of
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Klaprozen langs de Leie in Bissegem
Collapse
X
-
-
Re: Klaprozen langs de Leie in Bissegem
Hopelijk is dat wat beter
Ik kan goed kritiek verdragen als er iets niet goed is zeg het maar
Maar zeg dan ook hoe ik het kan verbeteren
mvg jakoNikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6
jako
Comment
-
de kleurzweem over de foto, dat is al gezegd.
de oever die boven komt piepen, stoort me.
het ziet er per ongeluk uit.
( ook al was dat misschien niet zo )
oplossing:
ofwel iets hoger camerastandpunt en de oever uit beeld houden.
ofwel de oever doelbewust in het beeld meenemen.
voor de rest, goede compositie met de klaprozen lekker centraal. moet kunnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk bericht... Ik kan goed kritiek verdragen als er iets niet goed is zeg het maar
Maar zeg dan ook hoe ik het kan verbeteren
mvg jako
Voor de rest ga ik er van uit dat de aanbieder van een foto beschikt over enige
zelfwerkzaamheid en onderzoekingsdrang (alsmede de benodigde hulpmiddelen).
Verbeteringsvoorstellen doen vind ik geen minimumvoorwaarde voor het mogen uiten van
kritiek. Als een topicstarter er op eigen kracht niet uit kan komen, zijn gerichte vragen
legitiem en deze vragen zullen zeker ook worden beantwoord.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
-
Jako, je zou toch moeten beginnen met een beetje basisfoto, wat deze niet is
de bereklauw zit boven tegen het kader, en er moet eigenlijk nog een stukje af ivm de oever
op de moment dat je de foto neemt zou je al moeten cadreren, de compositie samenstellen
neem deze foto iets ruimer, let op de bg, dan heb je later toch wat speling voor de presentatie
misschien de titel iets simpeler houdenmvg Wilfried
7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L
Comment
-
Volg voorganger wat betreft het maken van de cadrage bij het nemen van de foto.
Voor mij zittend de klaprozen een beetje te centraal in het beeld. Ze zijn naar mijn gedacht ook een beetje te klein in het geheel. Ik mis hier wat spanning, maar ja het kan best zijn dat dit je enigste inneembare plaats was.
Als je iets fotografeert, kan het steeds interessant zijn eens wat verschillende posities in te nemen bij het fotograferen. En soms kan het ook zijn dat je naarmate je wat op de plek bezig bent , je beeld ook sterker zal worden. Je moet ahw de ruimte om je heen deel van jezelf laten worden. BIj deze ( verbeter me als het niet waar is) heb ik een beetje het gevoel dat hij snel snel genomen is.
groeten,
dekaThere is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Comment
-
Bedankt voor de reakties en de voorstellen die julie doen ik zal er rekening mee houden
nogmaals bedankt
mvg jakoNikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6
jako
Comment
-
Het meeste is al gezegd door mijn voorgangers, de kleur van het water stemt ook niet overeen met de kleur van het leie water, ga daar heel veel keren voorbij en heb nog geen blauw water kunnen opmerken, maar zal ook mmet de witbalans te maken hebben.
Renée
Comment
-
-
inderdaad mijn witbalans stond op zonneschijn misschiens de volgende keer weer op automatic moeten zetten
jako
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk berichtinderdaad mijn witbalans stond op zonneschijn misschiens de volgende keer weer op automatic moeten zetten
mvg jako
Renée
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kraaijer Bekijk berichtJe kunt natuurlijk ook gewoon in RAW schieten, dan kun je je witbalans altijd achteraf goed zetten :-)
ik fotografeer in raw en jpeg tesamen.
voor de jpegs staat de witbalans op automatisch en ik moet zeggen dat de camera daarbij meestal de beste keuze maakt.
Comment
Comment