Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

model Julie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• model Julie

canon 50D

grtz patje

Re: model Julie

Ik heb nog geen ervaring met modellen. Foto is op zich mooi in natuurlijke kleuren. Alleen, ik zou het hele hoofd erop hebben gezet. Nu ontbreekt, voor mijn gevoel dus, een haarstukje...Voor de rest leuke shoot!

Comment

hoi BenHak
      bedankt voor u reactie
      voor mij moet her haarstukje er zeker niet bij :-)
      maar dat kan een kwestie van smaak zijn he ;-)

grtz patje

Comment

Mij stoort het helemaal niet dat er een stukje van het hoofd er niet op staat. Ik vind Julie mooi in beeld gebracht, met ogen die je recht aankijken.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Mooi en naturel.

Comment

Ik ken weinig tot niets van model- flits- en studiowerk, maar deze foto oogt behoorlijk en komt inderdaad zeer naturel over...
            Haarstukje er af is heel goed zo!
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Mooi en naturel.
              yep...heerlijk zo.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

mooi hoor
                eos 600 d
                lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

'k vind die ook geslaagd. Behoorlijk in de compo, mooie pose (zo direct aankijken), mooi licht/belicht,...
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik vind dit een mooie foto en in ieder geval mooi gelijkmatig uitgelicht...
                    Geen storende schaduwen.Komt heel naturel over.

Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Een mooie naturelle foto. Belichting is ok, maar niet sprankelend.
                      Voor mij had je ook iets meer mogen croppen aan de linkerzijde, tot halverwege haar arm. Dan is het kleine zwarte stukje in de benedenhoek ook meteen verdwenen.

Om je toning ietske spannender te maken zou je eventueel hetvolgende kunnen doen als je photoshop of elements hebt (of gelijk welk photo-bewerkingsprogramma die lagen hanteerd)

Ofwel:
                      Je maakt een kopie van je achtergrond en je zet de laagdekking van die kopie op "zwak licht". Op deze manier heb je direkt wat meer kleurdiepte en contrast.

Ofwel:
                      Je maakt een kopie van je achtergrond en je zet de laagdekking van die kopie op "bedekken".
                      Je past op die kopie het filter "gaussiaans vervagen toe". En je zet de schuiver op 20 pixels. Op deze manier krijg je ook meer toning en kleurcontrast en krijg je een "dreamy" effekt en ietske van een "glamour"-gehalte
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

hey Vinny
                        bedankt voor je reactie en tips
                        ik ga het zeker eens proberen :-)
                        en dat kleine stukje zwarte stof had ik niet eens gezien tot nu :-)

grtz patje

Comment

Re: model Julie... update

hier een update met de tips van Vinnydizzy waarvoor héél erg bedankt

grtz patje

Comment

Ik weet niet of Vinnydizzy dit resultaat heeft bedoeld.

Deze vind ik minder fraai en mijn voorkeur blijft gaan naar de ingehouden kleuring van de eerste posting.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

Comment

Het staat vrij om de dekking van de gekopieërde laag te verminderen.
                              Vooral als je de gekopieerde laag als "bedekken" gebruikt.
                              Persoonlijk vond ik de "zwak licht" instelling als gekopieerde laag het beste uitkomen.

[IMG][/IMG]
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
                              X