Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
]Dank allemaal voor jullie leuke reacties
hier een update stofje verwijderd en op aanraden een stukje boven en onder eraf 16x9 Formaat ...
Niemand kan jou verplichten om bepaalde standaardmaten aan te houden.
Bewerkingsprogramma's wekken echter die suggestie. Als ik een uitsnede maak ga ik in
principe uit van dat ik het helemaal zelf mag bepalen. Soms is 16,5 x 9 net iets beter.
Waarom zou je je laten ringeloren?
Bij dit soort afbeeldingen heb ik de gedachte dat ik exact onder en boven hetzelfde heb. Ik
mag dat ook verwachten aangezien het water als een spiegel werkt en ik op grote afstand
sta. Ook als ik de helft van de onderhelft niet zie, weet ik dat hij er is zo als jij hem bij de
eerste plaatsing hebt laten zien.
Wat de kijker in feite automatisch invult, kan je dus ook (voor een deel) gewoon weglaten.
Voor mij zou je al geslaagd zijn als je het aandurft om het onderste kwart van de foto weg
te snijden (dan komt de boom boven-links ook mooier uit). In de rechterhelft zou ik dan
geen water meer willen zien.
Heel mooi landschap
Ga voor de update en nog meer voor
Voor mij zou je al geslaagd zijn als je het aandurft om het onderste kwart van de foto weg
te snijden (dan komt de boom boven-links ook mooier uit). In de rechterhelft zou ik dan
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Niemand kan jou verplichten om bepaalde standaardmaten aan te houden.
Bewerkingsprogramma's wekken echter die suggestie. Als ik een uitsnede maak ga ik in
principe uit van dat ik het helemaal zelf mag bepalen. Soms is 16,5 x 9 net iets beter.
Waarom zou je je laten ringeloren?
Bij dit soort afbeeldingen heb ik de gedachte dat ik exact onder en boven hetzelfde heb. Ik
mag dat ook verwachten aangezien het water als een spiegel werkt en ik op grote afstand
sta. Ook als ik de helft van de onderhelft niet zie, weet ik dat hij er is zo als jij hem bij de
eerste plaatsing hebt laten zien.
Wat de kijker in feite automatisch invult, kan je dus ook (voor een deel) gewoon weglaten.
Op aanvraag van Plaatwerker
heb wat bijgesneden, is dit wat je bedoeld? ik vind het in elk geval wel goed.
Mvg, Verbruggen
Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...
Op aanvraag van Plaatwerker
heb wat bijgesneden, is dit wat je bedoeld? ik vind het in elk geval wel goed.
Aanvraag nee, suggestie zeer zeker en het komt vrijwel exact uit met wat ik bedoelde. Had
zelfs nog wat meer aan de bovenkant kunnen hebben.
Jij zult, net als ik, zeer benieuwd zijn naar de komende reacties.
Ik vind de suggestie-up-date alvast de beste.
Stond ik bij de vorige foto's aan de kant dan heb ik nu het gevoel dat ik in een kano-bootje zit en aan het peddelen ben naar de bocht.
Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Aanvraag nee, suggestie zeer zeker en het komt vrijwel exact uit met wat ik bedoelde. Had
zelfs nog wat meer aan de bovenkant kunnen hebben.
Jij zult, net als ik, zeer benieuwd zijn naar de komende reacties.
Inderdaad, heel benieuwd naar de reacties.
had wel even getwijfeld om aan de bovenkant nog ietstje af te doen.
Mogelijk hebben we elkaar niet goed begrepen. Ik bedoelde dat er wat meer bovenkant had kunnen blijven staan.
ach zo, sorry had je inderdaad verkeerd begrepen.
ik ga deze avond eens kijken wat het geeft als ik aan de bovenkant wat meer laat staan. alvast dank voor je goede raad, foto is inderdaad al stukken beter.
Mvg, Verbruggen
Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...
Mogelijk hebben we elkaar niet goed begrepen. Ik bedoelde dat er wat meer bovenkant had kunnen blijven staan.
heb eens geprobeerd aan de bovenkant meer af te doen, maar zoals je zei aan de bovenkant meer laten staan is mooier, de foto komt beter tot zijn recht.
door aan de bovenkant meer te laten staan komt de boom links mooier uit.
alvast dank voor je goede raad, zo vind ik zelf de foto ook veel mooier
Comment