Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Helaas, ik vind dit geen geslaagde foto.
Zowat alle aandacht wordt naar die kleurige dingen gezogen.
En dat is een vrij banaal kunstwerk dat het van haar esthetiek moet hebben, en met zeer weinig inhoud. Eerder bedoeld als een soort landmark waarschijnlijk.
Kunstwerken, zelfs een beeld van Rodin, zijn steeds te vermijden in de fotografie, omdat je eigenlijk de kunst van anderen gaat reproduceren, terwijl de fotografie de kunstvorm moet zijn.
In dat opzicht vind ik dat je veel meer kan doen met die gevelrij op de achtergrond.
Maar jammer genoeg ligt die in de schaduw.
Iets later op de dag terugkomen en ze ligt in de zon.
afstand nemen, frontaal fotograferen, dat kan al iets opleveren.
De bus staat er voor spek en bonen bij.
Wat is voor jou de betekenis van deze bus in de foto?
Ze is trouwens onscherp door de beweging.
Een goed punt: ik zie dat je aandacht aan de compositie hebt geschonken.
(Maar het onderwerp kon dus beter).
Ik hoop dat je wat hebt aan deze bedenkingen.
wat was overigens de opdracht voor deze foto?
Ik vind deze foto een heel mooie,zeer mooi hoe de lijn in de hoek vertrekt en ons meeneemt naar het centrale gedeelte van de foto waar de bus passeert met wat bewegingsonscherpte, mooi gedaan vind ik Grtjes Francine.
Kunstwerken, zelfs een beeld van Rodin, zijn steeds te vermijden in de fotografie, omdat je eigenlijk de kunst van anderen gaat reproduceren, terwijl de fotografie de kunstvorm moet zijn.
Knappe opmerking en ik ben het daar volledig mee eens. Het is slechts zelden dat een foto van een kunstwerk mij kan bekoren... Tenzij je er dan op jouw beurt weer creatief kan mee omspringen en het in een groter geheel kan zetten...
Ik vind de foto wat flauw van kleuren en er ligt een algemeen onscherpe indruk op...
Je lijnenspel is wel in orde!
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Knappe opmerking en ik ben het daar volledig mee eens. Het is slechts zelden dat een foto van een kunstwerk mij kan bekoren... Tenzij je er dan op jouw beurt weer creatief kan mee omspringen en het in een groter geheel kan zetten...
Ik vind de foto wat flauw van kleuren en er ligt een algemeen onscherpe indruk op...
Je lijnenspel is wel in orde!
Kon het er niet meer mee eens zijn.
Gevoel voor compo is er wel iig... wel zorgen voor wat meer contrast.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
De meningen zijn verdeeld...
Mijn mening sluit aan bij die van Control-Z..
De gekleurde palen storen eerder, ook al was het de bedoeling dat zij een deel van het 'onderwerp' waren. En de bus die er door rijdt stoort me ook een beetje.
Misschien was het de bedoeling... maar bij mij komt het eerder over alsof hij er toevallig mee opstaat.
Voor mij is de kleur ook te 'flets'
Maar hier zie je nog maar eens hoe veel persoonlijke smaak hier aan te pas komt.. de ene vind hem zeer goed, de andere wat minder!
Ohja, ik ben ook van mening als je dan echt de gekleurde palen wil fotograferen dat je dichter moet gaan.
Ik denk dat je er zo iets 'kunstzinniger' uit kan halen...
Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij...... Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!
Iedereen bedankt voor de commentaar zowel voor de positieve als minder positieve.
De opdracht was lijnen en kleuren
Heb update bijgevoegd en zelfde onderwerp met ander standpunt maar daar is de compositie niet zo goed
Renée,
de meningen lopen hier wel heel ver uiteen.
Bij de tweede vind ik de belichting beter dan op de eerste.
En bij alle drie groeit er lelijk straatmeubilair uit de zuilen. (openbare lamp)
Wat zeker positief opvalt is de lijn die het muurtje volgt en hoe jij dat in beeld gebracht hebt.
Ze zijn helder en scherp...(dat kan ik nog niet van al m'n foto's zeggen )
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment