Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste zw/w hier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [NSFW] Eerste zw/w hier

    Vinny...Speciaal voor jou...geef maar buzze.....
    Wees aub wel indachtig dat het model onbekend wenst te blijven en een maatje meer heeft.



    Update

    Bedankt om te kijken
    Groetjes
    Marc
    Last edited by Brombeer; 11 februari 2011, 08:09.
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Eerste zw/w hier

    persoonlijk vind ik het een mooie

    mvg,
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

    Comment


    • #3
      Re: Eerste zw/w hier


      prachtig voor mij

      grtz patje

      Comment


      • #4
        Re: Eerste zw/w hier

        ook met een maatje meer vind ik het nog mooi, vind het wel jammer dat het model aan haar linker zijde dicht loopt en er wel nog enkele merkbare en niet herkenbare dingen zichtbaar zijn en dan heb ik het niet over het gordijn dat ik ook betst vel goed vind.
        maar dit is mss mierenneukerij wat het is wel een mooie opname waar duidelijk is over nagedacht over compositie en mooi is uitgelicht.

        groetjes
        renske

        Comment


        • #5
          Re: Eerste zw/w hier

          Die creatieve belichting vind ik heel sterk en tekent ten volle het mooie vrouwelijke lichaam Het totaalbeeld kan me niet dadelijk bekoren, denk zo een beetje in dezelfde richting als Renske. Nu vlieg ik zeker "den bon" op, 't moest er eens van komen hé
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Eerste zw/w hier

            hahaha... you've got me there!

            Een kleine hint... je foto bedraagt slechts 22,7kB... ik geloof dat je tot rond een 500-600kb kan gaan (aanbevolen)...
            Post hem gerust in een hogere resolutie! Het zal je kwaliteit er alleen maar op vooruit helpen. (Nu heb je pixel-blokjes die vooral opvallen in de contourdelen van het lichaam).

            Afgezien daarvan: subtiele en sensuele belichting, die je volgens het histogram gerust 1 tot 1 1/4 stop hoger mag instellen.
            Je hebt een mooi wisselwerking tussen rechtsonder het doek en linksboven het gordijn. Het weze duidelijk dat er over de compositie nagedacht is.
            Doch, persoonlijk zou ik het gordijn laten voor wat het is en deze wegcroppen (4"x6") tot het hoofd van de dame op het 1/3 kruispunt (volgens de regel van 3en)
            Je gaat dan nog een klein stukje gordijn overhouden, maar deze kun je gerust wegschilderen
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: Eerste zw/w hier

              Aan de mensen die tot nu toe reeds keken en reageerden...hartelijke dank.

              @ Bluespics: Renske ik kan je niet tegenspreken. Die merkbare en onherkenbare dingen zijn haar linkerknie en een stukje van het doek waar ze op zit. Deze zijn zo weg te clonen. Wat betreft het dichtlopen is het zo dat ik bewust met de "zwarten" gespeeld heb in deze foto om de linkerzijde zo donker mogelijk te houden.

              @ G.R.: Raymond voorlopig geniet jij nog immuniteit.

              @ Vinny: (schrijft makkelijker hoor) beetje slordig geweest bij het exporteren en comprimeren. Zou het kunnen dat je histogram toont dat ik 1 tot 1 1/4 stop hoger mag gaan wegens het gespeel met de "zwarten?" Ga zeker nog eens met het gordijn spelen en wikken en wegen.

              Bedankt en groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: Eerste zw/w hier

                Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                @ Vinny: (schrijft makkelijker hoor) beetje slordig geweest bij het exporteren en comprimeren. Zou het kunnen dat je histogram toont dat ik 1 tot 1 1/4 stop hoger mag gaan wegens het gespeel met de "zwarten?" Ga zeker nog eens met het gordijn spelen en wikken en wegen.

                Bedankt en groetjes
                Marc
                Als je de schuiver van de zwarten omhoog trekt, dan zal je histogram zich slechts tendele uit het hooglichten niveau trekken. Dus daar ligt het niet aan. Gewoon effe je belichting een stopje omhoog schuiven. Je kunt eventueel ook opteren om eerder je invullicht omhoog te trekken, dit zal een rijker resultaat in de middentonen geven en iets meer doorduwen in je hooglichten.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste zw/w hier

                  @ Vinny...

                  ik heb niet eerder tijd gevonden om deze update te maken.
                  Wat betreft het verhogen van de f-stops...kan ik niet maken...omdat er dan zaken in beeld komen die minder flatterend zijn..

                  Ik heb me ook al zot gezocht hoe ik meer kb'tjes in deze foto krijg....dat is me tot op heden nog niet gelukt...vrees dat ik nog eens grondig de theorie ivm resolutie en pixeltjes ga moeten doornemen

                  Allezins bedankt voor je raadgevingen en we doen ons best

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste zw/w hier

                    Goh Brommans,

                    een hele goeie update!!! Love it , alsook het maatje meer overigens...
                    Stel je kritieken niet te scherp...
                    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste zw/w hier

                      Mysti schreef:
                      alsook het maatje meer overigens..
                      Ze is nog "single" hoor

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste zw/w hier

                        Heel mooi Marc!

                        Tom
                        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                        Mijn Website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste zw/w hier

                          Knappe foto...vooral de update.....

                          Wat het " model met een maatje meer "betreft.... In het Frans zeggen ze : Mieux vaut donner envie que pitié.... (t' is beter van goesting te geven dan medelijde op te wekken)

                          Ik zie liever een "ronder" model die zich goed in haar vel voelt dan een skelet met vel die ganse dagen loopt te zeuren....

                          Groeten,

                          Laurent
                          We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste zw/w hier

                            Een goeie, al mocht er toch aan de linkerzijde ietsje meer subtiele belichting zijn om het dichtlopen tegen te gaan.
                            Photography is an art of observation.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste zw/w hier

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                              Een goeie, al mocht er toch aan de linkerzijde ietsje meer subtiele belichting zijn om het dichtlopen tegen te gaan.
                              Daar ben ik mee eens.
                              Update is beter, 'k wordt minder afgeleid.
                              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                              "Casu Consulto - Modo Fac"

                              Comment

                              Working...
                              X