Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooie opname , ik zou wel een andere uitsnede maken (boven en rechts afsnijden) zodat de spreeuw minder centraal komt te staan, misschien nog een tikje meer contrast toevoegen.
grts
Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
bedankt maar, auto WB of niet?
overbelicht of niet?
welke tijd genomen?
JPG of RAW?
resolutie?
toch allemaal info die belangrijk zou kunnen zijn om de oorzaak van dat blauw te achterhalen.
grt,bouk.
bedankt maar, auto WB of niet?
overbelicht of niet?
welke tijd genomen?
JPG of RAW?
resolutie?
toch allemaal info die belangrijk zou kunnen zijn om de oorzaak van dat blauw te achterhalen.
grt,bouk.
das een hele boterham bouk, ik ben maar een beginnerke hé
WB is automatisch
vorige woensdag om 16h10
jpg
10.000 pix
hopelijk weet je hier al iets meer mee
mvg grtjes
das een hele boterham bouk, ik ben maar een beginnerke hé
WB is automatisch
vorige woensdag om 16h10
jpg
10.000 pix
hopelijk weet je hier al iets meer mee
mvg grtjes
OK:
als het op je toestel zit, zet hem dan op RAW ipv JPG.
kan je de witbalans ( die nu op auto stond) makkelijker aanpassen, om wat meer reëelere kleuren te bekomen.
je bent een beginner schrijf je (die al een paar jaar mee leest?), met welke lens geschoten, ik lees op 500mm.
is dat een prime of een gepimpte lens?
grt,bouk.
OK:
als het op je toestel zit, zet hem dan op RAW ipv JPG.
kan je de witbalans ( die nu op auto stond) makkelijker aanpassen, om wat meer reëelere kleuren te bekomen.
je bent een beginner schrijf je, met welke lens geschoten, ik lees op 500mm.
is dat een prime of een gepimpte lens?
grt,bouk.
Hij staat op jpg omdat ik geen programma heb om met RAW te werken.
Genre PS en consoorten heb ik dus niet.
Mijn lens is een sigma 50-500
Een prime is momenteel niet voor mijne portemonnee
Comment