Ik heb nog geen ervaring met modellen. Foto is op zich mooi in natuurlijke kleuren. Alleen, ik zou het hele hoofd erop hebben gezet. Nu ontbreekt, voor mijn gevoel dus, een haarstukje...Voor de rest leuke shoot!
Ik ken weinig tot niets van model- flits- en studiowerk, maar deze foto oogt behoorlijk en komt inderdaad zeer naturel over...
Haarstukje er af is heel goed zo!
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
'k vind die ook geslaagd. Behoorlijk in de compo, mooie pose (zo direct aankijken), mooi licht/belicht,...
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Een mooie naturelle foto. Belichting is ok, maar niet sprankelend.
Voor mij had je ook iets meer mogen croppen aan de linkerzijde, tot halverwege haar arm. Dan is het kleine zwarte stukje in de benedenhoek ook meteen verdwenen.
Om je toning ietske spannender te maken zou je eventueel hetvolgende kunnen doen als je photoshop of elements hebt (of gelijk welk photo-bewerkingsprogramma die lagen hanteerd)
Ofwel:
Je maakt een kopie van je achtergrond en je zet de laagdekking van die kopie op "zwak licht". Op deze manier heb je direkt wat meer kleurdiepte en contrast.
Ofwel:
Je maakt een kopie van je achtergrond en je zet de laagdekking van die kopie op "bedekken".
Je past op die kopie het filter "gaussiaans vervagen toe". En je zet de schuiver op 20 pixels. Op deze manier krijg je ook meer toning en kleurcontrast en krijg je een "dreamy" effekt en ietske van een "glamour"-gehalte
Het staat vrij om de dekking van de gekopieërde laag te verminderen.
Vooral als je de gekopieerde laag als "bedekken" gebruikt.
Persoonlijk vond ik de "zwak licht" instelling als gekopieerde laag het beste uitkomen.
Comment