Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Emeline
Collapse
X
-
-
Re: Emeline
Erik3,
Vind dit een mooie foto
Voor mij persoonlijk stoort de lege ruimte links van het model niet.
@plaatwerker: Als het model nu "aanzet" gaat ze niet onmiddellijk in de richting gaan waar ze naar kijkt. Dus...heeft ze ruimte genoeg om een stap vooruit te zetten. Maar dat is maar één visie...denk dat er meerdere mogelijk zijn
Groetjes
MarcPerfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erik3 Bekijk berichtBedankt voor de commentaren...
De compo... wel daar hou ik van, oubollig of niet...Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtHet lichaam is gericht naar links, de blik naar rechts.
Moet je dan links of rechts ruimte houden?
Of maar gewoon kiezen voor een vierkante uitsnede als compromis?
Foto bevriest een moment. Zo zou ze naar links (vooruit) aan't bewegen zijn en plots haar aandacht getrokken worden door iets waardoor ze opzij kijkt.
(Niks belet natuurlijk om voor de vierkant crop te gaan)
Mooie foto, mooi belichtNikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
Comment
-
een mooie dromerige plaat, mist mss wat aan scherpte maar dit draagt dan weer bij aan het dromerige
groetjes
renske
Comment
-
Mijn excuses G.R., 't is helemaal niet mijn bedoeling om harde taal te gebruiken, sorry als het zo overgekomen is...
maar de opmerking "oubollig compositie" begrijp ik gewoon niet omdat ik niet weet wat 10 of 20 jaar geleden gangbaar was en ook niet kan zeggen wat nu de tendens is...
Een vierkante uitsnede is ook mooi, maar als ikzelf mag kiezen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk berichtHola, krachtige taal. Wel, ik hou ook van de compo maar niet van de stand van de ogen. ...
Dan wordt het weer zo'n prentje als zo vele.
Juist deze blik trekt de aandacht.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erik3 Bekijk berichtBedankt voor de commentaren...
De compo... wel daar hou ik van, oubollig of niet...
oubollige achtergrond. Of dit beter moeten uitleggen. Want daar kan je natuurlijk geen
kant mee uit.
En dat kan niet de bedoeling zijn van een commentaar (een mening.)
Eigenlijk wou ik gewoon zeggen dat de achtergrond een beetje photoshop van een jaar
of 10 geleden lijkt. Dat is mijn gevoel.
Wellicht had ik het beter gehad over een weinig boeiende achtergrond, of een te grijze
achtergrond, of een te veel aan achtergrond. Bedek met een hand de linkerhelft van de
foto en je hebt, mijn inziens, een veel krachtiger portret, terwijl ik vind dat het meisje
er nu in verloren gaat.
Dit is slechts één mening, gegeven op een foto die ik best wel mooi vind.
Comment
-
-
Stel je voor: je bent in gesprek met iemand. En die zit heel de tijd over je schouder naar iets te staren, waar jij dus zonder omdraaien niet naar toe kan kijken. Dat werkt irritant, niet?
Ik zeg niet dat de jongedame irritant in beeld staat of is. Maar ik zie het zo: ik sta in communicatie met de foto, dan vind ik het jammer dat een blik afgewend wordt naar iets dat buiten de foto moet liggen. Haar links in de foto plaatsen is een -gedeelde- oplossing, want dan krijg je als kijker iets van het veld waarin ze kijkt.
Nu is het ook wel zo dat de verdraaide stand van de ogen ietske teveel oog-wit laat zien. En zien we niet allemaal graag oogskens bij portretten?
Dus de "ik kijk ergens heen"-blik kan best, maar dan niet te ver buiten het kader...
Scherpte had ook ietske beter gemogen, vooral de ogen dan.
Comment
-
Ik vind hem heel mooi zoals hij is,zou hier niets aan veranderen hoorGrtjes Francine
Zo veel mensen, zoveel meningen
Groetjes Francine
Comment
Comment