Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verlaten stad 02

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verlaten stad 02

Vervolg op http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ml#post3039090

Graag jullie artistieke en technische commentaren

Camera: NIKON CORPORATION
    Model: NIKON D7000
    ISO: 100
    Belichting: 1/100 sec.
    Diafragma: 5.0
    Brandpuntsafstand: 22mm
    Flitser gebruikt: Nee

ISO: 100
    Belichting: 1/8 sec.
    Diafragma: 6.3
    Brandpuntsafstand: 18mm

ISO: 200
    Belichting: 1/13 sec.
    Diafragma: 5.6
    Brandpuntsafstand: 18mm
    NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

Re: Verlaten stad 02

Heb in Doel ook al veel foto's gemaakt en maakte in het begin dezelfde fout: "Verlaten stad" en je toont een stoel, een raam en een kast !!! De titel past niet bij de foto's.
    De opname's zijn zeker niet slecht maar kunnen wel een hoop meer contrast gebruiken, zeker voor Z/W.
    Photography is an art of observation.

Comment

Volg voorganger wat betreft titel en het voorgestelde ... Maar over titels kunnen we uren bezig zijn.
      Als ik de onderwerpen bekijk, dan kies ik hier voor foto 3. Maar ik vermoed dat er nog heel wat meer zou uit te halen zijn ... Nu een beetje recht aan recht toe genomen
      ... een zetel in een verlaten kamer. Misschien eens je standpunt wijzigen ??? Ook mis ik contrast in de foto. Hier bij mij komen ze allemaal nogal grijzig over. Er mag hier gerust tot wat meer contrast in zitten.
      groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

@Pixxel > good point. Ik ging gewoon verder op de vorige "verlaten stad" foto's van mijn vorige post. Maar hier is van die stad niets te zien. Thc 4 pointing it out

@Deka > Dat contrast ga ik morgen eens mee "spelen". Ik ben misschien nogal voorzichtig geweest (dat zou dan ook de eerste keer zijn hihihi)
        Veranderen van standpunt zal nu moeilijk zijn natuurlijk Maar moest ik nog eens terug gaan dan zoek ik de zetel terug op en zal ik dat eens doen.
        En ik onthou het natuurlijk voor de foto's in de toekomst
        NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

Comment

Ik vind ze alle drie mooi, maar de tweede springt er voor mij uit,vind deze heel mooi Grtjes Francine
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

Comment

Eerst en vooral mooie foto's, al wat ik hierover wil zeggen is al gezegd(titel, contrast)

Wat ik ook wel knap vind is dat ik ondertussen al 3 fotografen(jij, Benedikte en Pixxel) hun werk over Doel heb gezien en elkeen er zijn eigen draai aangeeft, zou nog een leuke expositie zijn in een verlaten huis in Doel zelf..

Sabbeke , ik weet niet of je de foto's van de anderen al bekeken hebt? Van elkaar kan je nog wel wat leren.

groeten Eddy

Comment

Persoonlijk zou ik de 1e en 2e foto klasseren naar de vuilbak. Weinig aansprekend onderwerp vind ik zelf. De stoel had evengoed in mijn tuin kunnen staan, en de tweede foto, ja wat wil je hier nu mee aantonen???
              De derde daarentegen is een stuk beter en kan mij heel zeker boeien.
              Ik sluit mij ook aan bij het hogergenoemde. Persoonlijk vind ik dit niet zwart-wit. Vind te weinig zwarting terug in deze reeks. Je vorige post, als ik ernaar mag refereren, vond ik veel beter in al zijn aspecten, gaf ook écht een beeld van Doel, of een stad in vervalling.
              Probeer de 3e foto wat meer contrast te geven, er zit wat in!
              Mvg, Tin_tin
              Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Working...
              X