Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn topmodelletje :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mijn topmodelletje

    Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
    Op de foto toch, he?
    't Is trouwens geen echt pukkeltje, maar een donkere sproet/tache de beauté.
    Nee , nee, nee
    Houd je meisje mooi hoor
    Pimpeltje
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

    Comment


    • #17
      Re: Mijn topmodelletje

      Nieuwe poging deze avond, die is idd. beter.


      1/60, f3.3, ISO 100



      De close wou niet lukken, mijn model was een beetje te verkrampt aan het lachen.
      oefenen = leren
      Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

      Comment


      • #18
        Re: Mijn topmodelletje

        Idd beter qua licht!
        Nu nog je model wat verder van de muur laten poseren.
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

        Comment


        • #19
          Re: Mijn topmodelletje

          Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
          Het gaat je zeker lukken met zo,n leuk en lief modelletje
          Ik heb ook nog een tip, Het pukkeltje op haar kin gewoon weg halen
          Ze is zo leuk en daar is dat pukkeltje een boosdoener
          Pimpeltje

          nee niet weghalen, hoort gewoon bij het kind, niks mis mee! (helemaal geen boosdoener eerder een extraatje)
          Vroeger werd zulke tache de beauté extra in de verf gezet. Sorry hoor Pimpeltje!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #20
            Re: Mijn topmodelletje

            Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
            Idd beter qua licht!
            Nu nog je model wat verder van de muur laten poseren.
            Inderdaad veel beter.
            Nu nog aan je achtergronden werken en je modelletje wat spontaner op de plaat krijgen (ze staat er nu zo een beetje te staan met de handjes op de rug) Ze heeft een guitig gezichtje, kan je wel wat mee doen toch
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

            Comment


            • #21
              Re: Mijn topmodelletje

              De update is inderdaad al wat beter naar belichting toe. Maar nu zoals voorgangers aangeven, nog wat werken aan de compo en de schikking. Nu staat je dochtertje mooi in het midden en staat ze ook vrij strak op de foto. Probeer deze centrale schikking te vermijden. Je gaf aan dat je model een beetje teveel aan het lachen was voor de close-up ... Waarom kan of mag dit dan niet ook op de foto getoond worden ? Een portret mag gerust de persoon tonen zoals hij of zij is ... lachend, droevig, guitig, .... Laat ze gerust maar eens wat poses voor de camera uitproberen.
              En ik volg de voorgangers ook wat betreft het " vlekje " .. zeker niet aan werken, het hoort bij dit meisje. Niet alles hoeft te verdwijnen op een foto.
              Nog een kleine tip om personen te fotograferen : maak gretig gebruik van het mooie avondlicht dat we nu al heel de week hebben ... Probeer er maar eens op te letten hoe het licht rond 19.00 uur mooi van kleur verandert en bekijk ook maar eens welke invloed dat heeft op het gezicht van je model.
              Succes bij de volgende foto's.
              groeten,
              deka
              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

              Comment


              • #22
                Re: Mijn topmodelletje

                Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                Je gaf aan dat je model een beetje teveel aan het lachen was voor de close-up ... Waarom kan of mag dit dan niet ook op de foto getoond worden ? Een portret mag gerust de persoon tonen zoals hij of zij is ... lachend, droevig, guitig,
                En ik volg de voorgangers ook wat betreft het " vlekje " .. zeker niet aan werken, het hoort bij dit meisje. Niet alles hoeft te verdwijnen op een foto.
                Ze lachte niet teveel, het was net te geforceerd. Je kent dat wel: mondhoeken zover mogelijk naar achter trekken om iets als een glimlach te produceren.
                Wat het vlekje betreft: ze heeft er idd. een paar, ja. Maar het hoort ook bij haar, ze hoeft ook geen vlak photoshopmodel te worden

                Verder: bedankt voor de tip. Ik moet voor mijn cursus nog een portretopdracht maken, ik hou zeker rekening met jullie tips!

                Miet
                oefenen = leren
                Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                Comment

                Working...
                X