verwijderd
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
wat is dat tussen de wolken ?
Collapse
X
-
-
Last edited by maestro; 18 februari 2011, 10:01.Can't go to sleep, clowns are going to kill me !
Olympus E-PL2 + 14-150.
-
Re: wat is dat tussen de wolken ?
Oorspronkelijk geplaatst door maestro Bekijk bericht
grtjes
Comment
-
Volgens mij heeft het idd iets te maken met de plasmawolk.
Of een ander weerkundig fenomeen waardoor het licht gebroken wordt...In het juiste licht en op het juiste moment is alles bijzonder.
Nikon D90 - 18-105mm f3.5-5.6 - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 -SB-600
Comment
-
Vergeet maar snel dat dit een noorderlicht foto is. Op zich wel spectaculair vastgelegd, maar niets meer of niets minder dan een regenboog. Diffractie van licht door een nevel (water in fijne druppeltjes => wolk). Je kan dit perfect nabootsen met een plantenspuit/tuinslag en een streepje zonlicht. Mooie foto welmisschien dat 1/3 eraf onderaan (tot ongeveer 1cm onder de eerste kleurenpartij) de foto meer laat uitkomen.
groeten
Maarten
Comment
-
-
prachtig
en blij dat je ons dat laat zien, het is zo als we rond ons kijken of omhoog zoals jij nu,
zien we mooie dingen, en weten dat er mensen zijn die dat niet zien.
grt RosieGROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
Comment
-
Da's een bijzon of parhelium.
Heeft niets te maken met plasmawolken. Bijzonnen komen relatief vaak voor en eenmaal je het fenomeen kent zal je ze ook meer zien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parhelium
Comment
-
Doet me denken aan een "haalo" of zoiets maar is het niet. Goed gezien Bibber, ik dacht tot heden dat ik alleen luchtfenomenen zag (en dat geloven ze dan niet) maar nu krijg ik versterking
Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
we leren hier heel wat bij met jou foto,heel mooi weergegeven hoorGrtjes Francine
Zo veel mensen, zoveel meningen
Groetjes Francine
Comment
-
Comment