Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Weet ondertussen de uitslag niet zo deze al geweest is. Ik weet wel dat je in een high-key enkel de contouren overhoud, de rest is wit m.a.w. dus heel subtiel ! Het is een mooie geslaagde opname je up-date maar geen echte high-key. Zou bijvoorbeeld het bord (de kom) waarin het onderwerp ligt zeker niet in beeld genomen hebben doch de kip - misschien alleen op wit papier 't Is maar een denkpiste hoor.
Daar had ik ook al aan gedacht. Ik was als huisvrouwke waarschijnlijk wat te hygiënisch bezig. We wilden da kieken wel nog eten hé
Ik weet wel dat je in een high-key enkel de contouren overhoud, de rest is wit m.a.w. dus heel subtiel !
hm, dan heb ik altijd een ander gedacht gehad over high key.
volgens mij moet zowat overal nog detail in zitten.
als je zegt "alleen contouren en de rest wit", dan spreek je toch over een grotendeels uitgebrande foto?
zoals een low key ook niet grotendeels dichtgelopen mag zijn.
Aangezien ik al redelijk wat kan shoppen is dit voor mij de makkelijkste weg.
Welke cursus volg je (als ik zo nieuwsgierig mag zijn). Als je lesgever je eerste gecorrigeerd post als high-key aanvaardt, dan heb ik daar toch echt mijn bedenkingen over
Ik zou je originele foto inleveren waarbij je wat meer aan de levels trekt, maar niet dat cloon gedoe, waar het lijkt alsof je kip achter een witte boord verstopt zit.
Maar met je onderwerp kom je alvast heel origineel uit de hoek
hm, dan heb ik altijd een ander gedacht gehad over high key.
volgens mij moet zowat overal nog detail in zitten.
als je zegt "alleen contouren en de rest wit", dan spreek je toch over een grotendeels uitgebrande foto?
zoals een low key ook niet grotendeels dichtgelopen mag zijn.
We zitten op dezelfde golflengte hoor, maar dat DUIDELIJK overbrengen vanop afstand is verdomd moeilijk en snel verkeerdelijk begrepen of wat uit verband. Bedoelde dus geenszins met contouren alleen de omtrek lijnen
En wat de leraar zegt : enkel het resultaat telt is de waarheid, alleen de waarheid - hoe heeft daar totaal niets mee te maken.
Als je in een cursus Photoshop zit en je leert wat aan de foto's sleutelen, ok.
Zit je in een cursus fotografie, Dan ging ik mijn geld terugvragen.
Het is nog altijd zo dat je één en ander kan manipuleren, maar zonder deftige input krijg je geen fatsoenlijke output (tenzij soms met veel moeite). Als je fotografiecursus volgt en je wil een highkey maken, leer dan het licht gebruiken en manipuleren tot je een high key opname hebt. Die kan je dan wat fijntunen: 2 keer gewonnen omdat je én iets bijleert én tijd spaart.
Maar de achtergrond wegklonen rond een braadkip...??
Just my two cents.
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
Voor de discussie over wat high key is, heb ik er even mijn schriftelijke cursus bijgepakt. Ik citeer: 'U kunt ervoor kiezen een foto heel licht te houden, dus alles in lichte tinten weer te geven, High Key genoemd, of een foto normaal te belichten of juist alles in heel donkere kleuren te houden: Low Key. High Key maakt u door het kiezen van een witte achtergrond, witte kleding, schaduwloos verlichten en het liefst blonde haren van uw model. High Key geeft ook het effect van tederheid, kinderlijkheid, zachtheid en al dat soort eigenschappen'. Opm. 't is een les over portretfotografie.
Dus niks geen contouren of overbelichting, alles moet gewoon heel erg licht zijn.
klein beetje googlen helpt ook hoor (dit zijn er nu twee in 't Engels, maar in nl vind je 't ook):
In order to achieve a truly blown, white background, you should set your background lights at least one f-stop over your subject lighting. For example, I prefer to photograph my subjects at f/11; therefore, I set my background lighting at f/16. In larger spaces where your subject can be further away from the background, you can go 2 or even 3 stops over your subject lighting. In smaller spaces there is always the danger of strobe flare degrading the edges of your subject. There are ways around this problem, such as gobos etc, but these are often hard to use in a smaller space.
Read independent reviews and comparisons on all photography products and gadgets at What’s The Best. Stay on top of the latest trends in the photography gadget world.
Comment