Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lijntjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lijntjes

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: lijntjes

    Bommasien,

    nu zou je toch al moeten weten hoe je hem op 900 pix moet zetten hé
    Ik vermoed dat het om schatjes van patatjes gaat maar had liever meer schertediepte (dof) gezien.

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: lijntjes

      Hallo,

      Brombeer heeft gelijk

      1) mag groter ...'t is vervelend om steeds die electronische microscoop te moeten instellen

      2) Scherpte (diepte) : Ik zie niet echt waarop je scherp gesteld hebt (grootte van de foto ???) maar deze kon zeker meer scherptediepte gebruiken... (Kleiner diafragma gebruiken (groter F-getal)

      Laat ook de exif gegevens van je foto staan...dan kan er door de meer ervarenen beter uitleg gegeven worden over wat er de mist in ging ...en zo leren we er allemaal van

      Groeten,

      Laurent
      We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

      Comment


      • #4
        Re: lijntjes

        Lijnen in landschappen doen het altijd goed, he? Ook hier!
        Maar dan moet de compositie er ook naar zijn en moet je het "met andere ogen" bekijken. De architekturale (jaja, kheb het nu zelf uitgevonden ) lijnen: vanwaar vertrekt een lijn, tot welk punt, hoe zorg je voor meer diepte (want het is wat vlak) in je lijnen, hoe moeten de lijnen parallel lopen,... enfin, allemaal zo'n zaken.
        Op het gevoel af, lijkt me dit vrij lukraak gedaan te zijn. Terwijl je met een goed uitgekiende crop in combinatie met wat lenscorrectie dit al tot een goed eind kan brengen.

        Tweede aspect: je belichting. Iedereen smelt weg van een mooie belichting... al is deze hard of zacht, maakt op zich niet zoveel uit... maar een vlakke belichting zal ook het aanzien van deze foto vlak maken.

        Je scherpte zit ook niet optimaal, misschien door de kleine posting?
        Persoonlijk zou ik wat meer in kikkerperspectief gewerkt hebben, met m'n neus op het begin van de eerst rij patatjes, een gemiddeld diafragme, ongeveer een f6.3 - f8 en het gezichtsveld zo dat je bijna het einde van de lijnen vasthebt.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: lijntjes

          Oei, dacht dat die lijntjes daar klaarlagen voor een onvervalste Hollywood snuif party.

          Comment


          • #6
            Re: lijntjes

            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            Lijnen in landschappen doen het altijd goed, he? Ook hier!
            Maar dan moet de compositie er ook naar zijn en moet je het "met andere ogen" bekijken. De architekturale (jaja, kheb het nu zelf uitgevonden ) lijnen: vanwaar vertrekt een lijn, tot welk punt, hoe zorg je voor meer diepte (want het is wat vlak) in je lijnen, hoe moeten de lijnen parallel lopen,... enfin, allemaal zo'n zaken.
            Op het gevoel af, lijkt me dit vrij lukraak gedaan te zijn. Terwijl je met een goed uitgekiende crop in combinatie met wat lenscorrectie dit al tot een goed eind kan brengen.

            Tweede aspect: je belichting. Iedereen smelt weg van een mooie belichting... al is deze hard of zacht, maakt op zich niet zoveel uit... maar een vlakke belichting zal ook het aanzien van deze foto vlak maken.

            Je scherpte zit ook niet optimaal, misschien door de kleine posting?
            Persoonlijk zou ik wat meer in kikkerperspectief gewerkt hebben, met m'n neus op het begin van de eerst rij patatjes, een gemiddeld diafragme, ongeveer een f6.3 - f8 en het gezichtsveld zo dat je bijna het einde van de lijnen vasthebt.
            Een reactie waar we allemaal veel kunnen uit leren,bedankt Vinnydizzy Grtjes Francine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

            Comment


            • #7
              Re: lijntjes

              Goed lezen wat Vinnydizzy zegt,en blijven proberen maar,succes bij een volgende poging Grtjes Francine
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

              Comment


              • #8
                Re: lijntjes

                Bedankt voor jullie leerzame reacties
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment

                Working...
                X