Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanacht voor de eerste keer op fotojacht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vanacht voor de eerste keer op fotojacht

Natuurlijk moest ik het ook eens gedaan hebben en vannacht leek me een toffe kans met de supermaan. Ook al is de maan het minst mooi om te trekken bij volle maan, ik ben me daar van bewust. Maar ik kon haar aantrekkingskracht niet weerstaan
    Tips en commentaar zoals gewoonlijk van harte welkom.

Een traditionele, saaie foto van de maan

Model: NIKON D7000
    ISO: 100
    Belichting: 1/100 sec.
    Diafragma: 11.0
    Brandpuntsafstand: 200mm
    Flitser gebruikt: Nee

Antwerp by night

Belichting: 48.8 sec.
    Brandpuntsafstand: 36mm

Linkeroever

Belichting: 15.0 sec.
    Brandpuntsafstand: 52mm
    NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

Re: Vanacht voor de eerste keer op fotojacht

leuke reeks.

maar ze missen allemaal scherpte
    nikon stuff

Comment

vind de tweede wel leuk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

knap vooral de tweede vind ik heel mooi!
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

De tweede vind ik ook de beste. Ik vraag me af of de takjes op de voorgrond een meerwaarde bieden aan de foto ?
          In het technisch haalbaar was zou ik ook eens geprobeerd hebben de foto te nemen zonder takjes. Wat de scherpte betreft: ik denk ook dat er teveel onscherpte is maar ik beweer niet dat ik het beter zou kunnen.
          Als je deze foto's vergelijkt met deze van Nathalie die eerder gepost waren dan kan je idd discussiëren over de weergave. Is de abstracte versie beter dan de werkelijke weergave of mss hebben ze wellicht elk hun eigen waarde in hun eigen context ?
          There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
          (Ansel Adams)

Comment

Foto 1 is echt wel oersaai (waarschijnlijk enkele duizenden hebben dezelfde foto genomen) maar mocht iets scherper zijn.

Twee is goed, maar misschien beter zonder de takjes en ook iets scherper.

Drie is de mindere van de reeks, de compositie vind ik niet zo geslaagd.

Jean Pierre
            Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PEMA Bekijk bericht
              Als je deze foto's vergelijkt met deze van Nathalie die eerder gepost waren dan kan je idd discussiëren over de weergave. Is de abstracte versie beter dan de werkelijke weergave of mss hebben ze wellicht elk hun eigen waarde in hun eigen context ?
              Natuurlijk heeft iedere foto in de ogen van de fotograaf in zijn context een meerwaarde, daarom worden ze geplaatst. Maar niet iedere kijker ziet of waardeert die meerwaarde...
              Jean Pierre.

Comment

3 fotos beoordelen in 1 topic is altijd moeilijk
                de 2de is voor mij de beste, maar had veel mooier geweest als de stad scherp was
                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Nr 1 mocht inderdaad een stuk scherper.
                  Nr 2 vind ik ook de beste uit de reeks: leuk idee! Ook al mocht de stad hier ook scherper.
                  Nr 3 vind ik niet zo geslaagd, maar ik beschouw het wel als een goede oefening voor het werken met de sluitertijd!
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Ik weet niet wat er gebeurd met die foto's terwijl ze door cyberspace racen maar de originele zijn dus scherp. Maar ik zie het ook dat ze hier niet scherp zijn. Hmmm welke cyberkabouter gaat er met mijn pixeltjes lopen

@PEMA > ik had het ook liever gehad zonder takjes. Alleen zag ik niet waar ik liep of stond. De schelde lag voor mijn voeten, maar waar, dat was de vraag. LOL In't vervolg moet ik eerst overdag gaan verkennen. Dat is een les die ik weeral geleerd heb se. Ooit komt het nog goed met mij

Bedankt voor jullie commentaren allemaal!!
                    NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                      Nr 3 vind ik niet zo geslaagd, maar ik beschouw het wel als een goede oefening voor het werken met de sluitertijd!
                      Daar was het inderdaad om te doen, de sluitertijd. Maar ik geef met graagte toe dat er veel leukere dingen te trekken zijn. Dat is voor een volgende keer als de maan niet zo dominant aan de hemel staat. Maar nu weet ik an toch al de knoppekes staan die ik moet bedienen. LOL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sabbeke Bekijk bericht
                        ik had het ook liever gehad zonder takjes. Alleen zag ik niet waar ik liep of stond. De schelde lag voor mijn voeten, maar waar, dat was de vraag. LOL In't vervolg moet ik eerst overdag gaan verkennen. Dat is een les die ik weeral geleerd heb se. Ooit komt het nog goed met mij

Bedankt voor jullie commentaren allemaal!!
                        Het antwoord is simpel... de Schelde ligt achter die struiken... je had het water vanzelf gevonden hoor
                        Jean Pierre.

Comment

voor mij is de tweede foto de beste
                          een pessimist is een optimist met ervaring.
                          Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                          Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Working...
                          X