Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een reus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een reus

Ik plaats deze gewoon om even inhoudelijk te bekijken.
    's Werelds grootste mobiele kraan in aanbouw. Binnenkort gaan ze die giek omhoog trekken en de zaak eens testen. Hijscapaciteit 4200 ton op 40 meter. De giek heeft ongeveer de lengte van een voetbalveld.

Ietsje zwaarder dan deze van GR
    Photography is an art of observation.

Re: Een reus

inhoudelijk: het is in de eerste plaats een documentaire foto.
    esthetisch vind ik ze zeer geslaagd door het gekozen camerastandpunt.

Comment

Dat wordt een machtige machine. Mobiel? Die komt toch ook niet makkelijk op alle plaatsen. Goeie documentaire vastlegging. Ik kijk uit naar een foto als die compleet af is.
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Pixxel,

als ik dergelijke zaken zie, zowel in het echt als op foto ben ik altijd gefascineerd door de knappe "bollen" die er achter zitten.
        Zoals Control-Z zegt: een foto die informatie weergeeft.
        Van mij mag je er gerust een serietje van maken want zou ook eens graag zien hoe ze zich voortbeweegt en het huis waarin het hart van de machine zit...
        Mooie foto

Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Een serietje was inderdaad wenselijk! Het onderwerp spreekt me sterk aan, hongerig naar meer!

Kleine tip: om grootstheids van het geheel uit te drukken is het leuk als je een referentie hebt. Daarmee bedoel ik bv: in een berglandschap zal je grootsheid pas goed kunnen uitdrukken als je bv. een persoon, een auto of een andere herkenbaar onderwerp in je landschap plaatst. Dan komen dimensies pas echt goed uit. Die ladder is voor mij persoonlijk net iets onvoldoende.

Wat misschien ook leuk is: zelfde compositie, maar er net bij staan en inflitsen: je flitslicht haalt het einde niet... kan mooie beelden opleveren
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Hij is het nog niet hé Pixxel, maar gaat het worden Weet je wat ik nu zo interessant vind aan je foto, die trouwens perfect is, dat is die spanning tussen het gevaarte en de hoogspanning (mast), bedoel inhoudelijk een hoogstandje (topper)
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Bedankt voor de reacties. Jullie moeten wel begrijpen dat ik geen toegang tot het bedrijfsterrein heb waar men dit monster aan het monteren is. De foto is genomen vanop een verhoging buiten de omheining. Maar ik doe men best.
              Photography is an art of observation.

Comment

Working...
              X