Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewillig model

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gewillig model

    ik heb me weer eens gewaagd aan modelfotografie , is nooit mijn ding geweest , maar doe het wel eens graag , voor alle duidelijkheid het is geen echt fotomodel hoor maar iemand die graag eens op de foto stond , maar geen ambities heeft


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

  • #2
    Re: Gewillig model

    Vind het een beetje saaie foto's als ik eerlijk mag zijn. Achtergrond is zeer vuil/slordig/... Het model zit op een plastieken tuintafel die vuil is, sja...

    Comment


    • #3
      Re: Gewillig model

      Oorspronkelijk geplaatst door buffalo Bekijk bericht
      Vind het een beetje saaie foto's als ik eerlijk mag zijn. Achtergrond is zeer vuil/slordig/... Het model zit op een plastieken tuintafel die vuil is, sja...
      Ik kan dit maar beamen... Bij de eerste foto mis ik ook scherpte.
      There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
      (Ansel Adams)

      Comment


      • #4
        Re: Gewillig model

        Volg voorgangers wat betreft aandacht voor de opstelling ... Als je buiten wil werken, zeker en vast geen probleem meer hoor .. Je kan met een minimum aan inspanningen buiten heel mooie resultaten bekomen ... Zoek bv een verweerde muur, een verweerde deur, een hekken, een garagepoort met het zeker lijnenpatroon, houten stapelpaletten, .... in je buurt en doe daar een opstelling met je model. Ook heb je niet zo goed rekening gehouden met het aanwezige licht ... Nu zit er een groot deel van het model in de duisternis ... Avondlicht of morgenlicht kan heel mooi effect geven. Probeer ook te letten op de houding van het model ... De voeten zitten voor mij persoonlijk in een vreemde pose ... Kleine tip : laat je model geen houding aannemen die niet comfortabel is ... dit zie je achteraf altijd in de foto terug. Als je iemand een pose laat aannemen, vraag dan steeds of ze die pose bv 5 minuten zouden kunnen aanhouden ... indien ja, dan weet je dat dit een ontspannen pose is. Enkele kleine tips die je misschien kan gebruiken bij een volgende opname ?
        groeten,
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

        Comment


        • #5
          Re: Gewillig model

          Dank je voor de tips , zal daar in het vervolg aan denken , denk dat ik niet genoeg voorbereiding heb gedaan en moeite ook , die tips zijn wel waardevol , het model vraagt er eigenlijk altijd zelf om gefotografeerd te worden ,daarom doe ik het wel , maar eigenlijk is het een uitdaging voor mij, maar wil altijd bijleren , want dat is niet het zelfde als landschappen, ik weet bv dat je voor een portret een groot diafragma neemt , maar logiserwijze zou ik zeggen dat doe je niet voor een model dat je er helemaal wil opzetten , dus dan een kleiner diafr. is dat zo of niet
          Last edited by koen1950; 14 maart 2011, 09:22.

          Comment

          Working...
          X