Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onze jongste kapoen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onze jongste kapoen

Graag jullie advies en commentaren bij volgende reeks.
    Belichting is gebeurd met een leeslamp. Geen softboxen of externe flitsters gebruikt... (Nathalie, Je bent dus niet de enige die moet werken met een beperkt budget...)

Bedankt om te kijken !

PEMA
    There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
    (Ansel Adams)

Re: Onze jongste kapoen

Haha, lastig soms he...

Mooie scherpe foto's van een kapoentje lijkt me...
    De tweede vind ik de mooiste.
    Bij de kleurenfoto's lijkt me iets niet 100% in orde met de kleur... (maar kan ook aan mijn scherm liggen, want ik moet het zonder callibratie stellen...)
    Het zwart van de kleding is ook dichtgelopen met de achtergrond. Zwart op zwart is nog moeilijker zonde belichting dan wit op wit he.... Ik ben ook volop aan het oefenen....

Comment

Geef mij ook de tweede maar, heel zacht en een fantastische pose
      Amai jullie hebben hier op het forum wel allemaal heel gewillige kinderen om te poseren

grt. Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nathalie H. Bekijk bericht
        Haha, lastig soms he...

Mooie scherpe foto's van een kapoentje lijkt me...
        De tweede vind ik de mooiste.
        Bij de kleurenfoto's lijkt me iets niet 100% in orde met de kleur... (maar kan ook aan mijn scherm liggen, want ik moet het zonder callibratie stellen...)
        Het zwart van de kleding is ook dichtgelopen met de achtergrond. Zwart op zwart is nog moeilijker zonde belichting dan wit op wit he.... Ik ben ook volop aan het oefenen....
        Bedankt voor je commentaar Nathalie.
        Eén van de kleurenfoto's omgezet in ZW. Is dit beter ?
        Ook nog veel plezier en succes met je oefeningen !
        (Ansel Adams)

Comment

Oeps, de jongste moet er ook aan geloven ... Geen slechte pogingen. De kleurenversies komen hier wel nogal rood over, bv de lippen ... ( tenzij hij ze eerst in de lippenstick gezet heeft voor de fotosessie )
          De hoed vergaat hier inderdaad een beetje mee in de achtergrond ... misschien als je nog een leeslamp hebt die een beetje achter zijn hoogf plaatsen zodat er wat licht van achter naar voor kan komen ... of misschien je kapoen zijn hoofd wat schuin laten houden en daar dan het licht laten op invallen ... Hij ziet er nu al heel sloeberachtig uit, maar ik heb toch de indruk dat hij wellicht nog wat losser kan ... vandaar dat ik ook foto 2 verkies omwille van de iets lossere houding.
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
            Oeps, de jongste moet er ook aan geloven ... Geen slechte pogingen. De kleurenversies komen hier wel nogal rood over, bv de lippen ... ( tenzij hij ze eerst in de lippenstick gezet heeft voor de fotosessie )
            De hoed vergaat hier inderdaad een beetje mee in de achtergrond ... misschien als je nog een leeslamp hebt die een beetje achter zijn hoogf plaatsen zodat er wat licht van achter naar voor kan komen ... of misschien je kapoen zijn hoofd wat schuin laten houden en daar dan het licht laten op invallen ... Hij ziet er nu al heel sloeberachtig uit, maar ik heb toch de indruk dat hij wellicht nog wat losser kan ... vandaar dat ik ook foto 2 verkies omwille van de iets lossere houding.
            groeten,
            deka
            De lippen zij idd rood, dit was me nog niet opgevallen. Ik probeer nog een de raw-bestanden te herwerken. En idd het poseren liep niet gemakkelijk... Nochthans is de jongste normaal gezien daar vrij goed in maar deze keer had hij blijkbaar niet zoveel zin
            (Ansel Adams)

Comment

Pema, met de beperkte middelen geen slechte poging. Je maakt het jezelf niet gemakkelijk. Met nog meer licht moet dit beter kunnen worden. Het zal even zoeken worden tot je komt waar je wil.
              Bij foto 1 is het gezichtje en de haren mooi van licht. Ik denk met een lichte kleur van kleding dat het eenvoudiger kan worden om ook daar licht te vangen en van de achtergrond los te komen. De pose is ook mooi gekozen, enkel het handje in het oog houden. Of er op of er af.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PEMA Bekijk bericht
                Bedankt voor je commentaar Nathalie.
                Eén van de kleurenfoto's omgezet in ZW. Is dit beter ?
                Ook nog veel plezier en succes met je oefeningen !
                Persoonlijk vind ik hem in het zwart/wit mooier.
                En dank je wel...

Comment

De tweede zw/ w is mooi
                  maar qua uitdrukking van zijn guitig gezichtje,
                  vind ik de update in zw/w ook wel mooi
                  grt Rosie
                  GROETJES ROSIE
                  Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                  panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Voor mij de tweede foto (zw/w) ook mooie pose In de kleur komt alles nogal hard over en verdwijnt evenzo alle informatie in de zwarte gedeelten.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                    X