Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

high key kieken...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • high key kieken...

    Opdracht voor cursus: high key.

    HELP!!!

    Is dit al wat?


    ,


    Camera Canon EOS 450D
    Exposure 0.005 sec (1/200)
    Aperture f/5.0
    Focal Length 39 mm
    ISO Speed 400

  • #2
    Re: high key kieken...

    Heb je de schaduw proberen wegclonen? Want dat zie ik wel. Ik ken niet al te veel van high key maar dit is het volgens mij wel...
    http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
    Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

    Comment


    • #3
      Re: high key kieken...

      oeps.
      Deze is beter..

      [CENTER]

      Comment


      • #4
        Re: high key kieken...

        Zal wel aan de opdracht voldoen, maar er zijn toch mooiere onderwerpen te bedenken dat dit kieken ... tenzij je kookboeken wil gaan illustreren?

        Comment


        • #5
          Re: high key kieken...

          het is dan nog een lelijk kieken, met een ongewone houding
          Last edited by Frie01; 17 april 2011, 00:14. Reden: tikfout
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: high key kieken...

            Dit is zeker wat, Chris k.
            een zeer mooie opname.
            en creatieve keuze van onderwerp.
            opdracht geslaagd zou ik zeggen.

            Comment


            • #7
              Re: high key kieken...

              Niet echt m'n ding, maar ik denk wel dat ze die aanvaarden voor je opdracht
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: high key kieken...

                Het is natuurlijk wel een high key...
                Maare ik zou wel proberen om een ander onderwerpje te vinden.
                Het is een beetje dubbel natuurlijk he. Een high key van een kieken is eens iets anders he
                een pessimist is een optimist met ervaring.
                Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                Pentax k-3II en nog meer glas

                Comment


                • #9
                  Re: high key kieken...

                  Weet ondertussen de uitslag niet zo deze al geweest is. Ik weet wel dat je in een high-key enkel de contouren overhoud, de rest is wit m.a.w. dus heel subtiel ! Het is een mooie geslaagde opname je up-date maar geen echte high-key. Zou bijvoorbeeld het bord (de kom) waarin het onderwerp ligt zeker niet in beeld genomen hebben doch de kip - misschien alleen op wit papier 't Is maar een denkpiste hoor.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: high key kieken...

                    Geen ervaring en kennis van high-key, dus ik spreek me er niet over uit.
                    Langs de andere kant vind ik het wel eens origineel bekeken. Het doet met een beetje denken aan de Anne-Gedes foto's waar die baby's ook zo allemaal opgeplooid liggen op 't één of 't ander.
                    groeten,
                    deka
                    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                    Comment


                    • #11
                      Re: high key kieken...

                      Mijns inziens zou het voor een schoolopdracht helemaal niet aan een high-key opdracht voldoen omdat je eigenlijk gewoon PS-matig je achtergrond wit hebt geshopped. Je hebt trouwens wat te ver geborsteld op je bord ook.
                      Probeer met je belichting een high-key te krijgen, zou ik zeggen.
                      En het onderwerp, vind het wel grappig...
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: high key kieken...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Chris k Bekijk bericht
                        Opdracht voor cursus: high key.

                        HELP!!!

                        Is dit al wat?


                        ,


                        Camera Canon EOS 450D
                        Exposure 0.005 sec (1/200)
                        Aperture f/5.0
                        Focal Length 39 mm
                        ISO Speed 400
                        Totale mislukking, en wel hierom:
                        aperture 5.0 is te weinig om zo'n vet onderwerp weer te geven (het soepkieken vergeeft me dat wel)
                        Iso 400 was minder nodig dan een Ev +1 of meer
                        High key maak je wel achteraf, maar niet door een brush; dat heb je nadien recht gezet, maar de kleuren werden nog niet aangepast. Zoek maar eens high key op Google, dan zal je wel betere methodes tegen komen.
                        Details zoals de rechter beneden hoek maken het verschil, zowat niemand ziet dit, jammer, beginners mogen gerust correct geholpen worden, die verdienen meer dan dit soort commentaar.

                        Comment


                        • #13
                          Re: high key kieken...

                          De foto op zich vind ik origineel, en vooral de update geslaagd.
                          Maar naar mijn bescheiden mening geen high key. Een foto van een bleek kieken is niet per definitie een high key foto...

                          mvg,
                          Bart
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                          Comment


                          • #14
                            Re: high key kieken...

                            Oei, daar is mijn kieken terug.

                            Gemengde reacties hierop en als beginner weet ik ook niet goed wat ermee aanvangen.

                            Ik had op deze foto geëxperimenteerd met ps en daarna de verkeerde gepost op Bd. Ik vind in de reglementen niet wat ik hiermee kan doen. Kan ik die eerste (verkeerde post) nog verwijderen? Het schaamrood komt mij spontaan op de wangen als ik 'm zie. Wijt het maar aan de verkeerde stand van mijn laptop-schermpje. Ik heb net nog eens gekeken naar dit clonen-fiasco en ik zie dit pas als ik mijn scherm ver van mij weg kantel.

                            Ik heb hier ook wel uit geleerd dat what you see (op een laptop) niet noodzakelijk is what you get.

                            Voor alle duidelijkheid post ik hier het originele bestand. zonder bewerking.



                            Ik heb in de les over high key trouwens gevraagd of high key recht uit het toestel moet komen of in ps gemanipuleerd mag worden. Ik kreeg hier het antwoord dat het resultaat is wat telt. Aangezien ik al redelijk wat kan shoppen is dit voor mij de makkelijkste weg. Ik zie nu iedereen in gedachten steigeren... maar shoppen hoort er nu eenmaal bij en hoever mag je gaan?


                            De keuze van mijn onderwerp is trouwens heel erg beroepsgebonden.


                            Ik hoop dat ik toch een beetje geintrigeerd heb. en bedank jullie voor jullie reacties allemaal.
                            Last edited by Chris k; 23 april 2011, 21:35. Reden: spellingsfout

                            Comment


                            • #15
                              Re: high key kieken...

                              Je originele foto is veruit de beste. Met nog wat aan levels en zo te trekken kun je hier best een -wat mij betreft- mooiere en overtuigender high-key van maken zonder cloon en brush werk. Da's mijn gedacht eh
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X