Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwaterballet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onderwaterballet?

De parelkwal, of lichtende kwal. Best niet in aanraking komen met zijn tentakels, maar ze zijn wel zeer mooi.

Alle tips, reacties en commentaar welkom!

Ik zou zeker niet alle golven weg willen. Het mooie is juist het wateroppervlakte van onderen gezien. Met deze vierkante crop is de oppervlakte nog altijd goed te zien, maar zonder afleidende witte vlekken. Ik vind het echter moeilijker om een mooie compositie (of toch eentje volgens de regeltjes) te verkrijgen zo. Wat vinden jullie?
    Last edited by Godiva; 6 maart 2011, 17:32. Reden: aangepaste foto toegevoegd
    Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

Re: Onderwaterballet?

Vind dit heel mooi hoor,alleen storen de witte vlekken in je water me een beetje,ik zou hem croppen zodat deze weg zijn ,dan gaat alle aandacht naar je mooie kwalletje, en mooi is ze hoor Grtjes Francine
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Comment

dat afsnijden zou ik nu juist niet doen; Die "witte" vlekken geven een indruk van deining en ook de indruk dat de kwal redelijk dicht tegen de opvervlakte aan zwemt.
      Deze dingen maken voor mij het verhaal een beetje af. Doe je de vovenkant weg dan houd je een, welliswaar mooie, foto voor het biologieboekje over.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

yep, boven een stuk eraf en vierkant maken, en dan iets groter posten (900pix)
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Als duiker vind ik dat die bovenkant er moet bijblijven. Het vertelt mij waar ik die kwallen kan vinden als ik zelf ga duiken. Dicht aan de oppervlakte dus.

Comment

zeer knappe opname
            petje af
            een pessimist is een optimist met ervaring.
            Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
            Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Bedankt om mij mee te laten genieten van de onder water wereld.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Een nieuwe crop in de eerste post geplaatst:

Ik zou zeker niet alle golven weg willen. Het mooie is juist het wateroppervlakte van onderen gezien. Met deze vierkante crop is de oppervlakte nog altijd goed te zien, maar zonder afleidende witte vlekken. Ik vind het echter moeilijker om een mooie compositie (of toch eentje volgens de regeltjes) te verkrijgen zo. Wat vinden jullie?

Wat betreft grootte: picasa verkleint mijn foto's blijkbaar automatisch bij het uploaden. Een origineel van 2000x2000 wordt dan 500x500. Zelfs als ik groot formaat vraag, maakt het geen verschil...
                Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

Comment

alle aandacht gaat nu naar vital de kwal (urbanus)
                  veeeel beter
                  is dit in de natuur genomen?
                  mvg Wilfried

Comment

Ja: in een haventje in Malta, op het einde van een duik.

Nog bedankt aan iedereen voor de opmerkingen! (Meer altijd welkom natuurlijk)

Comment

en nu is het verhaal, zoals ik gevreesd had, voor mij weg uit de foto. Het blijft een mooie hoor maar ik had liever de originele versie.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

waarom haal je de eerste foto weg, nu kunnen wij het verschil niet zien en gaat dit topic volledig teniet
                        mvg Wilfried

Comment

best een mooie hoor, niet te veel meer aan prutsen.

groetjes
                          renske

Comment

Ik zie de eerste foto nog gewoon staan? In ieder geval heb ik niets veranderd...

Comment

Zou hier nu ook niks meer aan veranderen,je moet inderdaad nog de golven van het water kunnen zien,vind hem nu heel mooi zo,omdat alle aandacht naar je kwalletje gaat Grtjes Francine
                              Zo veel mensen, zoveel meningen
                              Groetjes Francine

Comment

Working...
                              X