Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 lessen foto bewerking gehad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 3 lessen foto bewerking gehad

    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Toen ik eenmaal zelfkennis had wist ik dat dat ook niet wijs was. (Doordenkertje.)

    Hier ga ik voor de eerste foto. Met de grote, open lucht die de foto niet alleen laat ademen
    maar er tevens sfeer en leven in brengt. Zo zie ik het graag.
    Ik vind dan ook dat er vaak te veel de raad wordt gegeven om te croppen. Maar het staat
    iedereen natuurlijk volkomen vrij om het volstrekt oneens met me te zijn.
    Boem erop ! Zelfde denkpiste en bevinding ! De eerste is een prachtig plaatje Pimpeltje, de kleuren staan hier ook correct in balans en dit is in de pano niet het geval. Net zoals Doudeke nu aanhaalt heb ik dit ook al af en toe in vraag gesteld betreffende dat "croppen" en zelfs het cloonen (knippen, plakken en poetsen weet je wel) Het zonnetje kan wel wat gemilderd worden, apart en zonder omgevingsbeïnvloeding
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #17
      Re: 3 lessen foto bewerking gehad

      G.R. schreef:
      Het zonnetje kan wel wat gemilderd worden, apart en zonder omgevingsbeïnvloeding
      Euh....Raymond,

      je moet je niet gehinderd voelen hoor Tenzij het natuurlijk een eeuwenoud familiegeheim betreft

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #18
        Re: 3 lessen foto bewerking gehad


        Hallo allemaal .
        Ik heb nu even de tijd genomen om na te denken over alle antwoorden
        Eigenlijk ben ik een beetje trots op mijn bewerking
        Om wel deze reden , als ik een foto bewerkte dan verpeste ik hem meest al door te veel dit en te veel dat en nu hebben jullie alleen maar de crop ontdekt dus ik ben in iedergeval geslaagd met mijn missie en volgende week weer 3 lessen !!!
        Het zonnetje wat uitgebrand is kan je zomaar niet weg werken , en zoals Nelita schrijft , gewoon wachten tot hij wat lager staat tot hij bijna de rand raakt waar hij achter weg zakt ,

        Dit zonnetje is van de zelfde avond alleen lager en hier door veranderen ook de kleuren
        Bedankt voor alle fijne en lieve reacties
        grt,
        Pimpeltje
        Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
        Pimpel

        Comment


        • #19
          Re: 3 lessen foto bewerking gehad

          Pimpeltje,

          Met welk pakket en welke versie van fotobewerking heb je de bewerkingen gedaan ?
          Ik ben nl. van plan om ook wat lessen te gaan volgen, maar ben er nog niet uit wat het gaat worden.
          O ja, ik vind jouw foto's en commentaren heel leuk. Doe zo voort !

          Groetjes,
          Patrick
          Ervaring is de som van je fouten.
          Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

          Comment


          • #20
            Re: 3 lessen foto bewerking gehad

            Hoe ik het zonnetje zou temperen;In PS een selectie maken van je zonnetje beetje ruim selecteren,dan een nieuwe laag nemen en ga je naar bewerken -vullen -kleur ,en een kleurtje kiezen die erbij past (beetje experimenteren tot het goed zit),dan OK klikken,en de selectie vult zich met het gekozen kleur in de nieuwe laag.Dan de dekking van de laag minderen tot gewenste dekking.Je moet er ook een masker opzetten ,je zorgt ervoor dat het masker actief staat door erop te klikken en dan neem je een penseel,zwart of wit,naargelang je wilt wegschilderen of bijschilderen.Als je selectie mooi ruim is,kun je ook je masker gaan Gaussiaans vervagen op het maximum zetten dan.Dit vind je onder filters-vervagen.Er zullen waarschijnlijk nog andere manieren zijn, maar hier kom je al een heel eind mee weg.Proberen maar ,veel succes Grtjes Francine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

            Comment


            • #21
              Re: 3 lessen foto bewerking gehad

              Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
              Pimpeltje,

              Met welk pakket en welke versie van fotobewerking heb je de bewerkingen gedaan ?
              Ik ben nl. van plan om ook wat lessen te gaan volgen, maar ben er nog niet uit wat het gaat worden.
              O ja, ik vind jouw foto's en commentaren heel leuk. Doe zo voort !

              Groetjes,
              Patrick
              Hoi Patrick
              Ik werk met Corel x 3
              Op Raw ben ik nu met les, daarna naar Corel en de rest afwerken en kleine meeuwtjes weg poetsen en vliegtuig streepjes in de lucht ENZ
              Maar ik ben nog aan het begin hoor
              grt,
              En bedankt voor je reactie
              Succes met je bewerking lessen
              Pimpeltje
              Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
              Pimpel

              Comment


              • #22
                Re: 3 lessen foto bewerking gehad

                Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                Hoe ik het zonnetje zou temperen;In PS een selectie maken van je zonnetje beetje ruim selecteren,dan een nieuwe laag nemen en ga je naar bewerken -vullen -kleur ,en een kleurtje kiezen die erbij past (beetje experimenteren tot het goed zit),dan OK klikken,en de selectie vult zich met het gekozen kleur in de nieuwe laag.Dan de dekking van de laag minderen tot gewenste dekking.Je moet er ook een masker opzetten ,je zorgt ervoor dat het masker actief staat door erop te klikken en dan neem je een penseel,zwart of wit,naargelang je wilt wegschilderen of bijschilderen.Als je selectie mooi ruim is,kun je ook je masker gaan Gaussiaans vervagen op het maximum zetten dan.Dit vind je onder filters-vervagen.Er zullen waarschijnlijk nog andere manieren zijn, maar hier kom je al een heel eind mee weg.Proberen maar ,veel succes Grtjes Francine
                Dank je wel Francine
                Ik ga dit uit printen dan kan ik het bij mijn les laten zien .
                Ik snap het hoor want ik heb die programma's in Corel dus aan de slag er mee
                grt,
                Pimpeltje
                Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                Pimpel

                Comment


                • #23
                  Re: 3 lessen foto bewerking gehad

                  Merci Francine
                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #24
                    Re: 3 lessen foto bewerking gehad

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Boem erop ! Zelfde denkpiste en bevinding ! De eerste is een prachtig plaatje Pimpeltje, de kleuren staan hier ook correct in balans en dit is in de pano niet het geval. Net zoals Doudeke nu aanhaalt heb ik dit ook al af en toe in vraag gesteld betreffende dat "croppen" en zelfs het cloonen (knippen, plakken en poetsen weet je wel) Het zonnetje kan wel wat gemilderd worden, apart en zonder omgevingsbeïnvloeding
                    Dat is nu precies een schot in de roos
                    Je weet dat ik er ook een hekel aan heb
                    Zonder crop ( als het kan natuurlijk) vind ik het mooiste wat er is .
                    En tja dat zonnetje dat ga ik uitproberen op een andere foto dus een nieuwe les op het menu
                    Dank je wel voor jullie fijne reactie
                    grt,
                    Pimpeltje
                    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                    Pimpel

                    Comment

                    Working...
                    X