Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoopjes regen!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoopjes regen!

Nog enkele van mijn veldwandeling vorige week.

Links is geprutst in LightRoom ---- Rechts in originele versie (enige wat hier gebeurd is: gecropt en een kadertje errond)

Wat vinden jullie ervan??
    Last edited by LinseyP; 11 maart 2011, 17:07. Reden: originele bijgevoegd.
    Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
    Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

Re: Hoopjes regen!

Als je 't mij vraagt : heel rare kleuren die ik niet mooi vind in dit realistisch beeld. Wat heb je uitgespookt ?
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Als je 't mij vraagt : heel rare kleuren die ik niet mooi vind in dit realistisch beeld. Wat heb je uitgespookt ?

@ TS
      Nergens uitgebrand (wat toch makkelijk had kunnen gebeuren).
      Soms zal 't me een rotzorg zijn of de kleuren al dan niet goed zijn.
      De kaders passen hier bij de bewerking en ik kan het wel smaken.

Een presentatie waarbij alle foto's dezelfde breedte hebben, zou het 'af' maken.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Heb LANG getwijfeld of ik ze er zou opzwieren hier omdat ik het er ook een beetje 'onnatuurlijk' vond uitzien... maar omdat ik zelf vond dat ze toch wel iets hadden dacht ik... ik waag het erop
        Tis mijn eerste keer dat ik geëxperimenteerd heb met lightroom en het gaat nog niet allemaal even vlot als ik zelf zou willen... (maar met wat doorzettingsvermogen zal dat wel komen) ... persoonlijk vind ik ze wel iets hebben. (anders had ik ze natuurlijk niet gepost )

Maar aangezien de kleuren misschien niet echt realistisch zijn kan ik begrijpen dat je ze niet mooi vind.

Ohja, wat ik heb uitgespookt in lightroom... dat ik het begot al nimeer weet beetje aan balkjes getrokken en gezien wat het effect was

Comment

waarom heb je de foto's om zeep bewerkt?
          vond je de originelen niet goed genoeg?

Ohja, wat ik heb uitgespookt in lightroom... dat ik het begot al nimeer weet beetje aan balkjes getrokken en gezien wat het effect was
          bedankt voor je eerlijkheid.
          maar dit vind ik een bijzonder zwakke onderbouwing voor de bewerking.

ik hou waarschijnlijk meer van de originelen.

qua compositie is drie een goede.
          dan twee, dan één.

Comment

Zomaar lukraak aan je schuivertjes trekken zonder dat je eigenlijk echt weet dat je doet... jammer dan. Het levert zelden goeie eindresultaaten op.
            Zoals m'n voorganger zegt: de orginelen zijn meer dan waarschijnlijk veel beter.

Kleine tip: wil je aan nabewerking doen, doet dat dan "met mate". Als je te heftig moet "sleuren" aan je schuivers, dan is er iets mis met de orginele opname.
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

drie, twee, een , voor mij ivm compo,jammer van de te heftige kleuren ,en de halo in de lucht boven de gebouwen in de eerste foto, volgende keer meer succes in het bewerken,Grtjes Francine
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

Comment

Allemaal bedankt voor jullie mening... ben blij toch respons te krijgen, ookal vinden jullie ze niet goed. Ik zal vanavond de originele er ook eens bijzetten. Zo kunnen jullie vergelijken en mij misschien tips geven voor een betere bewerking...

Comment

Ik vind zulke extreme bewerkingen wel leuk... In mijn ogen ligt enkel het contrast wat te hoog... Verder vind ik dit drie mooie foto's. ZO zie je maar, elk zijn zin!
                  Stel je kritieken niet te scherp...
                  Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Volgens mij zullen die originele wel mooi zijn, dat kan je zo al zien
                    nu gaat het om de kleuren, en dat is ieder zijn smaak
                    grt Rosie
                    GROETJES ROSIE
                    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Originele bijgevoegd... graag nieuwe commentaren.

Comment

Ik blijf er bij dat ik meer wordt aangetrokken door de platen die het eerst zijn getoond. De
                        'originelen' vind ik wat vlakker overkomen.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Ik blijf er bij dat ik meer wordt aangetrokken door de platen die het eerst zijn getoond. De
                          Same here!
                          Stel je kritieken niet te scherp...
                          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Vind ik zelf ook maar aangezien er toch wat negatieve commentaren kwamen, heb ik ze er maar bijgezet. Eens zien wat hierop gezegd word. Ik kan er misschien nog iets van leren voor een betere bewerking...

Comment

Mits wat gematigde fine-tuning kun je de orginelen 'af' maken.

Ik ben dus voorstander van de orginelen!
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
                              X