Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 lessen foto bewerking gehad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3 lessen foto bewerking gehad


    Dit is de eerste foto na les gekregen te hebben met foto bewerking

    FOTO 2 als pano

    Nu met Stukje meer lucht !!!!

    bedankt voor het kijken
    grt,
    Pimpeltje
    Last edited by Pimpeltje; 11 februari 2011, 12:53.
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

  • #2
    Re: 3 lessen foto bewerking gehad

    Mss is het handig dat je ook vertelt wat je precies bewerkt hebt.

    Ik vind het in ieder geval sfeervolle foto's!
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

    Comment


    • #3
      Re: 3 lessen foto bewerking gehad

      Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
      Mss is het handig dat je ook vertelt wat je precies bewerkt hebt.
      tja... lijk mij ook.
      een stukje eraf halen heb je toch geen 3 lessen voor nodig.
      ga voor de eerste opname, al mag daar wel een stukje van de bovenkant af.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: 3 lessen foto bewerking gehad

        Pimpeltje t'is mooi hoor,vooral mooi van kleur ,maar wat ik spijtig vind,is je felle uitgebrande zonnetje, dat is jammer.Maar dat is ook niet zo simpel te fotograferen he!Ik kijk al uit naar je volgende bewerkte foto's hoor Grtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

        Comment


        • #5
          Re: 3 lessen foto bewerking gehad

          Pimpeltje,

          3 lessen om een foto te croppen.......je bent dan nog een grotere ramp dan mij in fotobewerking (Ik had maar 2 lessen nodig)

          Voor mij foto 1 met een beetje minder lucht of foto 2 met een beetje meer lucht.

          De zon staat er inderdaad nogal FEL op.... maar voor een keer dat hij schijnt ga ik er niet moeilijk over doen. Liever een felle zon dan een zachte regen

          Groeten,

          Laurent
          We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

          Comment


          • #6
            Re: 3 lessen foto bewerking gehad

            Aha, foto 1 is dan het origineel en foto 2 de bewerkte versie???
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

            Comment


            • #7
              Re: 3 lessen foto bewerking gehad

              Pimpeltje,

              ik ben jaloers van de "gretigheid" waarmee jij nieuwe zaken opneemt...
              Ik vind dit ook een mooie bewerking.
              Anderzijds...zou ik hier toch graag van de "gevorderden" horen hoe je het zonnetje minder fel krijgt, zonder de rest van de foto al te veel te beinvloeden...(ik heb het daar ook altijd moeilijk mee in mijn foto's) Liefst zonder al te veel ps. Of...kan het enkel maar via ps?

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: 3 lessen foto bewerking gehad

                Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Pimpeltje,

                Anderzijds...zou ik hier toch graag van de "gevorderden" horen hoe je het zonnetje minder fel krijgt, zonder de rest van de foto al te veel te beinvloeden...(ik heb het daar ook altijd moeilijk mee in mijn foto's) Liefst zonder al te veel ps. Of...kan het enkel maar via ps?

                Groetjes
                Marc
                zou ik ook graag eens weten, want is niet evident...
                Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: 3 lessen foto bewerking gehad

                  Toffe foto (vooral de pano) gemaakt... alleen die witte vlek...
                  Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                  Aha, foto 1 is dan het origineel en foto 2 de bewerkte versie???
                  Dat is wellicht niet zo... maar spot niet te snel: ik geef opleiding op software en er zijn in mijn publiek ook mensen die me vragen: "De Windows Verkenner, wat is dat?" Als je van ver moet komen duurt het wel wat langer voor je een perfect bewerkte foto kan afleveren. Ik wou dat ik het zelf kon... of zoals je handtekening over zelfkennis zegt... .
                  Brombeer's eerste zin in zijn reactie is er knal op!
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

                  Comment


                  • #10
                    Re: 3 lessen foto bewerking gehad

                    Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                    Toffe foto (vooral de pano) gemaakt... alleen die witte vlek...

                    Dat is wellicht niet zo... maar spot niet te snel: ik geef opleiding op software en er zijn in mijn publiek ook mensen die me vragen: "De Windows Verkenner, wat is dat?" Als je van ver moet komen duurt het wel wat langer voor je een perfect bewerkte foto kan afleveren. Ik wou dat ik het zelf kon... of zoals je handtekening over zelfkennis zegt... .
                    Brombeer's eerste zin in zijn reactie is er knal op!
                    Dat was niet als spot bedoeld hoor... Sorry als dat zo overkomt. Maar, ik meende uit de reacties te kunnen opmaken dat de bewerking erin bestond om een pano te maken van de eerste foto. Zou toch kunnen? Als Pimpeltje 3 lessen gekregen heeft over fotobewerking, zal dit wellicht toch één van de dingen zijn die ze gezien heeft? Je hoeft daarom toch niet alles in eens toe te passen?

                    Trouwens ik heb zelf 2 jaar fotoshop gevolgd (PSE7). Het is al een tijd geleden en nu heb ik PSE9. Ik moet zeggen dat die overgang nu ook niet zo evident is. 'k Heb wel nog niet veel tijd gehad om ermee te werken, maar een aantal zaken vind ik toch niet zomaar terug...

                    PS: maak je maar geen zorgen over mijn zelfkennis: kan vrij goed inschatten wat ik kan en vooral wat ik nog niet kan! Vandaar ook dat ik deze handtekening zeer toepasselijk vind
                    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: 3 lessen foto bewerking gehad

                      Toen ik eenmaal zelfkennis had wist ik dat dat ook niet wijs was. (Doordenkertje.)

                      Hier ga ik voor de eerste foto. Met de grote, open lucht die de foto niet alleen laat ademen
                      maar er tevens sfeer en leven in brengt. Zo zie ik het graag.
                      Ik vind dan ook dat er vaak te veel de raad wordt gegeven om te croppen. Maar het staat
                      iedereen natuurlijk volkomen vrij om het volstrekt oneens met me te zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 3 lessen foto bewerking gehad

                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Toen ik eenmaal zelfkennis had wist ik dat dat ook niet wijs was. (Doordenkertje..


                        Ik vind de eerste versie ook de mooiste, aangezien de kleuren mooier zijn. Maar, ook de pano vind ik niet mis!
                        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: 3 lessen foto bewerking gehad

                          Hier ga ik voor de eerste foto. Met de grote, open lucht die de foto niet alleen laat ademen
                          maar er tevens sfeer en leven in brengt. Zo zie ik het graag.
                          Zo denk ik er hier ook over. De kleuren op foto 1 voelen ook warmer aan dan in 2.
                          Dat Pimpeltje een vlijtig bijtje is kan niet ontkent worden
                          Die zon is voor de meesten wel een probleem denk ik.
                          Al bij al een mooie Pimpeltje
                          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 3 lessen foto bewerking gehad

                            Ik heb nog wat nagedacht over de felle, uitgebrande zon. Deze 2 mogelijkheden komen bij mij op:
                            - wachten totdat de zon minder fel is.
                            - negatieve belichtingscompensatie

                            Het kan zijn dat ik er compleet naast zit, want ik ben slechts een beginner... Misschien kunnen de gevorderde fotografen nog even hun zeg hierover doen.
                            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: 3 lessen foto bewerking gehad

                              ik probeer veel te leren en te onthouden van de reacties, zelf als tje vind ik de foto's mooi en kies ook voor de eerste, mooi gewerkt
                              grt Rosie
                              GROETJES ROSIE
                              Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                              panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                              Comment

                              Working...
                              X