Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doel binnenste buiten 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doel binnenste buiten 1

    maandag eens ge-experimenteerd in Doel,benieuwd naar de reacties,bedankt voor het kijken.Grtjes Francine



    F8, S1/10, Iso 100,Bp 20mm

    Update lichter


    Last edited by Francine Versluys; 1 april 2011, 18:52. Reden: Update van lichtere versie
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

  • #2
    Re: Doel binnenste buiten 1

    Omdat ik toevallig één van uw comments las over 'n HDR, het volgende .............deze foto zou zich volgens mij zeer goed lenen tot een HDR. Alles waar schaduwen kunnen opgelicht worden (banden,vloer met glas, zetel...) en hooglichten kunnen verminderd worden (buitenlicht door raam).
    gr,
    canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

    website : www.leonvanham.com

    Comment


    • #3
      Re: Doel binnenste buiten 1

      je had ook kunnen inflitsen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Doel binnenste buiten 1

        Oorspronkelijk geplaatst door Medussa Bekijk bericht
        Omdat ik toevallig één van uw comments las over 'n HDR, het volgende .............deze foto zou zich volgens mij zeer goed lenen tot een HDR. Alles waar schaduwen kunnen opgelicht worden (banden,vloer met glas, zetel...) en hooglichten kunnen verminderd worden (buitenlicht door raam).
        gr,
        Dit is een van mijn experimenten met HDR,ik heb deze bewust donker gehouden,misschien oogt hij hierdoor niet echt lekker,en moet ik nog eens experimenteren net andersom en de donkere delen oplichten,maar ik wou eerder de duistere sfeer van de vernieling en het verlatene benadrukken dan een heldere foto creeeren,Het buitenlicht op het raam is reeds het minimum wat ik eruit kon halen,twee stops onderbelicht. Bedankt voor je reactie,en verder zijn alle tips ivm HDR en de nabewerking welkom, want ik experimenteer nog altijd en heb hier nog niet veel kaas van gegeten,zou dolgraag bijleren in dat verband want dit boeit me mateloos. Grtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

        Comment


        • #5
          Re: Doel binnenste buiten 1

          Francine,

          moet Medussa hierin bijtreden. Als je hem in RAW hebt kun je toch experimenteren om er een pseudo-hdr van te maken...Maar opletten met je tonemapping ivm ruis.

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Doel binnenste buiten 1

            Oorspronkelijk geplaatst door Medussa Bekijk bericht
            Omdat ik toevallig één van uw comments las over 'n HDR, het volgende .............deze foto zou zich volgens mij zeer goed lenen tot een HDR. Alles waar schaduwen kunnen opgelicht worden (banden,vloer met glas, zetel...) en hooglichten kunnen verminderd worden (buitenlicht door raam).
            gr,
            Wat is HDR?

            Comment


            • #7
              Re: Doel binnenste buiten 1

              Oorspronkelijk geplaatst door NathalieVdBossche Bekijk bericht
              Wat is HDR?
              Hoge Druk Reiniger.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Doel binnenste buiten 1

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                Hoge Druk Reiniger.
                grt,bouk.
                zal wel

                Comment


                • #9
                  Re: Doel binnenste buiten 1

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Hoge Druk Reiniger.
                  grt,bouk.


                  Je moet eens googlen Nathalie...high dynamic range

                  @ Francine...oeps gelijktijdig gepost...ik meen dat je met PSP X3 zat...??
                  Wil je wel één en ander proberen verduidelijken via PM hoor
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Doel binnenste buiten 1

