Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bloemen en planten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bloemen en planten

het was goed weer dus ik dacht, laat ik eens wat foto's in de tuin nemen:

1:

(klikken voor grotere versie)

2:

3:

Re: bloemen en planten

De eerste vind ik echt geweldig! Schitterende DOF!
    Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.

Comment

de eerste vind ik een goeie doch zou ik het gele aan de bovenzijde nog af croppen.

groetjes
      renske

Comment

#1 naar mijn idee onvoldoende scherp.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

eerste vind ik het best. 2 is een overdaad zonder echt onderwerp, 3 is me te druk en ongelukkige achtergrond.

Ch.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

ik krijg die foto toch niet scherper getrokken hoor? nogthans voldoende sluitersnelheid en het autofocus"biepje" gehad.

en akkoord met de ongelukkige achtergrond bij nr 3, maar vanuit een andere hoek stond het hout er niet zo mooi mer op

bedankt voor de commentaren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jm188 Bekijk bericht
              ik krijg die foto toch niet scherper getrokken hoor? nogthans voldoende sluitersnelheid en het autofocus"biepje" gehad.

en akkoord met de ongelukkige achtergrond bij nr 3, maar vanuit een andere hoek stond het hout er niet zo mooi mer op

bedankt voor de commentaren
              Probeer het nog maar eens met de scherpstelling op 'spotmeting' en kijk eens naar de
              verschillen tussen spotmeting en de gemaksinstelling. Ook maar eens zien of je toestel zo
              ingesteld kan worden dat de spot van de spotmeting verschoven kan worden.

De algemene autofocus stelt scherp op meerdere punten en trekt daarvan een gemiddelde
              (dat dus nooit precies is).

Bovenstaande is een aanwijzing voor hen die liever niet alles manueel instellen.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

stond op spotmeting, middelste punt, na scherp te stellen heb ik dan meer naar links gemikt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jm188 Bekijk bericht
                  stond op spotmeting, middelste punt, na scherp te stellen heb ik dan meer naar links gemikt
                  En juist in dat naar links mikken is het dan misschien fout gelopen ??? Je moet er dan voor zorgen als je na het scherpstellen, dan nog herkadreert, je in hetzelfde vlak blijft werken, anders wijzigt je scherpstelling.
                  Voor mij persoonlijk ook foto 1 omdat ik deze de rustigste van compo vind ... Scherpte mocht ietwat scherper.
                  Foto 2 en 3 zijn met wat te druk ... Foto 3 vind ik ook niet zo direct een onderwerp...
                  Enfin, de zon blijft heel de week, nog kans genoeg om eens opnieuw te doen.
                  groeten,
                  deka
                  There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                    Enfin, de zon blijft heel de week, nog kans genoeg om eens opnieuw te doen.
                    groeten,
                    deka

jup

Comment

Working...
                    X