Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oradour-sur-Glane

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oradour-sur-Glane

    Genomen op vakantie in Oradour-sur-Glane een dorp in Frankrijk dat tijdens WOII totaal is verwoest met verlies van 642 levens. Niet echt een vrolijke foto.
    Graag commentaar.
    Groetjes,
    Sabrina



    Nikon D70 AF-S Zoom-Nikkor 18-70mm
    ISO 200
    70mm
    0 EV
    f/5
    1/60
    NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

  • #2
    Re: Oradour-sur-Glane

    Het is een mooie foto op zichzelf.

    Maar ik vind dat de foto niet weerspiegeld welke verschrikkelijk tafereel zich daar heeft afgespeeld.
    Je ziet er niet het spoor van vernieling, je ziet een spoor van het MENSdom en niet van het mensDOM.


    Groeten,

    Laurent
    We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

    Comment


    • #3
      Re: Oradour-sur-Glane

      Oorspronkelijk geplaatst door Barkingfangio Bekijk bericht
      Het is een mooie foto op zichzelf.

      Maar ik vind dat de foto niet weerspiegeld welke verschrikkelijk tafereel zich daar heeft afgespeeld.
      Je ziet er niet het spoor van vernieling, je ziet een spoor van het MENSdom en niet van het mensDOM.


      Groeten,

      Laurent
      Daar heb je inderdaad gelijk in Laurent.
      NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

      Comment


      • #4
        Re: Oradour-sur-Glane

        Vind dat je mooi licht hebt in je tafereel, je scherpte zit goed...en de rest werd door Barkingfangio gezegd.
        Je zult toch wel zeker foto's genomen hebben van de kerk en de oude auto's die nog her en der staan ?

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Oradour-sur-Glane

          Zoals Barkinfangio opent zitten we dadelijk in de sfeer ! Een beetje meer contrast zou je foto ook ten goede komen denk ik. Allee, de volgende
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Oradour-sur-Glane

            Met het verhaal erbij is dit een ijzersterke foto. Alsof de tijd heeft stilgestaan en toch
            alles is blijven verder roesten zonder mensenhanden om het op te blinken. Het is zo
            onschuldig, bijna banaal, edoch ontroerend.

            Comment


            • #7
              Re: Oradour-sur-Glane

              Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
              Je zult toch wel zeker foto's genomen hebben van de kerk en de oude auto's die nog her en der staan ?

              Groetjes
              Marc
              Amaai nog niet, ik heb daar massa's foto's getrokken (zoals iedereen die daar komt denk ik).
              Je kan daar uren rondlopen. Eerst stil omdat ik zo onder de indruk was. Dan proberen alles in beeld te brengen want ik vond dat iedereen dat moet gezien hebben. En dan terug stil en nederig rond wandelen.

              Aan iedereen bedankt voor de reacties
              NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

              Comment

              Working...
              X