Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flanders Horse Expo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flanders Horse Expo

Niet veel, maar ik wilde toch eens proberen.
    Lichtomstandigheden waren verre van optimaal, en die 70-200 in combinatie met mijn 1D Mk II ruisbak is ook niet echt optimaal.
    Maar laat de commentaren maar komen. Liefst zeggen wat beter kan en hoe (niet zomaar zeggen dat het niet goed is, want daar heb ik weinig aan)

dank bij voorbaat,
    Bart

Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Re: Flanders Horse Expo

man man man, de eerste, wat een foto!!!
    scherp van voor tot van achter, wauw
    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Thanks!
      Ik had het geluk een persbadge gekregen te hebben, zodoende geraakte ik ook IN de piste ipv enkel op de tribune. Scheelt een pak om leukere foto's te maken als je 't mij vraagt. Het smaakt in elk geval naar meer
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

hier enkele comments

foto 1 :

jammer dat die paarden zo in elkaar gestrengeld zijn
        ( wellicht was dit alleen te vermijden door een ander camerastandpunt in te nemen of iets langer te wachten met afdrukken )

foto 2 : dit vind ik een heel mooie foto ( de combinatie werd mooi geïsoleerd van de omgeving en tezelfdertijd toch in het kader van de jumping geplaatst - sterke foto )

foto 3 : ( en dit weet je zelf natuurlijk ook )

de achtergrond ( publiek ) is niet onscherp genoeg en werkt dus enigzins storend
        dit euvel wegwerken met een 5 D en een 70-200 mag eigenlijk geen probleem zijn .

groetjes,

Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door delta-d Bekijk bericht
          hier enkele comments
          foto 1 :
          ( of iets langer te wachten met afdrukken )
          langer wachten dan moet je is verklaren wat de foto dan nog opbrengt
          mvg Wilfried

Comment

Zonder meer een heel mooie reeks .

Grtz .

Dirk .
            Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Comment

foto 1 :

( wellicht was dit alleen te vermijden door een ander camerastandpunt in te nemen of iets langer te wachten met afdrukken )

Dat zou een optie zijn, maar ik vrees dat op dat moment de koets niet meer te zien zal zijn doordat de voorpaarden dan vlak voor de koets terecht komen.
              Vroeger afdrukken is ook een optie, maar kreeg ik niet het effect van snelheid doordat de voorpaarden nog niet schuin in de bocht hingen.

Comment

Zeer moeilijke disciplines om te fotograferen,juist daarom héél knap hoor !
                Mooie reeks met voorkeur voor 2de

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door delucce Bekijk bericht
                  Zeer moeilijke disciplines om te fotograferen,juist daarom héél knap hoor !
                  Mooie reeks met voorkeur voor 2de
                  Dank je!
                  Inderdaad niet de makkelijkste, maar daar ligt vooral mijn interesse. Dus het enige wat ik kan doen is oefenen, oefenen, oefenen,... en hopen. Hopen dat ik beter wordt

Comment

Je eerste en derde vind ik heel goed, zowel van kleur, scherpte als compo. Ook het publiek doet inhoudelijk zijn duit in het zakje De tweede zou beter zijn zonder al die witte stippen en vlekken die de aandacht opeisen - cloonen of retoucheren
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Dat zou een optie zijn, maar ik vrees dat op dat moment de koets niet meer te zien zal zijn doordat de voorpaarden dan vlak voor de koets terecht komen.
                      Vroeger afdrukken is ook een optie, maar kreeg ik niet het effect van snelheid doordat de voorpaarden nog niet schuin in de bocht hingen.

dus is en was de enige optie om een nog betere foto te nemen, een andere plaats innemen .
                      maar goed, de foto is er en mag er zeker zijn , en die discussies achteraf .....

Comment

Heel mooie reeks, en dit binnen gefotografeerd
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                          langer wachten dan moet je is verklaren wat de foto dan nog opbrengt
                          in combinatie met een ander camerastandpunt welteverstaan

Comment

in combinatie met een ander camerastandpunt welteverstaan
                            mvg Wilfried

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              , maar kreeg ik niet het effect van snelheid doordat de voorpaarden nog niet schuin in de bocht hingen.

door het zeer scherpe beeld ( dit is als het ware 'bevroren' ) krijg je dat effect van snelheid niet helemaal in beeld ( er zit weinig effect van "beweging" in de benen van de paarden - daarvoor had je een iets langere sluitertijd kunnen gebruiken ) .

Comment

Working...
                              X