Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Niet zo ongeduldig hé !
We moeten het eten bereiden, opeten, borden weer schoon de kast in en dan nog koffie.
Misschien zelfs nog sociaal contact met de partner die een heel andere hobby heeft dan de fotografie ...
Het is beter om geen drie heel verschillende onderwerpen in één topic te doen. Beter om
je tot één onderwerp of één foto te beperken. Die dan ook nog het mooist wordt
gepresenteerd op het midden van het scherm (centreren met het teksthulpmiddel).
Na deze preek:
#1 naar mijn gevoel niet voldoende scherp. Bij zoiets is het handiger om 'spotmeting' in
te stellen op de camera.
#2 een beetje flets. Zowel links als rechts is het histogram een beetje leeg maar dat kan
je corrigeren.
#3 geen duidelijk onderwerp of niet duidelijk genoeg gepresenteerd. Is het onderdeel
van een schietbaan of zijn er gaten geboord voor solitair levende insecten (bijen)? In dat
geval was het beter geweest een detailopname te doen.
Frokkel, ik zou dit niet mogen doen.
Als ik deze foto's vergelijk met je pareltjes van snoep en koffie, snap ik niet wat er bij deze fout gaat. Daar moet toch een reden voor zijn.
Ik kan niet anders dan plaatwerker zijn commentaar beamen.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
U ziet, echt een beginneling op gebied van dit soort foto's.
Zal nog maar wat lezen en oefenen om tot een beter resultaat te komen.
Hopelijk zijn mijn volgende reeks beter.
Alvast bedankt!
Echt Frokkel ik snap het niet. Wat jij binnen kan Mij lijkt dit veel moeilijker dan foto's buiten maken. Ik denk bij de eenden dat ze net buiten het bereik van je lens waren. Eens proberen als ze wat dichter zitten?
In elk geval de moed niet opgeven en veel foto's maken, je zal zien dat het beter zal worden Ik oefen zo veel mogelijk, met vallen en opstaan
Heb ondertussen al wel gemerkt dat je om vogels en ander wild te fotograferen minstens een 400mm nodig hebt, en een 500mm nog beter.
Weet ik weeral waar ik voor moet sparen
Pas de canon 70-300mm F/4-5.6 L IS USM gekocht,daar eerst mee gaan oefenen en dan zien we weer wel !!
Frokkel, eerste gemaakt met de 400mm vandaag. Ik verschiet er van hoe dicht je er nog bij moet zitten om ze groot genoeg te krijgen. Ik denk ook altijd dat ik er aan kan tot ik de foto dan zie Vorig jaar enkel met een zoem tot 200mm geoefend, het is telkens anders met een andere lens op. Je moet ondervinden wat kan en wat niet, deel van het leerproces denk ik.
het contrast tussen jouw koffiebonen en wat je hier nu plaatst is toch wel heeeeel erg groot hoor
Maar...niet opgeven...blijven oefenen...komt goed met tijd en boterhammen...tenminste als je niet te ongeduldig bent
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
De tweede vind ik mooi,maar heeft nog een beetje nabewerking nodig,benieuwd wat je hier zou kunnen uitkrijgen,zou beginnen met de bomen recht te plaatsen,dan eens het histogram bekijken en wat spelen met contrast en helderheid grtjs Francine
Zoals reeds door plaatwerker aangehaald moet je de levels (zowel links als rechts) in de histogram eens tot tegen de berg aantrekken en een ietsje verscherpen en je krijgt een totaal andere (betere) foto's.
Groetjes
Comment