uit de weg te gaan tot je meer ervaring hebt om verder te oefenen. Eerst leren gaan, dan pas lopen. Bibberen je handen te veel kan je een steuntje gebruiken of statief om dit te verhelpen. Sien leg je eerst toe op het maken van een redelijk scherp beeld, compo, licht, actie volgen in een later stadium wel.
                        Je kleinkind is een leuk ventje en de haartjes zijn hilarisch, helaas mis je de nodige ervaring om dit goed vast te leggen. Volgende beter en verder oefenen
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                        Comment


                        • #27
                          Re: statische electriciteit

                          Poeh, poeh, Sien. Wat een reacties. Ik hoop dat je je hierdoor niet laat afschrikken. De mensen op dit forum zijn gedreven, maar hebben het beste met je voor. Dus ik zou zeggen, kom maar op met je nieuwe pogingen !

                          Jan

                          Comment


                          • #28
                            Re: statische electriciteit

                            Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                            'k weet het echt niet zijn mijn oude ogen of mijn oude bibberhanden, we doen echt wel ons best hoor!
                            Hey Sien, hier wil ik toch ff op reageren.

                            Ik weet wel je leeftijd niet maar ik vind het fantastisch dat je een uitdaging aangaat. Als het echt zo is dat je last hebt van bibberhanden of oude ogen moet je naar praktische oplossingen zoeken.

                            Bibberhanden: investeer in een goed en niet te zwaar statief en een afstandsbediening voor je toestel. of ga ergens rustig zitten om te kijken wat er op je af komt. Waarschijnlijk krijg je pluimpjes omwille van je originele invalshoek!

                            Oude ogen: Ga eens na of hier niets aan te doen is.(chirurgisch of met de juiste bril) Ga naar de opticien of oogarts en leg je probleem uit. Ikzelf (48) ga volgende week naar de oogarts om vooral mijn rechterlens aan te passen. Ik zal wel toegevingen moeten doen aan mijn ijdelheid en een leesbril moeten gaan gebruiken. Maar alles voor de fotografie...nietwaar?

                            Wat ik wil zeggen lieve Sien, Geef niet op zolang je het zelf leuk vind. En dat is bij jou duidelijk het geval.

                            Je lokt op dit forum in ieder geval interessante polemieken uit en dat is op zichzelf al een hele verdienste!

                            Groetjes, chris
                            xxxx

                            Comment


                            • #29
                              Re: statische electriciteit

                              Weet je wat ik niet goed snap? Tot voor kort was jij perfect in staat om foto's te maken die prima scherp waren, zij het misschien niet altijd op de juiste plaats. Deze http://forum.belgiumdigital.com/f66/...en-364277.html is een van de laatsten waarop dat het geval is. Maar sinds de http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ou-364758.html lukt het precies niet meer, het lijkt soms alsof iemand anders met je toestel is gaan lopen. Heb jij daar zelf een verklaring voor? Ander materiaal, een nieuw objectief?
                              oefenen = leren
                              Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                              Comment


                              • #30
                                Re: statische electriciteit

                                Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
                                Weet je wat ik niet goed snap? Tot voor kort was jij perfect in staat om foto's te maken die prima scherp waren, zij het misschien niet altijd op de juiste plaats. Deze http://forum.belgiumdigital.com/f66/...en-364277.html is een van de laatsten waarop dat het geval is. Maar sinds de http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ou-364758.html lukt het precies niet meer, het lijkt soms alsof iemand anders met je toestel is gaan lopen. Heb jij daar zelf een verklaring voor? Ander materiaal, een nieuw objectief?
                                Beschadiging van de lens en/of de body? Stoten? Vallen?
                                Neem de proef op de som en maak een foto. Daarna dezelfde foto met een andere camera.
                                Wel met dezelfde instellingen natuurlijk.
                                Vergelijk. Tracht eens de oorzaak op te sporen door te elimineren.
                                Anders is het maar 'dom kiek'n en deurgoan'.
                                Van waardering geniet ik.
                                Van kritiek leer ik.

                                Comment

                                Working...
                                X