                    Oorspronkelijk geplaatst door NathalieVdBossche Bekijk bericht
                    zal wel
                    HDR
                    In grote lijnen...
                    Eigenlijk is HDR een techniek om de beperking in het dynamisch bereik van je camera wat te omzeilen en zo overdreven hooglichten of schaduwpartijen in een foto weg te werken. Daartoe gebruikt men bracketing, meestal exposure-bracketing; een foto onderbelicht, een 'normaal' belicht en eentje overbelicht. Door die drie (mogen er ook meer zijn en hoeft ook niet symmetrisch rond de 0-lijn) fotos in een HDR bewerkings programma te verwerken krijg je een foto die héél realistisch oogt en waarbij het in eerste instantie niet opvalt dat de belichting van de schaduwpartijen niet kan kloppen met het aanwezige licht (ref. hooglichten). Om dat te bereiken moet de HDR bewerking en de tonemapping subtiel gebeuren.
                    In een surrealistische of hyperrealistische HDR bewerking gaat men opzettelijk overdrijven en wordt de belichting heel uniform gemaakt over de ganse foto en ook de tonemapping wordt strakker doorgevoerd zodat men meer een tekening of schilderijtje verkrijgt. Dit heeft in wezen niets meer te maken met het omzeilen van de beperking op dynamisch bereik van je camera.
                    Als laatste hebben we de pseudo-HDR, die eigenlijk vertrekkende vanuit één enkele foto gemaakt wordt en waarop direct tonemapping toegepast wordt (of de foto wordt eerst kunstmatig in over-en onderbelichte fotos verdeeld)
                    Deze uitleg werd geplaatst door Saphi en bij deze verduidelijkt dit al heel wat hoop ik Grtjes Francine
                    Zo veel mensen, zoveel meningen
                    Groetjes Francine

                    Comment


                    • #11
                      Re: Doel binnenste buiten 1

                      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht


                      Je moet eens googlen Nathalie...high dynamic range

                      @ Francine...oeps gelijktijdig gepost...ik meen dat je met PSP X3 zat...??
                      Wil je wel één en ander proberen verduidelijken via PM hoor
                      Heel graag, ik werk wel met PS CS4 maar alle uitleg is welkom hoor, bedankt Brombeer
                      Zo veel mensen, zoveel meningen
                      Groetjes Francine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Doel binnenste buiten 1

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        je had ook kunnen inflitsen.
                        grt,bouk.
                        Ik weet het Bouk,maar dat wou ik nu eens net niet doen,heb vier opnames gemaakt,normaal,1stop overbelicht,1 stop onderbelicht,2stops onderbelicht tot het raam goed was,met de bedoeling een HDR te proberen, Grtjes Francine
                        Zo veel mensen, zoveel meningen
                        Groetjes Francine

                        Comment


                        • #13
                          Re: Doel binnenste buiten 1

                          Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                          HDR
                          In grote lijnen...
                          Eigenlijk is HDR een techniek om de beperking in het dynamisch bereik van je camera wat te omzeilen en zo overdreven hooglichten of schaduwpartijen in een foto weg te werken. Daartoe gebruikt men bracketing, meestal exposure-bracketing; een foto onderbelicht, een 'normaal' belicht en eentje overbelicht. Door die drie (mogen er ook meer zijn en hoeft ook niet symmetrisch rond de 0-lijn) fotos in een HDR bewerkings programma te verwerken krijg je een foto die héél realistisch oogt en waarbij het in eerste instantie niet opvalt dat de belichting van de schaduwpartijen niet kan kloppen met het aanwezige licht (ref. hooglichten). Om dat te bereiken moet de HDR bewerking en de tonemapping subtiel gebeuren.
                          In een surrealistische of hyperrealistische HDR bewerking gaat men opzettelijk overdrijven en wordt de belichting heel uniform gemaakt over de ganse foto en ook de tonemapping wordt strakker doorgevoerd zodat men meer een tekening of schilderijtje verkrijgt. Dit heeft in wezen niets meer te maken met het omzeilen van de beperking op dynamisch bereik van je camera.
                          Als laatste hebben we de pseudo-HDR, die eigenlijk vertrekkende vanuit één enkele foto gemaakt wordt en waarop direct tonemapping toegepast wordt (of de foto wordt eerst kunstmatig in over-en onderbelichte fotos verdeeld)
                          Deze uitleg werd geplaatst door Saphi en bij deze verduidelijkt dit al heel wat hoop ik Grtjes Francine
                          Bedankt, toch nog iemand die normale antwoorden geeft

                          Comment


                          • #14
                            Re: Doel binnenste buiten 1

                            Francine, voor mij je doel bereikt.
                            Deze mag gerust wat donkerder ogen, ik denk als je daar zelf staat je ook niet alles helder te zien krijgt. Het verlatene en het verval komt hier tot zijn recht vind ik.
                            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Doel binnenste buiten 1

                              Francine, ik vind dit een knappe foto
                              je wordt in de foto gezogen, en er terug uit langs de raam
                              ik hou niet van zware hdr bewerkingen, maar dit is knap
                              zachte kleuren, en mooi afgewerkt kadertje
                              mvg Wilfried

                              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                              Comment

                              Working...
                              X