Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
ik ga voor foto 2. De herhaling van beide bladen waarbij het eerste mooi scherp is en het zonlicht die er doorschijnt vind ik mooi. foto 1 vind ik wat te donker.
Groeten,
PEMA
There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
(Ansel Adams)
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Je hebt al een plan in je hoofd, blijkbaar als ik deze twee foto's bekijk ...
Alleen zal je hier wel nog verder in groeien en zal je gaandeweg meer en meer beginnen letten op licht, compo, ...
Bij foto 1 zit de compo wat rommelig ... De eerste bloem komt niet los van de rest. Dit kan je oplossen door te werken met de diafragmainstellingen.
Bij foto 2 maak je al gebruik van het invallend licht, maar ook daar schort nog iets met de compo ...
Maar geen nood, Parijs en Rome waren er ook niet op één dag, en met vallen en opstaan zal je er wel komen.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Doe zo maar verder, er zit muziek in In de eerste foto valt het licht niet exact waar het hoort te zijn, in het midden op de bloem (deze kan je vanzelf corrigeren/aanpassen met bepaalde software waaronder PS). De tweede oogt veel mooier, frisser door het licht Je handteken in de foto vind ik storend, te nadrukkelijk aanwezig !
Comment