Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Driedaagse van West-Vlaanderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Driedaagse van West-Vlaanderen

Eerste poging tot Sportfotografie dit weekend op de Driedaagse van West - Vlaanderen.
    Opbouwende kritiek is welkom.

Camera Model: SONY (DSLR-A390)
    Lens Focal Length: 45,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/1250 sec
    F-Number: F9,0
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/10

Lens Focal Length: 50,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/500 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 100

Lens Focal Length: 24,00 mm (55)
    Shutter Speed: 1/1000 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 400
    Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
    - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

Re: Driedaagse van West-Vlaanderen

Sport is niet echt mijn ding en koers ook al niet, zelf nog geen foto's van gemaakt. Voor de fanaten zou dit wel moeten aanspreken.
    Ik denk dat het ook niet zo eenvoudig is om daar steeds goede foto's van te maken. Snelheid, het licht, mensen die het zicht belemmeren enz..
    Wat ik hier wel opmerk is dat je zeker geprobeerd hebt om verschillende fasen in een koers neer te zetten.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Koers is altijd leuk voor opnames

Je hebt den grote boze bij zulke omstandigheden goed vermeden, nl. bewegingsonscherpte.
      De 1ste en 2de vind ik net niet scherp genoeg en in het algemeen vind ik de renners vrij donker.

Wat zulke foto's altijd een extra touch geeft is de snelheid, dit kan je makkelijk creëren door de renners scherp te stellen en ze vervolgens met de lens even volgen voordat je de opname maakt.

Mvg Bjorn
      Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

Comment

Een heel goede poging voor een eerste keer,de eerste is mooi maar ik zou hem even rechtzetten,de tweede heeft een fel tegenlicht en is hierdoor wat donker uitgevallen,meer ervaren mensen zullen hier wel raad op weten,de derde vind ik de mooiste van de drie,maar ik zou er wel voor zorgen een zonnekap op te zetten ,je hebt in de rechterbovenhoek een lensfoutje door de zon.Voor het geval je dit toch gedaan hebt, dan heb ik niets gezegd hoor,gemakkelijk weg te krijgen in nabewerking.Zoiets is helemaal niet makkelijk om te doen,en ik vind je compo dan ook heel goed Grtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

Comment

Bedankt voor jullie reacties !
          Dit was mijn eerste poging tot sportfotografie en ik vind wielrennen wel tof daarmee
          Het moeilijkste was dat het onmogelijk was om een deftige plaats te vinden om me op te stellen. Ik heb me driemaal moeten verplaatsen, eerste waren te donker wegens teveel schaduw. Uiteindelijk heb ik me dan maar in de zon gezet, helaas tegen licht. Van daar dat de renners zelf nogal donker zijn, een betere positie was er niet te vinden door de ligging van het parcours.
          Ik heb er ook bewust voor gekozen niet aan "panning" te doen, akkoord dat dit zorgt voor meer dynamiek in je foto maar aangezien het om een aanstormend peloton ging ging dit toch nogal moeilijk zijn.
          Het moeilijkste is idd om de foto's scherp genoeg te krijgen, nu heb ik gewerkt met een f-waarde tussen de 8 en de 11. Wat kan ik doen om in het vervolg scherpere foto's te nemen ? of kan je in zulke omstandigheden niet veel doen ?
          Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
          - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

Comment

Working...
          X