Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beachy Head

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beachy Head

Tijdens een motorritje in East Sussex. Als je googled op de titel ga je zien dat het blijkbaar iets is zoals de "Graslei" in Gent...niet qua uitzicht, maar...ontelbare keren gefotografeerd.
    De begroeiing op de platte vlakken verschilt enorm van kleur naargelang het seizoen.

1/200s - f10 - iso100 - 75mm

Deze kliffen hebben ook een trieste reputatie...
    bij de laatste passage werden we geconfronteerd met een rondrijdende
    priester - met dienstwagen - om depressieve lui op betere gedachten te brengen...

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Re: Beachy Head

Dit is een mooie, prachtige kleuren en goede compositie, misschien de wolken een ietsje doordrukken.
    Niet springen Brombeer.
    Photography is an art of observation.

Comment

wat een prachtige foto
      grt Rosie
      GROETJES ROSIE
      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Mooie foto, en de twee mensen (die nog niet gesprongen waren) maken het af.
        Flickr

Comment

Een prima foto van een spectaculair uitzicht en die dan inhoudelijk nog wat menselijks meedraagt De priester heeft jou toch kunnen overtuigen anders hadden we je knappe opnames (tot nu toe) moeten missen - en interessante mensen mis ik niet graag
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Zowat 10jaar terug ben ik er daar ook vanaf gesprongen....maar 'k heb wel m'n parachute gebruikt.
            Inderdaad eem mooie plaats en ontelbare keren gefotografeert, en dat heb jij ook zeer mooi gedaan
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ja lap....'k zie het al...we hebben weer lol hé

Zelfmoorden (Bron Wikipedia)

Sinds de 15e eeuw is Beachy Head berucht om het feit dat veel mensen het als locatie kiezen om zelfmoord te plegen. Naar schatting vinden er zo’n 20 zelfmoordpogingen per jaar plaats.[6] Mede hierom is een speciaal team opgericht, de Beachy Head Chaplaincy Team, dat geregeld in de omgeving patrouilleert om potentiële springers tegen te houden.

Tussen 2002 en 2005 nam het aantal zelfmoorden nog toe, maar in 2006 werd voor het eerst een vermindering waargenomen.[7] Dit werd toegeschreven aan het succes van het Chaplaincy Team.[7][8]

@Pixxel: vond de hemel ook wat zwakjes...maar blijkbaar verkeerde technieken toegepast. Doorgedrukt à 20%, en snuifje tonemapping er boven op ...Al wat meer was leverde veel storende ruis op.

Bedank Rosie.

@Saintlambert: het koppeltje is me voorbijgewandeld en blijkbaar was hun liefde voor elkaar niet "onmogelijk" (Kort voor de tweede keer dat we daar passeerden - 2e jaar - was er nog maar een jong moedertje gesprongen die net haar twee kindjes verloren had...)'k Bespaar je de details want is hier tenslotte een fotoforum hé

@Raymond: Merci. Toer nog veel te graag rond met m'n Anaisje. En hebben wel degelijk praatje gemaakt met die meneer...doen prachtig werk.

Toevoeging: inderdaad Saphi er wordt ge-skydived en je weet dan best hoe mooi het daar is.

groetjes
              Marc
              Last edited by Brombeer; 20 februari 2011, 16:20. Reden: Toevoeging
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Mooi hoor Brom
                Ik dacht wel na over dat moedertje
                Is dit in België
                En is Anaisje je vrouw
                ben niet nieuwsgierig hoor , maar ik weet graag alles
                grt,
                Pimpeltje
                Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                Pimpel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
                  Is dit in België
                  Pimpeltje, ik wou dat het waar was; zo'n mooi stukje ongerepte natuur... zucht (Heel veel vogels om te fotgraferen, zelfs ook zeehondjes)
                  ...maar 't is aan de zuidkust van Engeland, nabij Eastbourne, East Sussex.

de antwoorden op de meer intiemere vragen laat ik aan Brombeer zelf over...
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Knappe compositie met mooie kleuren
                    imho idd wolkjes een beetje doordrukken als het kan
                    pitteljon.be
                    The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

Comment

knappe plaat zulle
                      eos 600 d
                      lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Ik huiver bij het zien van de hoogte, maar zeer mooie opname hoor
                        Groetjes
                        Renée

Comment

Knap beeld

gr,
                          canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Heel knappe Marc! Ik krijg het gevoel bijna of ik er echt sta (maar dan niet om te springen natuurlijk )

Tom
                            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                            Mijn Website

Comment

Heel mooie foto met een prachtig uitzicht. De mensen tonen hoe imposant dit landschap is... Dit zou ik wel eens in levende lijve willen zien!
                              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Working...
                              X