Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Leuke pose en compo en ook de scherpte zit op het eerste zicht goed, maar probeer voor een volgende foto je kindjes eens wat vrolijkere kleuren aan te doen misschien, tenzij je er zw/w wil van maken natuurlijk...
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Pose en compo zitten hier goed,maar voor mij zijn de kindjes in het gezichtje precies niet helder genoeg,een beetje meer licht vooraan had wel gemogen denk ik,toch een mooie hoor. Ik zou de gezichtjes een beetje oplichten Grtjes Francine
Mysti, je hebt gelijk hoor, maar ik heb de foto's getrokken in het kader van een opdracht, wit op wit. Vandaar dat alle foto's getrokken zijn met witte kleertjes op een witte achtergrond.
Francine, het is dringend tijd om een softbox of 2 aan te schaffen he, alleen wil dat spaarpotje niet vol geraken....
Geen idee hoe ik de gezichtjes kan oplichten.... Tips???
Mysti, je hebt gelijk hoor, maar ik heb de foto's getrokken in het kader van een opdracht, wit op wit. Vandaar dat alle foto's getrokken zijn met witte kleertjes op een witte achtergrond.
Francine, het is dringend tijd om een softbox of 2 aan te schaffen he, alleen wil dat spaarpotje niet vol geraken....
Geen idee hoe ik de gezichtjes kan oplichten.... Tips???
Zonder te weten van je opdracht vind ik dit een knappe foto, geen kleuren die overheersen en de aandacht afleiden van de expressie (kinderhoofden). Wit op wit : zou eens proberen de helderheid of eventueel contrast wat op te schroeven. Misschien briljanter en de hoofdjes gaan sowieso mee- testen. Om gezichtjes apart op te lichten zijn er programma's en PS doet dit ook geslecteerd Nathalie als je geld nodig hebt ga dan naar de bank(en), overval ze eventueel
Zonder te weten van je opdracht vind ik dit een knappe foto, geen kleuren die overheersen en de aandacht afleiden van de expressie (kinderhoofden). Wit op wit : zou eens proberen de helderheid of eventueel contrast wat op te schroeven. Misschien briljanter en de hoofdjes gaan sowieso mee- testen. Om gezichtjes apart op te lichten zijn er programma's en PS doet dit ook geslecteerd Nathalie als je geld nodig hebt ga dan naar de bank(en), overval ze eventueel
Wanneer ik de foto in het algemeen wat oplicht dan stoort mij de uitgebrande vlek in lores haar enorm. Ik vind het nu al kantje boordje. Ook bij omzetting naar zwart wit stoort me dat.
Ik werk met ps elements. Voorlopig heb ik het daar nog niet gevonden om apart op te lichten, maar ik ben nog volledig aan het ontdekken.
Tja, een bank overvallen is wat drastisch niet? Zoooooveel heb ik nu ook niet nodig he. en in het gevang ga ik ook nie veel kunnen doen met mijn softboxen vrees ik.
Kzal beetje moeten verder sparen vrees ik....
Een leuke foto van de kids ... 't Ja, een mens moet inderdaad soms roeien met de riemen die hij heeft ... Misschien, indien technisch mogelijk, de kinderen eens anders plaatsen zodat je gebruik kan maken van invallend licht op hun gezicht ? Maar dan ook weer niet teveel, want dan trekken ze spontaan hun ogen dicht ...
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Een leuke foto van de kids ... 't Ja, een mens moet inderdaad soms roeien met de riemen die hij heeft ... Misschien, indien technisch mogelijk, de kinderen eens anders plaatsen zodat je gebruik kan maken van invallend licht op hun gezicht ? Maar dan ook weer niet teveel, want dan trekken ze spontaan hun ogen dicht ...
groeten,
deka
Das idd een goed idee. Ik moet eens zien of ik dat voor elkaar kan krijgen.... Ik heb een achtergrondscherm op de kop kunnen tikken, maar das nogal een groot geval... Ik weet niet of het lukt....
En anders moet de living verbouwd worden he.....Misschien toch maar een bank overvallen dan...
Bedankt voor je reactie!
Of na 16 uur of voor 11 uur buiten, wit laken over de wasdraad en kindertjes er voor, heb je prachtig zacht natuurlijk licht.
Ik vind het contrast tussen de gezichtsuitdrukkingen van die 2 heel erg leuk, en dat valt juist extra op door dat wit op wit.
Ik vind het best wel mooi, dat wit op wit. Zou ook gaan voor nog meer wit. Maar ja, ik
vind dan ook dat kinderen er niet altijd als een lolly moeten uitzien. En door de kleding
zo onopvallend mogelijk te laten gaat er meer aandacht naar de expressies. De serieuze
en het lachebekje. Mooi.
Wat die bank overvallen betreft. Bespaar u de moeite. Heb dit verleden jaar gedaan. Ik
werd bij de directeur geroepen. Sorry, zei hij doodgemoedereerd, maar er valt hier niks
meer te halen. We hebben onszelf al overvallen... Tja.
Ik vind het best wel mooi, dat wit op wit. Zou ook gaan voor nog meer wit. Maar ja, ik
vind dan ook dat kinderen er niet altijd als een lolly moeten uitzien. En door de kleding
zo onopvallend mogelijk te laten gaat er meer aandacht naar de expressies. De serieuze
en het lachebekje. Mooi.
Wat die bank overvallen betreft. Bespaar u de moeite. Heb dit verleden jaar gedaan. Ik
werd bij de directeur geroepen. Sorry, zei hij doodgemoedereerd, maar er valt hier niks
meer te halen. We hebben onszelf al overvallen... Tja.
Daarom vind ik zelf de foto zo mooi. Ze staan erop zoals ze zijn. De denker en de doener noemen we ze soms...
Tja wat betreft de bank kan je wel eens gelijk hebben. Misschien ineens een fotowinkel overvallen dan.....
Iedereen bedankt voor de reacties, tips, complementen......
Comment