Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoot konijntje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotoshoot konijntje

Met het mooie weer gisteren besloot mijn vriendin een van haar konijntjes los te laten in de tuin. Dat was een mooie gelegenheid om mijn 'nieuwe' Nikon D50 uit te testen.
    Na een shoot van zo'n 200 foto's leken onderstaande foto's me het mooist. De foto's zijn genomen met de Sigma 28-200mm f/1:3.5-5.6 Macro. Het is overigens de eerste keer dat ik het toestel en lens gebruik. Ook de eerste keer dat ik dieren fotografeer.

Graag advies, reacties, positief, negatief, alles is welkom

Bedankt!
    Last edited by Soeki Wan; 7 maart 2011, 23:19.
    Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

Benthe, het konijntje

Met het mooie weer gisteren besloot mijn vriendin een van haar konijntjes los te laten in de tuin. Dat was een mooie gelegenheid om mijn 'nieuwe' Nikon D50 uit te testen.
    Na een shoot van zo'n 200 foto's leken onderstaande foto's me het mooist. De foto's zijn genomen met de Sigma 28-200mm f/1:3.5-5.6 Macro. Het is overigens de eerste keer dat ik het toestel en lens gebruik. Ook de eerste keer dat ik dieren fotografeer.

Graag advies, reacties, positief, negatief, alles is welkom

Bedankt!
    Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

Comment

Re: Fotoshoot konijntje

spijtig dat je focuspunten hier verkeerd liggen. Bij dieren en mensen moet je proberen om scherp te stellen op het hoofd en liefst nog de ogen...
      Je moet maar eens kijken op je foto's welke delen van het gras scherp zijn. Je zal zien dat dit telkens voor of achter het vlak van zijn kop is...
      facebook

500px

Comment

Re: Benthe, het konijntje

kleuren vind ik ok, scherptediepte ook maar ik heb wel problemen met scherpte in de foto. Scherpstellingspunt ligt volgens mij verkeerd. Probeer scherp te stellen op de ogen. Maar het is niet evident, je moet aan zoveel denken bij het maken van een foto. Veel oefenen dus met je nieuwe toestel en genieten van je vorderingen. Dat is toch wat ik probeer ...
        Groeten,
        PEMA
        There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
        (Ansel Adams)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PEMA Bekijk bericht
          kleuren vind ik ok, scherptediepte ook maar ik heb wel problemen met scherpte in de foto. Scherpstellingspunt ligt volgens mij verkeerd. Probeer scherp te stellen op de ogen. Maar het is niet evident, je moet aan zoveel denken bij het maken van een foto. Veel oefenen dus met je nieuwe toestel en genieten van je vorderingen. Dat is toch wat ik probeer ...
          Groeten,
          PEMA
          Alle opmerkingen staan hierboven,toch een leuke poging met mooie compo Grtjes Francine
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PEMA Bekijk bericht
            Groeten,
            PEMA
            Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
            Alle opmerkingen staan hierboven,toch een leuke poging met mooie compo Grtjes Francine

Bedankt allebei. Ik zal er in het vervolg op proberen te letten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
              spijtig dat je focuspunten hier verkeerd liggen. Bij dieren en mensen moet je proberen om scherp te stellen op het hoofd en liefst nog de ogen...
              Je moet maar eens kijken op je foto's welke delen van het gras scherp zijn. Je zal zien dat dit telkens voor of achter het vlak van zijn kop is...
              Bedankt voor je reactie. Je hebt inderdaad gelijk over een verkeerd scherpstelpunt. Groeten

Comment

je compo van je tweede kan mij wel bekoren
                alhoewel dat je zwart is bijna dichtgelopen en het wit is uitgebrand
                en dan, de scherpte, ik blijf hier misschien teveel over zagen, maar is de essentie van fotografie
                je zegt dat je 200 fotos getrokken hebt, er moet er toch wel 1 scherpe bijzitten
                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

dubbelpost blijkbaar.... http://forum.belgiumdigital.com/f66/...je-356297.html
                  facebook

500px

Comment

[Mod]

2 Topics samen gevoegd, zelfde foto's in verschillende fora plaatsen is "Crossposting" En niet toegestaan.
                    Zie het forumregelement nog eens na.

SW
                    Mvg,
                    SW
                    BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                      [Mod]

2 Topics samen gevoegd, zelfde foto's in verschillende fora plaatsen is "Crossposting" En niet toegestaan.
                      Zie het forumregelement nog eens na.

SW
                      Was inderdaad dubbelpost. Geen idee dat dat niet mocht . Ik moet misschien toch echt nog eens beter de regels nalezen. Alvast sorry hiervoor

Comment

Working...
                      X