Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn (beginner) foto's van vandaag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn (beginner) foto's van vandaag

Na een aantal weken meegelezen te hebben op dit forum werd ik steeds enthousiaster en ben vandaag ook eens aan de slag gegaan.
    Heb helemaal geen ervaring hoe dan ook maar vind het wel erg leuk. In september ga ik een cursus volgen om me er nog meer in te kunnen verdiepen..

Deze foto's heb ik gemaakt met m'n Sony alpha 100 met kitlens 18-70 mm. Heb ze een beetje nabewerkt met Photoshop.
    Als jullie tips hebben hoor ik het graag!

Genoeg gekletst nu...foto's!
    Vanmiddag in het bos:

Last edited by Laga; 20 maart 2011, 21:58.
    -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

Re: Mijn (beginner) foto's van vandaag

eens het Forumreglement goed doorlezen, dan heb je kans meer reacties op je foto's te krijgen.
    max 3foto's per topic verwijder er twee voor een mod het doet

Mvg,

3.1. Fotohoek: Beginnershoek

In de Beginnershoek kan je als aankomende fotograaf je eerste foto's plaatsen. Ook een foto waarover je niet echt tevreden bent maar die je toch graag wil laten beoordelen kan je hier kwijt. Van de bezoekers wordt verwacht dat ze eerder milde commentaren en/of opbouwende kritieken geven.

In de Beginnershoek mag je per kalenderdag slechts 1 foto-onderwerp (topic) starten, met maximaal 3 foto’s per nieuw topic.
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

Oke, bedankt voor de tip. Heb het inmiddels aangepast.. verder nog tips betreft de foto's?
      Last edited by Laga; 20 maart 2011, 21:51.

Comment

Als ik moet kiezen, ga ik voor foto 2 ... Daar heb je al gekozen voor een beperkte scherptediepte, heb je ook al het lichtspel wat gezien en proberen vast te leggen.
        Foto 3 is te rommelig ... ik weet hier niet zo goed wat het onderwerp is. Wellicht heb je het lichtspel hier ook proberen vast te leggen, maar dat is voor mij persoonlijk niet zo goed gelukt.
        Probeer echt goed te kijken en uit het geheel één iets te halen ...
        Foto 1 is niet zo makkelijk ... je hebt enerzijds het licht van de zon, langs de andere kant de donkere mospartijen ... Dan is het een beetje kiezen waarvoor je gaat : de zon goed krijgen of het mos goed krijgen ... Nu is de voorgrond voor mij net iets te donker.
        In al je foto's zie ik dat je bewust op zoek gegaan bent naar licht en lichtspelingen, da's alvast een goed beginpunt .
        Een tip : veel fotograferen, veel oefenen en met vallen en opstaan lukt het wel.
        groeten,
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Twee is veruit de beste van de drie. De andere zijn goede oefeningen om het licht te vangen in jouw zwart doosje

Jean Pierre
          Jean Pierre.

Comment

Bedankt voor de reacties!
            Inderdaad ben ik op zoek gegaan naar lichtspelingen en om dan je onderwerp goed te krijgen is best lastig merkte ik al
            Foto 1 vind ik persoonlijk ook wel leuk door die groene kleuring van het mos maar zal met wat ervaring wel beter kunnen.

Foto 2 is voor mij ook de beste uit deze reeks

Foto 3 is inderdaad te rommelig, probeerde d.m.v het licht de diepte erin te krijgen. Helaas is de foto te druk.

Ik blijf oefenen in ieder geval

Comment

Working...
            X