Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klaprozen langs de Leie in Bissegem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Klaprozen langs de Leie in Bissegem

of
    Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Re: Klaprozen langs de Leie in Bissegem

Er hangt een ontzettend groenwaas over de foto. Dat fluitekruid hoort toch wit te zijn?
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

uw titel zegt meer dan de foto
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Hopelijk is dat wat beter
        Ik kan goed kritiek verdragen als er iets niet goed is zeg het maar
        Maar zeg dan ook hoe ik het kan verbeteren

mvg jako
        Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Comment

de kleurzweem over de foto, dat is al gezegd.
          de oever die boven komt piepen, stoort me.
          het ziet er per ongeluk uit.
          ( ook al was dat misschien niet zo )
          oplossing:
          ofwel iets hoger camerastandpunt en de oever uit beeld houden.
          ofwel de oever doelbewust in het beeld meenemen.
          voor de rest, goede compositie met de klaprozen lekker centraal. moet kunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk bericht
            ... Ik kan goed kritiek verdragen als er iets niet goed is zeg het maar
            Maar zeg dan ook hoe ik het kan verbeteren

mvg jako
            Uw vraag was alleen maar: of .
            Voor de rest ga ik er van uit dat de aanbieder van een foto beschikt over enige
            zelfwerkzaamheid en onderzoekingsdrang (alsmede de benodigde hulpmiddelen).

Verbeteringsvoorstellen doen vind ik geen minimumvoorwaarde voor het mogen uiten van
            kritiek. Als een topicstarter er op eigen kracht niet uit kan komen, zijn gerichte vragen
            legitiem en deze vragen zullen zeker ook worden beantwoord.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Jako, je zou toch moeten beginnen met een beetje basisfoto, wat deze niet is
              de bereklauw zit boven tegen het kader, en er moet eigenlijk nog een stukje af ivm de oever
              op de moment dat je de foto neemt zou je al moeten cadreren, de compositie samenstellen
              neem deze foto iets ruimer, let op de bg, dan heb je later toch wat speling voor de presentatie
              misschien de titel iets simpeler houden
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Volg voorganger wat betreft het maken van de cadrage bij het nemen van de foto.
                Voor mij zittend de klaprozen een beetje te centraal in het beeld. Ze zijn naar mijn gedacht ook een beetje te klein in het geheel. Ik mis hier wat spanning, maar ja het kan best zijn dat dit je enigste inneembare plaats was.
                Als je iets fotografeert, kan het steeds interessant zijn eens wat verschillende posities in te nemen bij het fotograferen. En soms kan het ook zijn dat je naarmate je wat op de plek bezig bent , je beeld ook sterker zal worden. Je moet ahw de ruimte om je heen deel van jezelf laten worden. BIj deze ( verbeter me als het niet waar is) heb ik een beetje het gevoel dat hij snel snel genomen is.
                groeten,
                deka
                There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Bedankt voor de reakties en de voorstellen die julie doen ik zal er rekening mee houden
                  nogmaals bedankt

mvg jako

jako

Comment

Je zou ook je witbalans moeten controleren, daarmee ben je dan van die waas af en is de foto gelijk een stuk beter van qualiteit.
                    Canon 5D Mark II, Canon 450D

Comment

Het meeste is al gezegd door mijn voorgangers, de kleur van het water stemt ook niet overeen met de kleur van het leie water, ga daar heel veel keren voorbij en heb nog geen blauw water kunnen opmerken, maar zal ook mmet de witbalans te maken hebben.
                      Renée

Comment

inderdaad mijn witbalans stond op zonneschijn misschiens de volgende keer weer op automatic moeten zetten

mvg jako

jako

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk bericht
                          inderdaad mijn witbalans stond op zonneschijn misschiens de volgende keer weer op automatic moeten zetten

mvg jako
                          Ik zet die nooit op automatischn maar hou wel rekening met de omstandigen van hett licht - altijd het eerste wat ik doe als ik mijn toestel in mijn handen neem, maar kan niet zeggen dat ik al de perfecte foto's neem verre van

Renée

Comment

Je kunt natuurlijk ook gewoon in RAW schieten, dan kun je je witbalans altijd achteraf goed zetten :-)
                            Canon 5D Mark II, Canon 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kraaijer Bekijk bericht
                              Je kunt natuurlijk ook gewoon in RAW schieten, dan kun je je witbalans altijd achteraf goed zetten :-)
                              dat klopt.
                              ik fotografeer in raw en jpeg tesamen.
                              voor de jpegs staat de witbalans op automatisch en ik moet zeggen dat de camera daarbij meestal de beste keuze maakt.

Comment

Working...
                              X