ieder jaar bloemt dit plantje weer, en ja (voor de onverbeterlijke kloners): het stokje hoort erbij
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
orchidee
Collapse
X
-
-
Re: orchidee
jammer dat je flits zo te zien is.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Hij is mooi van kleur en is goed scherp,maar het stokje heeft hier toch geen meerwaaarde hoor (sorry maar kon het niet laten )Als je niet wil clonen,dan een beetje anders kadreren en je foto zal echt mooi wordenGrtjes FrancineZo veel mensen, zoveel meningen
Groetjes Francine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk berichtHij is mooi van kleur en is goed scherp,maar het stokje heeft hier toch geen meerwaaarde hoor (sorry maar kon het niet laten )Als je niet wil clonen,dan een beetje anders kadreren en je foto zal echt mooi wordenGrtjes Francine
Dank voor je reactie. Ik zocht naar een combinatie close-up + bokeh, en om dat te bekomen moest ik in tegenlicht wel invulflash zetten; Invulflash = reflecties.
Stokje of geen stokje, persoonlijke voorkeur waarschijnlijk? Om eerlijk te zijn heb ik er ook een versie van zonder, hoewel de eerste qua achtergrond mijn voorkeur heeft. Deze met natuurlijk licht tegen een neutrale backstage. Wat denk je?
Olympus E620 / Zuiko 50mm 2.0 macro/ EXIF: 0.8sec, f/13.0, ISO 100, 50mm
Study Photographs, not pixels! (Thom Hogan)
Olympus E620/EPL1/9-18mm/14-42mm/14-54mm/50mm2.0macro/40-150mm/70-300mm/Sigma 105mm2.8macro
Comment
-
Carl,
je zegt het min of meer zelf de tweede bloem op de eerste achtergrond.
Volg Bouk een beetje wat betreft de flits in de stengel...
Maar ik weet echt niet of ik het zo veel beter zou doen hoor
Groetjes
MarcPerfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment
-
Hoi Carl, de tweede spreekt me minder aan vanwege gebrek aan diepte en dus statisch. De eerste kan me wel bekoren, natuurlijk en goede compo. Vind dat de compo iets heel speciaals uitstraalt. Spijtig van de reflectieKunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk berichtHoi Carl, de tweede spreekt me minder aan vanwege gebrek aan diepte en dus statisch. De eerste kan me wel bekoren, natuurlijk en goede compo. Vind dat de compo iets heel speciaals uitstraalt. Spijtig van de reflectie
Mijn indruk ook: de tweede is net een illustratie uit een plantenboek.
Technisch goed genoeg, maar geen ziel. Dan nog liever het stokje en de reflectie!
Het blijft zoeken en proberen zeker?
C.Study Photographs, not pixels! (Thom Hogan)
Olympus E620/EPL1/9-18mm/14-42mm/14-54mm/50mm2.0macro/40-150mm/70-300mm/Sigma 105mm2.8macro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk berichtCarl,
je zegt het min of meer zelf de tweede bloem op de eerste achtergrond.
Volg Bouk een beetje wat betreft de flits in de stengel...
Maar ik weet echt niet of ik het zo veel beter zou doen hoor
Groetjes
Marc
Het blijft zoeken naar de goede combinatie onderwerp-achtergrond.
Gelukkig moet ik er ook "niet van eten"
groeten
C.Study Photographs, not pixels! (Thom Hogan)
Comment
Comment