Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
ofwel maak je van de bloesems je onderwerp, ofwel van de bij.
Van allebij werkt in dit geval niet omdat je foto te druk word.
wat wel gaat is bijvoorbeeld 2 bloemetjes en de bij (macro of close up)
Het is maar een mening he
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
ofwel maak je van de bloesems je onderwerp, ofwel van de bij.
Van allebij werkt in dit geval niet omdat je foto te druk word.
wat wel gaat is bijvoorbeeld 2 bloemetjes en de bij (macro of close up)
Het is maar een mening he
Ik volg,je bijtjes die wat te donker zijn doen eerder afbreuk aan je mooie bloemetjes dan dat ze het beeld verbeteren,ik zou een keuze maken,ofwel de bloemen ofwel de bijtjes Grtjes Francine
Verdienstelijke poging. Gelukkig komt er nu een tijd dat we op dit soort onderwerpen kunnen oefenen.
Je bijtjes zijn wat te donker, iets inflitsen is de beste oplossing (of reflector)
De eerste foto vind ik de betere (deze kun je ook nog wat bijwerken, om het bijtje wat beter te laten uitkomen - voorbeeld)
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Allemaal bedankt voor de reacties en voor de verbeterde voorbeelden!
Binnenkort op cursus leren we over werken met een reflectorscherm, nuttig dus, ik vroeg me al af hoe ik de hommel meer helder kreeg zonder de bloemen over te belichten.
Comment