Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bloemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bloemen

Als nieuwe beginner, hier mijn tweede macro opname van een stil leven ( bloemen )
    Ik sta open voor ieders mening over de kwaliteit hiervan.
    Last edited by Harleydreamer; 10 maart 2011, 21:56.
    Sony Nex 5 18-55mm lens
    Je bent nooit te oud om te leren,
    daarom doe ik het nu.

Re: bloemen

Kleuren zitten voor mij goed en da's dus ok maar wat ik vooral mis is scherpte. Kun je de exif eens meegeven en ook welk toestel/lens er gebruikt is?

grts
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

exifs en welke camera of lens heb ik niet nodig.
      kleuren zitten goed.
      je hebt nogal weinig scherptediepte, dus waarschijnlijk een grote diafragma-opening.
      ondanks dat, storende achtergrond:
      links zie ik een cirekelvormig voorwerp, rechts zie ik een rechthoekig voorwerp die beide mn aandacht trekken.
      onderaan de foto kan er een stukje groen af, de bloemen staan nogal hoog in de compositie.
      links is er een bloem afgesneden
      dus: volgende keer zorgvuldiger met de compositie omgaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        exifs en welke camera of lens heb ik niet nodig.
        kleuren zitten goed.
        je hebt nogal weinig scherptediepte, dus waarschijnlijk een grote diafragma-opening.
        ondanks dat, storende achtergrond:
        links zie ik een cirekelvormig voorwerp, rechts zie ik een rechthoekig voorwerp die beide mn aandacht trekken.
        onderaan de foto kan er een stukje groen af, de bloemen staan nogal hoog in de compositie.
        links is er een bloem afgesneden
        dus: volgende keer zorgvuldiger met de compositie omgaan.
        Hiermee is alles gezegd voor mij, wel heel mooi van kleur ,volgende keer beter Grtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

Comment

[Mod]
          Mag ik je vragen om rekening te houden met het forumreglement ivm het plaatsen van foto's en het openen van topics.
          In de Beginnershoek mag je nl. per kalenderdag maximaal 1 topic met 3 verschillende foto's openen. Gisteren plaatste je twee nieuwe topics. Eentje te veel.

Comment

Bij macro is de achtergrond heel belangrijk, hier stoort de achtergrond enorm. En zoals reeds aangehaald... de scherpte ontbreekt hier.
            Jean Pierre.

Comment

Ik volg alle voorgangers. Zorgvuldiger je onderwerp selecteren en isoleren bij macro's...
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Iedereen bedankt voor Uw mening, en ja ik heb nog veel te leren.
                Mijn toestel is een SONY NEX 5 met een E 18-55mm F3.5-5.6 OSS lens
                Sony Nex 5 18-55mm lens
                Je bent nooit te oud om te leren,
                daarom doe ik het nu.

Comment

Working...
                X