Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Givenchi Neo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Givenchi Neo

Nog wat produkt fotografie...
    Parfumflesje ingeflits met 1/2 CTO Blauw om de blauwe kleur te behouden/benadrukken

+++Grotere Versie+++

Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Re: Givenchi Neo

De perfectie.
    Mooie productfotografie
    Mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
      De perfectie.
      Mooie productfotografie
      Mvg,
      Eddy
      Hoezo perfect?
      De fles staat scheef.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Hoezo perfect?
        De fles staat scheef.
        Daar heb je gelijk in.
        Ik heb rechtgezet op de rechterkant van de fles. Daardoor staat de dop en links schuin door de hoek waaronder de foto genomen is en de lensvervorming.
        Ik vond dat speelser.

Vind je het beter anders

Last edited by saphi; 1 mei 2011, 15:01. Reden: Centreren foto
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...

Comment

Update vind ik persoonlijk beter
          als je uw foto's bij het plaatsen centreert kijkt het nog aangenamer
          Renée
          Last edited by Neirynck Renée; 1 mei 2011, 19:35.

Comment

Heel knappe update!
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Het is niet echt een onderwerp dat gevoelige snaren raakt, dood onderwerp. Dit is echt niet negatief bedoeld maar de foto is dan ook onderhevig aan meer kritiek voor mij. Mooie belichting en lichtinval, tevens een mooie ondergrond met die blauwschakeringen.
              Ik zou er langs de bovenkant nog wat afdoen tot 1 cm boven de dop, op mijn scherm zie ik daar een lichtere vlek. Ook de blauwe lijn in de achtergrond even wegwerken ?
              Saphi, extra streng voor jou als dank voor de vele goede raad die ik reeds van je kreeg
              Ik hoop het ooit te evenaren, ziet er misschien simpel uit maar is het helemaal niet
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Jaaaaaa....philip...zijt daar eens mee getrouwd

Om heel eerlijk te zijn vind ik je update beter en vooral de belichting vind ik heel knap...is zeker tijd in gegaan

Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Het lijkt mij heel moeilijk om dit goed te fotograferen. "Ingeflitst met CTO blauw" gaat mij al boven de pet.
                  Waar ik in eerste instantie viel over de scheefstand valt mij nu ook op dat vooral links naast
                  de fles onbehoorlijk veel ruis zit (tenzij ik dat verkeerd zie).

't Is wel een mooi flesje hoor en het staat mooi op de foto.

Maar is het flesje zelf mooi recht? Dat maakt ook veel uit bij het rechtzetten. Hier thuis
                  heb ik gekeken naar rechtzetten op de middenlijn in de bovenhelft van het flesje. Voor mij
                  kwam dat beter uit. Ik denk wel dat je voor productfotografie zeer 'natuurgetrouw' te werk
                  moet gaan wat de vormen betreft. Lastig onderwerp.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                    Het is niet echt een onderwerp dat gevoelige snaren raakt, dood onderwerp. Dit is echt niet negatief bedoeld maar de foto is dan ook onderhevig aan meer kritiek voor mij. Mooie belichting en lichtinval, tevens een mooie ondergrond met die blauwschakeringen.
                    Ik zou er langs de bovenkant nog wat afdoen tot 1 cm boven de dop, op mijn scherm zie ik daar een lichtere vlek. Ook de blauwe lijn in de achtergrond even wegwerken ?
                    Saphi, extra streng voor jou als dank voor de vele goede raad die ik reeds van je kreeg
                    Bedankt voor de kritische blik, dat waardeer ik enorm.
                    Product fotografie moet trouwens perfect zijn, das zowat het enige waar de kunst van de fotograaf in ligt bij dit soort werk.

Terechte opmerkingen; was wat slordig geweest met m'n BG (oa. nog teveel stroolicht erop). Foto kwam ook rechtstreeks uit de camera - zonder nabewerking, zelfs geen crop.

Hopelijk nu al wat beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
                      Update vind ik persoonlijk beter
                      als je uw foto's bij het plaatsen centreert kijkt het nog aangenamer
                      Renée
                      Mee eens. Moelijk onderwerp--- goed weergegeven

mvg,
                      Sandorfi
                      mvg,
                      Sandorfi.
                      Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

Comment

Merci Saphi, nu nog de geur er bij en ik ben content
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

technisch perfect uitgevoerd, maar er zit een een lijn in de bg
                          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                            Om heel eerlijk te zijn vind ik je update beter en vooral de belichting vind ik heel knap...is zeker tijd in gegaan
                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Het lijkt mij heel moeilijk om dit goed te fotograferen. "Ingeflitst met CTO blauw" gaat mij al boven de pet.
                            Waar ik in eerste instantie viel over de scheefstand valt mij nu ook op dat vooral links naast
                            de fles onbehoorlijk veel ruis zit (tenzij ik dat verkeerd zie).

't Is wel een mooi flesje hoor en het staat mooi op de foto.

Maar is het flesje zelf mooi recht? Dat maakt ook veel uit bij het rechtzetten. Hier thuis
                            heb ik gekeken naar rechtzetten op de middenlijn in de bovenhelft van het flesje. Voor mij
                            kwam dat beter uit. Ik denk wel dat je voor productfotografie zeer 'natuurgetrouw' te werk
                            moet gaan wat de vormen betreft. Lastig onderwerp.
                            Ik had in m'n spontaniteit eens wat speelser geprobeert en het flesje niet rechtgezet op de linkerkant, maar op de rechter. De vervorming, perspectief en camerahoek zorgden dus voor een schuine linkerhelft. Was een probeersel.
                            Heb het nu in nabewerking proberen recht te zetten (ben geen held in PS)

Gezien het flesje blauw is van kleur wilde ik ook de ganse foto een zomerse blauwe kleur laten behouden en het blauw van het flesje accentueren.
                            De ondergrond is een ruwere plexi plaat, die je dus de indruk van ruis geeft, maar eigenlijk de structuur van de plaat is die door de hoek en kleur van het flistlicht zo'n effect geeft. Ik wilde een niet reflecterend oppervlak, maar ook geen doek.

De belichting is een SB-900 met blauwfilter en 1/8 Honl grid boven de fles, ietsje erachter en licht naar voor gericht. (-3EV) Rechts naast de camera onder een hoek van 45° gericht op het onderwerp een 2e SB900 met blauwfilter en diffuser. (-2EV)

Bedankt allemaal voor de commentaren, terechte opmerkingen en tips.
                            Daar kunnen we wat mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                              Merci Saphi, nu nog de geur er bij en ik ben content
                              Als je dat wil.....koop er eentje voor Marc voor vaderdag

Comment

Working...
                              X