Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haar favoriets sport is ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Haar favoriets sport is ...

...
    Tips en commentaar welkom,
    groeten,
    deka

Exif
    AV/4 - TV/ 1/60 - ISO 800
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Haar favoriets sport is ...

De foto op zich vind ik goed, redelijk hard maar dat mag.
    Je standpunt is origineel te noemen maar flateert het model natuurlijk niet echt. Dat zal allicht ook niet de bedoeling zijn geweest vermoed ik...
    Een goeie dus al zou ik er als model niet zo heel blij mee zijn, maar da's dan weer m'n narcistische zelf die spreekt.
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Ik vind hem mooi Deka,het hoeft niet altijd super flatterend te zijn voor het model om een mooie opname te hebben,de foto verteld eerder iets dan dat hij bedoeld is voor een reclamespot,het is een echte foto van een echte mens zoals hij is en dat vind ik er mooi aan,toch een klein beetje oppassen met je standpunt ivm de neus vind ik da's het enige wat me hier een beetje stoort Grtjes Francine
      Zo veel mensen, zoveel meningen
      Groetjes Francine

Comment

Mooie hoor ! Ik veronderstel dat er nog zullen komen met hoofddeksels ?
        There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
        (Ansel Adams)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
          het is een echte foto van een echte mens zoals hij is en dat vind ik er mooi aan,toch een klein beetje oppassen met je standpunt ivm de neus vind ik da's het enige wat me hier een beetje stoort Grtjes Francine
          Dat bedoelde ik net...
          Stel je kritieken niet te scherp...
          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Haar favoriete sport is "stortbaden nemen", denk ik Aan wat zou ze denken ? Spanning in de foto en dat is steeds een pluspunt
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ook mij kan dit soort foto's wel bekoren.

Ik heb de indruk dat het scherpstelpunt wat achter de ogen ligt. Het merkje op de badmuts
              lijkt mij scherper dan de ogen. Maar men mag mij wel tegenspreken hoor.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Ik heb de indruk dat het scherpstelpunt wat achter de ogen ligt. Het merkje op de badmuts
                lijkt mij scherper dan de ogen.
                die indruk had ik ook, tis zo een foto waar je een paar keer moet naar gaan kijken voor een oordeel te kunnen vellen
                hij is goed
                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Mij lijkt ze even op te kijken, naar de klok of zo, en als ze dan haar tijd even in gedachten
                  vergelijkt met de snelheid van de echte toppers, kan er geen glimlachje van af. Eerder iets
                  dat je verbazing zou kunnen noemen. Misschien zelfs bewondering.

Comment

Mysti,FrancineVersluys,Pema,G.R.,Plaatwerker,Frie0 1,Doudeke

Allen bedankt voor het kijken en jullie persoonlijke kijk op deze foto ...

@Doudeke,
                    Leuk toch als je de gave van het woord hebt ... Altijd leuk om jouw visie op een foto te lezen.

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                    Ik vind hem mooi Deka,het hoeft niet altijd super flatterend te zijn voor het model om een mooie opname te hebben,de foto verteld eerder iets dan dat hij bedoeld is voor een reclamespot,het is een echte foto van een echte mens zoals hij is en dat vind ik er mooi aan,toch een klein beetje oppassen met je standpunt ivm de neus vind ik da's het enige wat me hier een beetje stoort Grtjes Francine
                    Francine,
                    Kan je wel wat volgen wat betreft de neus ... 't Was hier inderdaad niet te doen om een opname te maken voor een reclameblaadje of zo .. En zoals jij aangeeft : een portret van een persoon zoals ze is op dat moment ...

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Haar favoriete sport is "stortbaden nemen", denk ik Aan wat zou ze denken ? Spanning in de foto en dat is steeds een pluspunt
                    G.R.
                    Ik kan al een aantal dingen, maar gedachten lezen hoort nog niet tot mijn kunnen

Ook mij kan dit soort foto's wel bekoren.

lijkt mij scherper dan de ogen. Maar men mag mij wel tegenspreken hoor.
                    Plaatwerker, Frie01
                    Ik had inderdaad ook een beetje de vraag rond de plaats van de scherpte ... Naar ik mij herinner had ik nochtans scherpgesteld op de ogen ...

groeten,
                    deka
                    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                      ... Naar ik mij herinner had ik nochtans scherpgesteld op de ogen ...
                      Ik geloof je zonder meer.

Niettemin kan de wijze van scherpstellen nog uitmaken.
                      Heb je wel spotmeting gebruikt, eventueel in combinatie met een verschoven scherpstelpunt?
                      Van kritiek leer ik.

Comment

Ik geloof je zonder meer.

Niettemin kan de wijze van scherpstellen nog uitmaken.
                        Heb je wel spotmeting gebruikt, eventueel in combinatie met een verschoven scherpstelpunt?
                        Zou je het erg vinden om daaromtrent eens een woordje uitleg te geven

Wat de foto betreft vind ik hem wel geslaagd

grt. Ria

Comment

sprekende gelaats uitdrukking, mooi gedaan
                          en inderdaad blijf je kijken, en het je afvragen waar zou ze aan denken
                          grt Rosie
                          GROETJES ROSIE
                          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
                            Zou je het erg vinden om daaromtrent eens een woordje uitleg te geven ...
                            Ik vind het vreselijk ... leuk.
                            Het is uiteraard vanuit mijn eigen ervaring en beperkte kennis.

Jaren geleden had ik soortgelijke problemen. Scherpstellen en toch net niet het
                            gewenste resultaat krijgen. Ik ben toen toch maar weer eens het handboekje van mijn
                            camera (Canon) goed gaan lezen. Toen ontdekte ik dat er standaard werd gewerkt met
                            een soort gemiddelde over een aantal scherpstelpunten. Maar ik zag ook dat ik dat kon
                            uitschakelen door "spot"meting in te stellen. Daarbij werd slechts scherpgesteld (en
                            belicht) op één punt van het beeldveld. Dat was prettig en ik kreeg betere resultaten. Ik
                            fotografeerde toen heel veel dansfeesten en bands en individuele muzikanten. Een
                            volgend probleem diende zich aan. Ik wilde wat minder gebruikmaken van de crop-
                            functie achteraf. Voor de ideale compositie zat mijn (spot)onderwerp veelal uit het
                            midden. Toen kwam ik erachter dat ik het scherpstelpunt ook nog op een ander punt dan
                            het midden kon zetten. Weer had ik een stap vooruit gedaan. Er hoefde minder van de
                            gemaakte foto te worden afgesneden in de nabewerking.

Ik werk met een Canon EOS 50D en daar heb ik de keuze uit de middenstip en nog 12
                            punten daar rondom. Ik kom er redelijk goed mee uit de voeten.
                            Daarnaast werk ik ook veel met de Canon G11 (compact) en daar kan ik het
                            scherpstelpunt bij spotmeting veel gedetailleerder verschuiven.

Het helpt mij enorm bij het bepalen van de compositie in de zoeker.
                            En het geeft goede resultaten.
                            Van kritiek leer ik.

Comment

goh...

ik heb mijn bedenkingen bij de visagist en bij de stylist
                              grapje hoor.
                              dit is nu eens een natuurlijke ongeforceerde spontane foto
                              het hoeft niet altijd mooi te zijn om mooi te zijn.
                              begrijp je wa ik bedoel
                              een pessimist is een optimist met ervaring.
                              Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                              Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Working...
                              X