Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste uitstap dit jaar !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste uitstap dit jaar !

http: //i1113.photobucket.com/albums/k502/frokkel/eend1-1.jpg

Canon7d 70-300mm L usm lens

Tips steeds welkom !
    Last edited by Sannepoes; 5 maart 2011, 13:43. Reden: foto te groot
    http://www.wimbosch.be

Re: Eerste uitstap dit jaar !

Had toch wat reactie verwacht op deze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frokkel Bekijk bericht
      Had toch wat reactie verwacht op deze.
      Niet zo ongeduldig hé !
      We moeten het eten bereiden, opeten, borden weer schoon de kast in en dan nog koffie.
      Misschien zelfs nog sociaal contact met de partner die een heel andere hobby heeft dan de fotografie ...

Het is beter om geen drie heel verschillende onderwerpen in één topic te doen. Beter om
      je tot één onderwerp of één foto te beperken. Die dan ook nog het mooist wordt
      gepresenteerd op het midden van het scherm (centreren met het teksthulpmiddel).

Na deze preek:
      #1 naar mijn gevoel niet voldoende scherp. Bij zoiets is het handiger om 'spotmeting' in
      te stellen op de camera.
      #2 een beetje flets. Zowel links als rechts is het histogram een beetje leeg maar dat kan
      je corrigeren.
      #3 geen duidelijk onderwerp of niet duidelijk genoeg gepresenteerd. Is het onderdeel
      van een schietbaan of zijn er gaten geboord voor solitair levende insecten (bijen)? In dat
      geval was het beter geweest een detailopname te doen.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

Frokkel, ik zou dit niet mogen doen.
        Als ik deze foto's vergelijk met je pareltjes van snoep en koffie, snap ik niet wat er bij deze fout gaat. Daar moet toch een reden voor zijn.
        Ik kan niet anders dan plaatwerker zijn commentaar beamen.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

U ziet, echt een beginneling op gebied van dit soort foto's.
          Zal nog maar wat lezen en oefenen om tot een beter resultaat te komen.
          Hopelijk zijn mijn volgende reeks beter.
          Alvast bedankt!

Comment

Echt Frokkel ik snap het niet. Wat jij binnen kan Mij lijkt dit veel moeilijker dan foto's buiten maken. Ik denk bij de eenden dat ze net buiten het bereik van je lens waren. Eens proberen als ze wat dichter zitten?
            In elk geval de moed niet opgeven en veel foto's maken, je zal zien dat het beter zal worden Ik oefen zo veel mogelijk, met vallen en opstaan

Comment

Heb ondertussen al wel gemerkt dat je om vogels en ander wild te fotograferen minstens een 400mm nodig hebt, en een 500mm nog beter.
              Weet ik weeral waar ik voor moet sparen
              Pas de canon 70-300mm F/4-5.6 L IS USM gekocht,daar eerst mee gaan oefenen en dan zien we weer wel !!

Groeten

Comment

Frokkel, eerste gemaakt met de 400mm vandaag. Ik verschiet er van hoe dicht je er nog bij moet zitten om ze groot genoeg te krijgen. Ik denk ook altijd dat ik er aan kan tot ik de foto dan zie Vorig jaar enkel met een zoem tot 200mm geoefend, het is telkens anders met een andere lens op. Je moet ondervinden wat kan en wat niet, deel van het leerproces denk ik.

Comment

Frokkel,

het contrast tussen jouw koffiebonen en wat je hier nu plaatst is toch wel heeeeel erg groot hoor
                  Maar...niet opgeven...blijven oefenen...komt goed met tijd en boterhammen...tenminste als je niet te ongeduldig bent

Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

De tweede vind ik mooi,maar heeft nog een beetje nabewerking nodig,benieuwd wat je hier zou kunnen uitkrijgen,zou beginnen met de bomen recht te plaatsen,dan eens het histogram bekijken en wat spelen met contrast en helderheid grtjs Francine
                    Zo veel mensen, zoveel meningen
                    Groetjes Francine

Comment

[Mod]
                      De eerste foto is groter dan de toegestane afmetingen op dit forum. Graag verkleinen en weer zichtbaar plaatsen bij je eerstvolgende bezoek.

Comment

Zoals reeds door plaatwerker aangehaald moet je de levels (zowel links als rechts) in de histogram eens tot tegen de berg aantrekken en een ietsje verscherpen en je krijgt een totaal andere (betere) foto's.
                        Groetjes

Comment

Er zijn maar 2 foto's meer maar ik moet plaatwerker volgen hierin. Zeker de Z/W meer contrast en verscherpen.
                          Photography is an art of observation.

Comment

Working...
                          X