Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pimpelmees vlucht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pimpelmees vlucht

Ik was nog aan het scherpstellen, tot dat hij weet vertrok. Snel toch maar getrokken, waardoor scherpte en lichtinval tegensteken.

Maar toch steeds een mooi zicht.

Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

Re: Pimpelmees vlucht

Ik begrijp je enthousiasme, maar eerlijk gezegd, de foto is niet goed. Onscherp, te donker, slechte compositie. Sorry.

Comment

Ik volg, compo valt wat tegen en het scherpstelpunt ligt op de blaadjes achter de vogel, oplichten kan je natuurlijk met PS. Volgende keer meer geluk.
      Photography is an art of observation.

Comment

Die komt wel terug, mezenbolletje in de buurt hangen
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Geduld hebben... echt geduld hebben.
          Het had niet echt zin deze foto te posten, omwille van de redenen die reeds aangekaart zijn.
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
            Ik volg, compo valt wat tegen en het scherpstelpunt ligt op de blaadjes achter de vogel, oplichten kan je natuurlijk met PS. Volgende keer meer geluk.
            Van dat scherptepunt heb je uiteraard gelijk, want daar zat hij zaad te eten... maarja dan gaat ie vliegen met als gevolg dat alles slecht is.
            Ik vond het gwn een grappig zicht.... maar door de "zeer" slechte kwaliteit toch maar bij beginnershoek geplaatst.
            Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Geduld hebben... echt geduld hebben.
              Het had niet echt zin deze foto te posten, omwille van de redenen die reeds aangekaart zijn.
              Inderdaad, hoewel ik het ergens wel begrijp. Je bent gewoon een dolenthousiaste fotograaf die werkelijk alles wil delen en op alles beoordeeld wil worden en overal uit wil leren. Da's natuurlijk heel goed!
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Idd, ik weet dat ik nog een amateur ben en nog veel te veel post, waarvan ikzelf niet altijd helemaal van overtuigd ben.
                Maar met al die kleine kritieken op al die andere dingen, zal ik vroeg of laat wel samenbundelen tot een prachtig resultaat.

Nu ook een vraag bij deze foto...
                hoe trek je het best een vliegende vogel ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjorn B Bekijk bericht
                  hoe trek je het best een vliegende vogel ?
                  Snel

Nee, serieus... Ik zet de AF aan op de lens, schakel de camera in AI SERVO, en continu opnamen met hoge snelheid. En dan volgen en foto's nemen (blijven op de ontspanknop drukken).

OK, er zullen wel meer geavanceerde methoden bestaan met manuele focus en dergelijke, maar ik ga voorlopig nog voor het gemak.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Zal dit allemaal eens uittesten, thx voor de tip

Comment

Mijne uitleg zal wel niet volgens het boekje zijn, maar ik probeer toch maar. Je krijgt vast betere tips. Ik doe het als volgt.
                      Ai servo, hoge snelheid, Iso auto, focus op de kop en volgen als met een verrekijker en meerdere keren klik zeggen onder de weg. Ik gebruik geen continue om een vogel te volgen. Goed licht en aangepast lichtsterk lenske maakt het wel een stuk gemakkelijker.
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                        Mijne uitleg zal wel niet volgens het boekje zijn, maar ik probeer toch maar. Je krijgt vast betere tips. Ik doe het als volgt.
                        Ai servo, hoge snelheid, Iso auto, focus op de kop en volgen als met een verrekijker en meerdere keren klik zeggen onder de weg. Ik gebruik geen continue om een vogel te volgen. Goed licht en aangepast lichtsterk lenske maakt het wel een stuk gemakkelijker.
                        Ja, ik weet eigenlijk ook niet of die continu nodig is hoor.
                        En ik weet al evenmin of er een "standaardmethode" bestaat om zo'n dingen te doen. Dus jouw uitleg is volgens mij even goed als die van een ander
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik probeer zoiets te doen precies op dezelfde manier van Anaisje,veel succes nog
                          Zo veel mensen, zoveel meningen
                          Groetjes Francine

Comment

Oké alvast bedankt,
                            nu hopen dat er snel een mooie zonnige dag komt.

Comment

Working...
                            X