Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
- Camera Model
- Lens
- Sluitertijd
- Diafragma
- ISO waarde
- Belichtingscompensatie
De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
grt,bouk.
Genieten maar daar in Oostenrijk Bommasien!!! Je hebt een schattige kleindochter,profiteer er maar van om mooie foto's te maken.In deze staat ze echter een beetje te centraal,maar je licht op je kleindochter is mooi en ze heeft sprankelende oogjes.De achtergrond is een beetje te grijs,maar da's altijd het pijnpunt met foto's in de sneeuw,normaal moet je die een beetje overbelichten als je zonder flits werkt,ik denk hier dat je wel geflitst hebt,en dan zou ik eens proberen met de sluitertijd wat te verlengen.Het diafragma dient om je onderwerp mooi te krijgen en met de sluitertijd regel je de achtergrond verlichting.Proberen maar nu je de kans hebt Heel veel succes en een aangename tijd in de sneeuw Grtjes Francine
PS niet vergeten scherp te stellen op de oogjes he
Ik vind het een leuk en spontaan portret. Alleen de eerste is iets te veel gecropt en de tweede iets te weinig. Overweeg een iets mindere sterke crop - eventueel vierkante crop met het gezichtje ietsje uit het midden.
Bouk bedoeld dat het gezicht (vooral de ogen zijn belangrijk) niet scherp is,de scherpte ligt nu op de mouw met strepen. Dus vooral scherpstellen op de ogen!
Bij je laatste up-date (9.50 u.) is de foto teveel opgelicht, nu is de jas teveel van zijn details verloren.
Veel plezier met je kleindochter!
Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Comment