Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Vind ze beide heel mooi Rosie,mooie compo,en mooi beeld met de weerspiegeling in het water.Ik heb echter de indruk dat foto 2 een beetje overbelicht is,ik zeg niet dat het zo is,t"is precies op het randje,je moet eens je histogram nakijken.Je kunt de foto ook nog wat verbeteren denk ik door een beetje selectief uit te lichten in PS of een ander programma.Ik denk daarbij aan de schaduwen op je voorgrond en het water iets te verdonkeren.Zo'n mooie beelden zijn het waard om er het allerbeste uit te halen Grtjes Francine
bedankt voor jullie mening ,
heb is aan het proberen geweest de tweede foto wat te verbeteren, maar alleen geraak ik er niet uit, en zou het maar erger maken , hopelijk komt het nog met de tijd grt Rosie
GROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
1 is voor mij te druk maar 2 is een goeie al zou ik hem verder croppen om de schapen meer op de voorgrond te brengen. Ook eens rechtzetten (de schapen rollen er zo af)
In 2 de hooglichten en schaduwen beetje bijwerken.
Twee heel mooie beelden die inderdaad enige nabewerking nodig hebben.
In de eerste zou ik je achtergrondlaag dupliceren en de copie ervan wat onderbelichten en contrast toevoegen. Dan met een gommetje de randen va je foto die van belichting behoorlijk goed zijn terug tevoorschijn toveren...
Bij foto 2 zou ik al eens beginnen met m gewoon effe recht te zetten. Dan zal er niet veel meer moeten gebeuren denk ik.
Maar nogmaals, ik vind het twee mooie beelden!
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Comment