Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn topmodelletje :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn topmodelletje :)

    Mijn dochter heeft net nieuwe zomerkleedjes gekregen èn oorbelletjes laten schieten. En wilde met plezier poseren.


    1/800, f3.3, ISO 100


    1/1000, f 3.3, ISO 100

    Ik weet dat de ogen hier donker zijn, maar hoe los ik dat op zonder zonnekap (kan ik niet zetten op mijn compactje) ?

    Miet
    Last edited by laatbloeier; 20 april 2011, 09:17.
    oefenen = leren
    Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

  • #2
    Re: Mijn topmodelletje

    Koop een 5-in-1 reflector of neem bv een grote witte isomoplaat, en gebruik die om de zon te weerkaatsen naar de schaduwkant (maw in je fotos plaats je die aan de linkerzijde).

    Best je dochter niet zo dicht tegen de muur te zetten, zeker een stapje of 2 naar voren.

    En een zonnekap op de lens is enkel nodig als je met de lens in de richting van de zon fotos neemt, om ongewenste schitteringen tegen te gaan.
    Doet niets aan de belichting van je foto of je model, schaduwen oplichten ofzo daar dient zoiets niet voor..
    Last edited by flipperkast; 20 april 2011, 09:22.
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Mijn topmodelletje

      Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
      Koop een 5-in-1 reflector of neem bv een grote witte isomoplaat, en gebruik die om de zon te weerkaatsen naar de schaduwkant (maw in de foto hou je die aan de linkerzijde).

      Best ze ook niet zo dicht tegen de muur te zetten, zeker een stapje of 2 naar voren.
      Bedankt!
      oefenen = leren
      Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn topmodelletje

        Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
        .........

        Ik weet dat de ogen hier donker zijn, maar hoe los ik dat op zonder zonnekap (kan ik niet zetten op mijn compactje) ?
        flitsen kan helpen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Mijn topmodelletje

          Het licht zit hier niet echt mee: vrij hard, waardoor je ook harde schaduwen krijgt. De tip van flipperkast kun je inderdaad eens opvolgen. Wat ook kan helpen: fotograferen op een ander moment van de dag (wanneer het licht zachter is).
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

          Comment


          • #6
            Re: Mijn topmodelletje

            Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
            Wat ook kan helpen: fotograferen op een ander moment van de dag (wanneer het licht zachter is).
            Ik zal vanavond nog eens proberen. Overdag met dat heerlijke zonnige weer zal dat niet lukken tegenwoordig, denk ik
            oefenen = leren
            Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

            Comment


            • #7
              Re: Mijn topmodelletje

              Een mooi prinsesje
              grt Rosie
              GROETJES ROSIE
              Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
              panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

              Comment


              • #8
                Re: Mijn topmodelletje

                Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
                Ik weet dat de ogen hier donker zijn, maar hoe los ik dat op zonder zonnekap (kan ik niet zetten op mijn compactje) ?
                Een zonnekap helpt enkel of 'flares', dus de zon zelf die in je lens schijnt te vermijden, maar verandert verder niks aan de foto.

                Een goeie positie zoeken voor het model zodat het licht wat meer uniform je model belicht is een goeie start. Verder kunnen reflectoren in de ruime zin (echte reflectoren, wit papier, wit isomo,..) helpen om de donkere kant bij te lichten. En als laatste kun je nog gaan inflitsen.
                In ieder geval, we houden van de zon, maar in de felle zon fotografeer je beter niet. (tenzij je goed uitgerust en ervaring hebt)

                Je kleine meid staat er mooi op en zeker met zo'n schalkse blik.
                Wat verder van de muur helpt ook om die harde schaduwen te vermijden op de muur
                Spijtig van het harde licht. Ze zal nog wel eens willen poseren, dus kijken we al uit naar een nieuwe serie
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn topmodelletje

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  flitsen kan helpen.
                  grt,bouk.
                  Gaat ze haar ogen dan niet net meer dichtknijpen voor de flits?
                  oefenen = leren
                  Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn topmodelletje

                    Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
                    Een mooi prinsesje
                    grt Rosie
                    Haha, dat weet ze, hoor. Een heel dankbaar model.
                    oefenen = leren
                    Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn topmodelletje

                      Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
                      Gaat ze haar ogen dan niet net meer dichtknijpen voor de flits?
                      Normaal niet. De zon is feller dan de flits en de flits is zo snel dat je al op de foto staat vooraleer je echt je ogen toeknijpt.
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn topmodelletje

                        Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                        Normaal niet. De zon is feller dan de flits en de flits is zo snel dat je al op de foto staat vooraleer je echt je ogen toeknijpt.
                        Ik zal vanavond nog eens een poging wagen. Zachter licht en eventueel flits. Bedankt allemaal!
                        oefenen = leren
                        Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn topmodelletje

                          Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
                          Ik zal vanavond nog eens een poging wagen. Zachter licht en eventueel flits. Bedankt allemaal!
                          ...en verder van de muur of helemaal geen muur
                          Veel succes!
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn topmodelletje

                            Het gaat je zeker lukken met zo,n leuk en lief modelletje
                            Ik heb ook nog een tip, Het pukkeltje op haar kin gewoon weg halen
                            Ze is zo leuk en daar is dat pukkeltje een boosdoener
                            Pimpeltje
                            Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                            Pimpel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn topmodelletje

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
                              Ik heb ook nog een tip, Het pukkeltje op haar kin gewoon weg halen
                              Op de foto toch, he?
                              't Is trouwens geen echt pukkeltje, maar een donkere sproet/tache de beauté.
                              Last edited by laatbloeier; 20 april 2011, 14:00.
                              oefenen = leren
                              Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                              Comment

                              Working...
                              X