Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

high key kieken...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: high key kieken...

    Volgens mij gaat een high key foto uitsluitend met een blond kieken. Deze is kaal.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #17
      Re: high key kieken...

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Volgens mij gaat een high key foto uitsluitend met een blond kieken. Deze is kaal.
      een kieken met haar op kan toch ook nie

      Comment


      • #18
        Re: high key kieken...

        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Weet ondertussen de uitslag niet zo deze al geweest is. Ik weet wel dat je in een high-key enkel de contouren overhoud, de rest is wit m.a.w. dus heel subtiel ! Het is een mooie geslaagde opname je up-date maar geen echte high-key. Zou bijvoorbeeld het bord (de kom) waarin het onderwerp ligt zeker niet in beeld genomen hebben doch de kip - misschien alleen op wit papier 't Is maar een denkpiste hoor.
        Daar had ik ook al aan gedacht. Ik was als huisvrouwke waarschijnlijk wat te hygiënisch bezig. We wilden da kieken wel nog eten hé

        Comment


        • #19
          Re: high key kieken...

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Ik weet wel dat je in een high-key enkel de contouren overhoud, de rest is wit m.a.w. dus heel subtiel !
          hm, dan heb ik altijd een ander gedacht gehad over high key.
          volgens mij moet zowat overal nog detail in zitten.
          als je zegt "alleen contouren en de rest wit", dan spreek je toch over een grotendeels uitgebrande foto?
          zoals een low key ook niet grotendeels dichtgelopen mag zijn.

          Comment


          • #20
            Re: high key kieken...

            Oorspronkelijk geplaatst door Chris k Bekijk bericht
            Aangezien ik al redelijk wat kan shoppen is dit voor mij de makkelijkste weg.


            Welke cursus volg je (als ik zo nieuwsgierig mag zijn). Als je lesgever je eerste gecorrigeerd post als high-key aanvaardt, dan heb ik daar toch echt mijn bedenkingen over
            Ik zou je originele foto inleveren waarbij je wat meer aan de levels trekt, maar niet dat cloon gedoe, waar het lijkt alsof je kip achter een witte boord verstopt zit.
            Maar met je onderwerp kom je alvast heel origineel uit de hoek
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #21
              Re: high key kieken...

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              hm, dan heb ik altijd een ander gedacht gehad over high key.
              volgens mij moet zowat overal nog detail in zitten.
              als je zegt "alleen contouren en de rest wit", dan spreek je toch over een grotendeels uitgebrande foto?
              zoals een low key ook niet grotendeels dichtgelopen mag zijn.
              We zitten op dezelfde golflengte hoor, maar dat DUIDELIJK overbrengen vanop afstand is verdomd moeilijk en snel verkeerdelijk begrepen of wat uit verband. Bedoelde dus geenszins met contouren alleen de omtrek lijnen
              En wat de leraar zegt : enkel het resultaat telt is de waarheid, alleen de waarheid - hoe heeft daar totaal niets mee te maken.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #22
                Re: high key kieken...

                Als je in een cursus Photoshop zit en je leert wat aan de foto's sleutelen, ok.
                Zit je in een cursus fotografie, Dan ging ik mijn geld terugvragen.

                Het is nog altijd zo dat je één en ander kan manipuleren, maar zonder deftige input krijg je geen fatsoenlijke output (tenzij soms met veel moeite). Als je fotografiecursus volgt en je wil een highkey maken, leer dan het licht gebruiken en manipuleren tot je een high key opname hebt. Die kan je dan wat fijntunen: 2 keer gewonnen omdat je én iets bijleert én tijd spaart.
                Maar de achtergrond wegklonen rond een braadkip...??

                Just my two cents.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #23
                  Re: high key kieken...

                  Voor de discussie over wat high key is, heb ik er even mijn schriftelijke cursus bijgepakt. Ik citeer: 'U kunt ervoor kiezen een foto heel licht te houden, dus alles in lichte tinten weer te geven, High Key genoemd, of een foto normaal te belichten of juist alles in heel donkere kleuren te houden: Low Key. High Key maakt u door het kiezen van een witte achtergrond, witte kleding, schaduwloos verlichten en het liefst blonde haren van uw model. High Key geeft ook het effect van tederheid, kinderlijkheid, zachtheid en al dat soort eigenschappen'. Opm. 't is een les over portretfotografie.
                  Dus niks geen contouren of overbelichting, alles moet gewoon heel erg licht zijn.
                  oefenen = leren
                  Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                  Comment


                  • #24
                    Re: high key kieken...

                    klein beetje googlen helpt ook hoor (dit zijn er nu twee in 't Engels, maar in nl vind je 't ook):

                    In order to achieve a truly blown, white background, you should set your background lights at least one f-stop over your subject lighting. For example, I prefer to photograph my subjects at f/11; therefore, I set my background lighting at f/16. In larger spaces where your subject can be further away from the background, you can go 2 or even 3 stops over your subject lighting. In smaller spaces there is always the danger of strobe flare degrading the edges of your subject. There are ways around this problem, such as gobos etc, but these are often hard to use in a smaller space.




                    Read independent reviews and comparisons on all photography products and gadgets at What’s The Best. Stay on top of the latest trends in the photography gadget world.


                    Last edited by Yourt; 27 april 2011, 17:38.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: high key kieken...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris k Bekijk bericht
                      een kieken met haar op kan toch ook nie
                      O nee?!
                      Aan deze kant van de lijn zit er een.
                      Maar 't is een randgeval; blond en kalend.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment

                      Working...
                      X